Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opBing heeft bekend gemaakt dat in navolging van Google AdWords ook zij zullen starten met de uitrol van langere tekst advertenties, die bij Google AdWords bekend staan als Expanded Text ads. Over deze nieuwe feature in AdWords schreven we kort geleden al, het antwoord van Bing liet dus niet lang op zich wachten. Beter goed gejat dan slecht bedacht? Of toch juist een een-tweetje tussen de twee kemphanen?
Bing is net zoals Google continu bezig met het ontwikkelen en verbeteren van hun advertentieplatform, Bing Ads. De aankondiging dat Bing ook het toegestane aantal karakters gaat verhogen, kwam daarom niet als een grote verrassing. Compatibiliteit tussen de twee platformen is voor Bing erg belangrijk en in de praktijk worden campagnes nou eenmaal vaker geëxporteerd van AdWords naar Bing dan andersom.
Voordelen adverteerders en partners
Het is gunstig voor adverteerders dat Bing dit advertentieformaat gaat aanbieden. De mogelijkheid om Google AdWords campagnes te importeren in het Bing platform wordt op deze manier vereenvoudigd. Dat houdt het aantrekkelijk voor adverteerders om hun campagne uit te breiden naar het Bing netwerk. De verwachting is dat deze wijziging eind zomer 2016 volledig is uitgerold en beschikbaar voor adverteerders.
Wat betekent dit concreet en wat zal het effect hiervan zijn?
Naast de verhoging in het aantal toegestane karakters (zie schema hieronder), zullen de uitgebreide advertentieteksten gelijk geoptimaliseerd zijn voor mobiele applicaties. Daarnaast zal er ook meer ruimte komen voor call-to-actions. De verwachting is dat door de veranderingen en uitbreidingen van de advertenties, het klikratio van advertenties zal stijgen.
Huidige situatie | Nieuwe situatie | |
Titel | 25 karakters | 2×30 karakters = 60 |
Advertentie tekst | 71 karakters | 80 karakters |
Zichtbare url | 35 karakters, handmatig | Domein automatisch gegenereerd. |
Ook uitbreiden op het Bing netwerk?
Sinds de introductie van Bing Ads voor de Nederlandse markt in 2012 is SDIM één van de eerste bureaus met meerdere certified Bing Ads accreditaties. Wij werken nauw samen met Bing en zijn altijd op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen. De groei van het Bing netwerk de laatste maanden, biedt adverteerders een mooie aanvulling op hun reeds lopende Google AdWords campagnes.
Heeft u vragen over deze wijzigingen binnen het Bing netwerk of bent u benieuwd wat adverteren op het Bing netwerk voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord