E-commerce marketing

Feedmarketing: productadvertising via feeds

Feedmarketing is het geautomatiseerd doorzetten van uw website productdatabase naar verschillende platformen en vergelijkingssites, zoals Beslist, Marktplaats en Google Shopping. Een optimale feed is daarbij cruciaal. SDIM helpt u graag bij het hele proces van feedoptimalisatie tot koppeling met de juiste kanalen.

Waarom SDIM

  • E-commerce SEO-specialist
  • SDIM weet welke kanalen gaan scoren
  • Conversie attributie is standaard
  • Uitstekende feeds én database verbeteringen
  • E-commerce scoreboard op maat
  • Amazon Advertising Accreditation
  • Channable Partner - SDIM officiële partner Channable
HomeDienstenE-commerce marketingFeedmarketing: productadvertising via feeds

Feedmarketing Tooling

Zelf aan de slag gaan met feedmarketing is niet eenvoudig. De kwaliteit en constante optimalisatie van een feed is bepalend voor het succes van datafeed management. Kennis van feed datafeeds en bijhorende tools is dan ook absoluut een vereiste. Er zijn verschillende feedmarketing tools in de markt beschikbaar. SDIM werkt graag met Channable feedmanagement tooling, maar kan met alle andere tools ook overweg (Productsup, Lengow) SDIM heeft kennis van, en werkt met, alle tools:

  • Channable
  • Lengow
  • Productsup
  • Magento plugins
  • WordPress/Woocommerce koppelingen
  • Lightspeed/Shopify integraties
  • Enzovoorts

Feedmarketing channels

SDIM zorgt voor maximalisatie van het feedmarketingresultaat en levert advies over de te kiezen feedmarketingstrategie. SDIM levert alle kennis en feedmarketing operations.De belangrijkste Nederlandse platformen die met feeds werken zijn:

Feedmanagement

Het maken en optimaliseren van feeds  voor alle platformen is vaak een complex, maar éénmalig, proces. Elk platform stelt z’n eigen specifieke eisen. Het aanleveren van een goede feed vereist kennis van de platformen en vooral de mogelijkheden voor optimalisatie. Een voor elke afzonderlijk platform geoptimaliseerde feed zorgt voor betere resultaten. Een goede feed is:

  • Schoon (geen lege velden, vreemde leestekens etc.)
  • Ontdubbeld
  • Aangepast op elk afzonderlijk platform
  • Zo ver mogelijk uitgesplitst als elk individueel platform toelaat
  • Automatisch voorzien van tracking codes
  • Etc.

Als de feeds zijn opgeschoond, geoptimaliseerd en geïmplementeerd bij de geadviseerde platformen start het optimalisatieproces. Net als bij AdWords search bepaald optimalisatie van biedingen op productniveau voor een belangrijk deel het succes. Door de volledig uitgesplitste tracking wordt het mogelijk om de resultaten te optimaliseren. Veel verkopen, veel omzet, met maximale marge, tegen de juiste kosten, dat is het doel.

Is uw feed in orde? Laat ons een analyse doen.

Ondanks dat het uitvoeren van campagnes op advertentieplatformen wel mogelijk is met een kwalitatief slechte feed, kan het optimaliseren van uw feed echt het verschil maken in de resultaten die u uit die campagnes haalt. Wij helpen u graag (en vrijblijvend) bij het analyseren van uw feed op eventuele fouten of verbeterpunten. Vul daarvoor ons contactformulier in, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Productfeed Analyse

Laat hier de url of een exportfile van uw feed achter. Wij werken een analyse voor u uit.

  • Toegestane bestandstypen: csv, txt, xml, Max. bestandsgrootte: 20 MB.
    Indien u geen url heeft waar we uw feed kunnen vinden. Upload dan een export file (csv, xml of txt)
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 


Vragen over Feedmarketing: productadvertising via feeds?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op