Resultaten aflezen van advertentie-extensies zoals oproepextensies & ad-sitelinks

Het toevoegen van advertentie-extensies zoals bijvoorbeeld  sitelinks, productextensies of locatie-extensies kan van toegevoegde waarde zijn voor de resultaten van uw advertenties.  Indien uw campagne actief is in het mobiele netwerk kunt u ook oproepextensies toevoegen aan een advertentie. Door het toevoegen van de oproepextensies  kunnen bezoekers door een click op de extensie direct telefonisch contact met u, als adverteerder, opnemen (click-to-call).

Let echter goed op bij het analyseren van de resultaten van de oproepextensies. De resultaten in de AdWords interface kunnen soms een vertekend beeld geven. Lees hoe u de resultaten van oproepextensies het best kunt aflezen.

Hoe de resultaten van de oproepextensies af te lezen

Na het toevoegen van een oproepextensie wordt het telefoonnummer toegevoegd aan de advertentie, maar wat zeggen de data in de volgende afbeelding over de resultaten van de extensie?

De resultaten in bovenstaande afbeelding suggereren dat er 37 clicks gerealiseerd zijn, maar zijn deze clicks directe telefoontjes? Het antwoord is: nee.  Deze weergave van de oproep-extensies zegt dat er 37 clicks op de tekstadvertentie zijn geweest waarbij de oproep-extensie weergegeven is. Geen directe click op de extensie dus maar een click op de advertentie waarbij de extensie is weergegeven.

Kan ik ergens terug zien of een telefoongesprek gestart is?

Het antwoord op deze vraag is: Ja.

Door te segmenteren op “kliktype” (via het subtabblad segmenten) kunt u zien hoe vaak er een telefoongesprek is gestart naar aanleiding van een click op de oproepextensie.

Aflezen resultaten van de Extensies voor Sitelinks

Het aflezen van de resultaten van de extensies voor Sitelinks kunt u op dezelfde manier doen als het aflezen van de resultaten van de oproepextensies zoals hierboven beschreven wordt.

Heeft u vragen over de resultaten van extensies of extensies in het algemeen? U kunt gerust contact opnemen met S&D Interactive Media.

 

Advies over de mogelijkheden van Google AdWords?

Wilt u weten wat Google AdWords voor u kan betekenen, neem dan contact op voor een afspraak, offerte op maat, of een kosteloos adviesgesprek over de mogelijkheden en te verwachten resultaten.

Direct contact opnemen

Google PartnerDDMA LidmaatschapIAB Lidmaatschap