S&D Interactive Media op Google Above & Beyond 2009

September 2009 was S&D Interactive Media, op uitnodiging van Google, aanwezig op het “Above & Beyond” event in Dublin.

Op het tweedaagse event spraken verschillende Googlers over uiteenlopende onderwerpen:

  • Google Insights for search
  • Google Adplanner
  • Aankondiging van het Google Adwords “opportunities” tabblad
  • Marktontwikkelingen
  • Etc.

Via Google Insights for Search werd een voorbeeld aangehaald. Het idee is dat je met de tool wellicht de uitslag van het referendum over de eventuele toetreding van Ierland tot Europa zou kunnen voorspellen. Dit aan de hand van het zoekvolume op de zoektermen

– Ireland Yes

– Ireland No

Er werd, het als bij het vorige referendum vaker gezocht op Ireland No. Update: Helaas klopte de uitslag niet: het is “Ja” geworden.

Niet dat dit iets af doet aan de fantastische Google Insights for Search tool, maar toch 🙂

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *