Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie (CRO) is de methode waarbij u data en gebruikers feedback gebruikt om het resultaat van uw site te verbeteren. CRO kan gebruikt worden om iedere, voor u belangrijke metric (KPI), op de site te verbeteren.

Wanneer uw site geoptimaliseerd is, dan haalt u meer omzet binnen, met hetzelfde aantal bezoekers. Klinkt niet verkeerd!

Waarom zou u Conversie Optimalisatie toepassen?

1. Dezelfde hoeveelheid bezoekers, meer omzet

De eerste reden is voor de hand liggend. Meer klanten, zonder dat u meer betaalt aan adverteren. Met dezelfde hoeveelheid bezoekers, behaalt u meer omzet.

2. Concurrentie voordeel

Wanneer uw site beter in elkaar zit, dan die van de concurrent, dan laat u die ver achter u. Om twee keer zoveel omzet te genereren, hoeft u niet twee keer zo goed te zijn. Iets meer omzet per bezoeker, kan een enorm verschil maken.

3. Gelijke kosten, groter winstpercentage

Alle andere kosten blijven gelijk. De advertentie kosten, sales kosten de overhead. De winst stijgt. Wanneer een bezoeker meer waarde heeft, dan betekent dit dat er meer mogelijk wordt. De kosten per bezoeker gaan namelijk naar beneden.

4. U kunt zich beter profileren

U krijgt een groter budget om uit te geven per klant. Daardoor komen advertentiemogelijkheden in zicht die daarvoor boven budget waren. Of u kunt bieden op woorden in Adwords, die daarvoor buiten bereik waren.

Voorbeeld:
Stel dat u 10 euro over heeft voor een conversie. Normaal heeft u een conversie van 1%. Stel dat dat 2% wordt. Dan heeft u ineens 2 keer zoveel budget gekregen. Voor diezelfde 10 euro heeft u nu 2 klanten. Dat betekent dat u 20 euro heeft om een klant binnen te halen. Op die manier komen advertentiemogelijkheden in zicht die daarvoor boven budget waren. Of u kunt bieden op woorden in Adwords, die daarvoor buiten bereik waren. Uw omzet verdubbelt dus niet alleen, het heeft grotere gevolgen dan dat.

5. Alle kanalen profiteren ervan

Het maakt geen verschil via welk kanaal dat het verkeer komt. Al het verkeer profiteert van een beter converterende site. Het is dus niet alleen een investering in de site, u haalt meer rendement uit alle verkeerskanalen.

Hoe ziet een Conversie Optimalisatie traject er uit?

Per klant bepalen we uiteraard waar de knelpunten in zitten. Afhankelijk daarvan bepalen we waar dieper naar gekeken moet worden. Dat doen we onder andere door:

Waarom Conversie Optimalisatie bij SDIM?

  • Hoog rendement
  • De winnaar uit de testen krijgt u toegestuurd. Deze hoeft u alleen maar te implementeren.
  • In normale taal ontvangt u duidelijke actiepunten
  • Duidelijke rapportage van de testresultaten
  • Platform onafhankelijk (we werken met alle tools)
  • Jarenlange ervaring op het gebied van usability en conversie optimalisatie van websites
  • Analytics Qualified medewerkers

 

Ik wil meer weten. Hoe pakken we dat aan?

Conversie Optimalisatie is een doorlopend proces. Soms is dat een brug te ver en kunt u met een losse dienst het laaghangende fruit al plukken.

We zijn benieuwd naar uw achtergrond en inventariseren welke aanpak voor u het beste is. Dat kan telefonisch, of bij een goede kop koffie.

Gratis en vrijblijvend gesprek

Google PartnerDDMA Lidmaatschap