Bing Shopping Campagnes

Bing Shopping, de productadvertenties die u kent van Google Shopping zijn in vergelijkbare vorm te zien zijn binnen de zoekresultaten van Bing. Bing Shopping werkt hetzelfde als Google Shopping, als een soort vergelijkingsplatform dus. U zoekt binnen Bing op een specifieke schoen die u wilt kopen en prompt verschijnen er bovenin de zoekresultaten productadvertenties van deze schoen van verschillende aanbieders. Kan gebruiker kan direct in Bing de prijzen en voorwaarden van de verschillende aanbieders met elkaar vergelijken en een keuze maken voor de aanbieder waar de gebruiker het product gaat kopen.

Bing Shopping vs Google Shopping

Dat Bing een eigen shopping kanaal heeft uitgerold is natuurlijk geen verrassing. De functionaliteiten die Google AdWords aanbiedt worden vaak kort na lancering ook in Bing geïntroduceerd. Uiteindelijk draagt het natuurlijk bij aan de marktpositie die Bing heeft. Op dit moment bedraagt de bijdrage van Bing Shopping omstreeks 3% tot 15% extra resultaat t.o.v. Google Shopping. Als u een oudere doelgroep heeft zal het resultaat eerder naar de bovenkant van het spectrum neigen. De Bing zoekmachine zit namelijk vaak standaard “ingebakken” in Microsoft Windows computers en wordt door de minder computer-say gebruikers vaak niet gewijzigd. Vandaar de iets oudere gemiddelde leeftijd van de Bing zoekmachine.

In het algemeen geldt dat er nog minder concurrentie van andere adverteerders op Bing zit, waardoor de prijzen gemiddeld nog iets lager liggen. Gezien de groei in marktaandeel die Bing als zoekmachine maakt in het afgelopen jaren is Bing Shopping een uitstekende aanvulling voor (e-commerce)adverteerders in hun totale online marketingmix.

Hoe werkt Bing Shopping?

Qua opzet verschilt Bing Shopping niet veel van Google Shopping. Ook Bing werkt met een Merchant Center en een (xml-)productfeed. Een goede product datafeed is een belangrijke basis voor de campagne set-up. Bing Shopping zal naast een aanvulling op uw Bing Ads campagne ook vooral een extra feedmarketing kanaal worden dat u naast Beslist, Admarkt, Google Shopping en Kieskeurig kunt inzetten.

S&D Interactive Media helpt bij het optimaal inzetten van Shopping for Bing. Niet alleen bij het inrichten van uw campagne maar ook de continue optimalisatie van uw campagne en productfeed. Neem graag contact met ons op als u meer wilt weten of aan de slag wilt met Bing Shopping.

Vragen over Bing Shopping Campagnes?

Bas Poorten, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.