TechSoup preferred partnership SDIM

TechSoup Nederland ondersteunt sinds 2009 non-profitorganisaties bij het vinden van de juiste technologie en partners die ze nodig hebben om hun sociale missie te vervullen. Donaties en speciale non-profitkortingen van grote partijen zoals Google, Microsoft, Adobe en andere spelers maken dit mogelijk.

Wat doet TechSoup Nederland?

Als stichting adviseert en managet TechSoup de charitatieve marketing- en IT-programma’s van grote wereldwijde IT-, software-, cloud- en advertisingorganisaties. Zo verschaft TechSoup bijvoorbeeld de noodzakelijke ‘token’ bij de aanvraag van Google Grants. Met andere woorden: zonder TechSoup approval geen toegang tot de non-profitprogramma’s van Google. Onderstaand enkele interessante toepassingen die via TechSoup worden aangeboden:

  • Google Grants-programma
    Google biedt gecertificeerde charitatieve instellingen een gratis Google AdWords mediabudget van maximaal $ 10.000 per maand. TechSoup regelt deze aanmelding en beoordeling. Pas als een non-profitorganisatie van hen de ‘token’ heeft ontvangen, kan deze bij Google een aanvraag indienen om gebruik te kunnen maken van Google Grants.
  • YouTube for nonprofits
    Met toegang tot het ‘Google for Nonprofits’-programma kan men ook direct gebruikmaken van ‘YouTube for nonprofits’. Dit programma biedt hoogwaardige functionaliteiten en geeft handvatten om het beste te halen uit het YouTube-kanaal van de non-profitorganisatie.
  • Tableau-datavisualisatiesoftware
    De Tableau Foundation geeft non-profitorganisaties de middelen om met inzicht in data hun sociale werk te bevorderen. Hierdoor kunnen non-profits Tableau-software tegen minimale kosten gebruiken om visuele weergaven van alle gegevens van hun organisatie te produceren en te delen.
  • Voor het complete aanbod van alle donatiepartners van TechSoup zie: techsoup.nl.

Voor wie is TechSoup?

TechSoup Nederland is beschikbaar voor Nederlandse non-profitorganisaties die in brede zin werkzaam zijn in de sociale sector. Bijvoorbeeld een stichting, vereniging of kerkelijke organisatie (Art. 2 BW 2) of instellingen die een ANBI- of SBBI-status hebben. TechSoup beoordeelt of instellingen aan deze vereisten voldoen aan de hand van statuten, websites en openbare informatiebronnen. Het TechSoup-programma is ook toegankelijk voor openbare bibliotheken, zelfs als deze geen stichting of vereniging zijn.

TechSoup preferred partner

S&D Interactive Media is trots en dankbaar dat het door TechSoup Nederland is geselecteerd als preferred partner op het gebied van online marketing. SDIM kan nu diverse online marketingdiensten tegen gereduceerd tarief aanbieden aan TechSoup-relaties. Zo ondersteunt SDIM u onder andere bij:

  • Het aanvragen van een Google-account (Google Grants, YouTube en G-Suite), waardoor u door Google een Google AdWords-mediabudget van maximaal $ 10.000,- per maand krijgt toegekend.
  • Het inrichten van de Google Grants-campagne.
  • Het continu monitoren en optimaliseren van de campagne, waarbij het volledige Google Grants-budget wordt ingezet met maximaal resultaat als uitgangspunt.
  • Het inrichten van uw YouTube-account for nonprofits.
  • Het geven van een second opinion over reeds bestaande campagnes.

Tevens geven de specialisten van SDIM met alle plezier advies over andere online-marketingmogelijkheden die voor non-profitorganisaties interessant kunnen zijn, bijvoorbeeld: social media, Google AdWords, SEO en conversie-optimalisatie.

Vraag of opmerking?

Heeft u een vraag of opmerking over het TechSoup preferred partnership van SDIM? Neem dan contact op met een van de specialisten van SDIM. Zij staan u graag te woord.

Contact