De allerlaatste ontwikkelingen, helder uitgelegd

SDIM Online Marketing Blog

HomeBerichten
Verfijn resultaten
25 april 2024

Pilot met Billy Grace: AI Optimalisatie Software

SDIM is een pilot gestart met enkele klanten wat Billy Grace voor hen kan betekenen. Billy Grace zou moeten bijdragen aan meer inzicht hoe budget optimaal verdeeld zou moeten worden en op geautomatiseerde basis de budget verdelen over de verschillende campagnes en kanalen. Hierbij gebruikt het niet de inzichten van alle eigen kanalen, maar zijn eigen AI attributiemodelen Multi Touch Attribution en Unified Marketing Measurement. Klinkt natuurlijk als dé noodzaak voor ons als marketeers in de cookieless era, vandaar dat we vanuit SDIM een pilot zijn gestart en de samenwerking zijn aangegaan met Billy Grace.

2 april 2024

Spam & Botverkeer in Google Analytics 4: Filteren met Server Side Google Tag Manager, Stape en Cloudflare

Waarschijnlijk herken je het in je eigen Google Analytics 4 data: vertroebelde data door spam en botverkeer. De laatste maanden is er een toename van spam en botverkeer in Google Analytics 4 (GA4), wat een vertekend beeld kan geven van je websiteverkeer en analyses. Wij bespreken hoe je spam en botverkeer kunt herkennen in GA4 en nog belangrijker hoe je dit kunt filteren met Server Side Google Tag Manager (SGTM) in combinatie met Stape.io en Cloudflare.

28 maart 2024

Meta, Snapchat, Instagram en TikTok in de schijnwerpers.

De ontwikkelingen op het gebied van social media staan niet stil. Bijna iedere dag worden socialmediaplatformen voorzien van updates. Daarom delen wij maandelijks de meest opvallende veranderingen. In deze social media-update lees je onder andere meer over nieuwe functionaliteiten in Meta, X en Snapchat en vertel ik meer over een nieuw leadgeneratie document van TikTok en Hubspot. 

Lees de laatste ontwikkelingen van deze maand hieronder. Wil je ons social media nieuws iedere maand in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze social media nieuwsbrief.

22 maart 2024

SDIM partner geworden van Piano Analytics

Vanuit SDIM proberen wij altijd de laatste snufjes en innovaties in de gaten te houden. Vanuit de markt is er ook steeds meer een roep voor alternatieven van Google Analytics. Vandaar dat wij naast ons Piwik Pro partnerschap nu ook partner zijn geworden van Piano Analytics. Waarom Piano Analytics en voor wie dit een goed alternatief is, lees je hieronder verder in de blog.

Hey Google… EAT ME!

De Google Core Update van maart 2024 zorgt voor een kleine paniekgolf in de digitale wereld. Temidden van de opkomende paniek en vage richtlijnen van Google, is het begrijpen van het concept EEAT essentieel om je website te beschermen. Of is het concept EEAT niet langer dekkend voor wat Google het liefste wilt…?

28 februari 2024

WhatsApp introduceert tekstopties, TikTok verfijnt zoekfunctie en Meta test factcheck-markeringen

In een snel evoluerende digitale wereld blijven sociale mediaplatforms innoveren. WhatsApp verbetert de communicatie met nieuwe tekstopties, terwijl TikTok zijn zoekfunctie verfijnt. Meta biedt inzichten in Threads-algoritmen en start factcheck-tests. Instagram en Threads wijzigen beleid over politieke content. Deze ontwikkelingen benadrukken de voortdurende zoektocht naar een betere gebruikerservaring en het aanpakken van maatschappelijke uitdagingen op online platforms. Dus waar wacht je nog op? Lees je mee en blijf op de hoogte!

9 februari 2024

Zaraz: Server Side tracking via Cloudflare

Server-side tracking is een hot topic in de digitale marketingwereld. SDIM maakt al geruime tijd gebruik van server-side Google Tag Manager voor onze klanten, met prachtige resultaten. We zijn dan ook enthousiast over de komst van Zaraz, Cloudflare’s geïntegreerde tool voor server-side tracking. In deze blogpost bespreken we wat Zaraz is, wat de voordelen zijn ten opzichte van Google Tag Manager, en of het een geschikt alternatief kan zijn.

1 februari 2024

Het effect van Google AI (Gemini) op Search Ads

Over 2023 kunnen we wel zeggen dat de bekendheid en het gebruik van AI flink is toegenomen. En dan niet alleen beroepsmatig (zoals het SDIM AI Event), maar ook breder in de markt. Zo waren de mogelijkheden van AI een onderwerp dat met regelmaat terugkwam op verjaardagen, bij de koffieautomaat en ook in het nieuws. 

 

1 februari 2024

Consent Mode V2: Wat is het en waarom moet vrijwel elke Google Ads adverteerder het gaan gebruiken?

In maart 2024 wordt Consent Mode V2 verplicht voor alle Google Ads adverteerders die verkeer vanuit de EU hebben. Consent Mode V2 is de vernieuwde versie van Consent Mode die is ontworpen om te voldoen aan de strengere privacyregels die zijn opgelegd vanuit de Europese Unie aan o.a. Google.

In dit blogbericht leggen we uit wat Consent Mode V2 is, de impact die het heeft op jouw Google Ads en waarom ook jij het straks moet gaan gebruiken. Ook vertellen wat er gebeurd als je het niet gaat implementeren. Spoiler: Het gaat echt flinke negatieve impact hebben!