10 basisvragen bij je maandelijkse check in Google Analytics (Frankwatching.com)

Met een goed ingesteld Google Analytics-account kun je de correcte data verzamelen. Vervolgens kun je de wensen van de bezoeker beter snappen en daarna verbeteringen doorvoeren in je website, communicatie en aanbod, met als uitkomst het behalen van je bedrijfsdoelen. Voor de doorgewinterde webanalist is dit misschien voor de hand liggende kost, maar voor iedereen waarvan het niet een dagelijkse bezigheid is, deel ik een lijst met belangrijke vragen om meer bekend te raken met Google Analytics. Data is de eerste stap voor het verbeteren van je website.

56,8% van de websites maakt gebruik Google Analytics. Ongeacht of je een webshop beheert, leads verzamelt of alleen informatie toont, je kunt Google Analytics gebruiken om informatie te krijgen over je website. Een website zonder Analytics is als een winkel waarvan je niet op de verkoopvloer kunt kijken. Je ziet misschien wat er verkocht is of welke leads je binnen hebt gehaald (in de backend), maar waar ze vandaan komen, wie je bezoekers zijn, wat er fout gaat, hoeveel mensen met lege handen weggaan en wat er zich verder in de winkel heeft afgespeeld, weet je niet. Je ziet alleen het eindresultaat.

Daarom is het belangrijk om achter de schermen te kijken van je website en te weten wat er gebeurt, ook om bezig te zijn met hoe de bezoeker jouw website ervaart. Heeft een bezoeker problemen met de website of gebeurt er misschien juist iets boven verwachting?

10 vragen die je jezelf kunt stellen als je maandelijks door je Google Analytics-data loopt. Lees het vervolg van dit artikel op Frankwatching

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *