Google Shopping

Deze vergelijkingssite kende vroeger geen commercieel model, maar sinds maart 2013 zijn posities op Google Shopping enkel nog op CPC (cost per click) in te kopen. De mogelijkheden van Google Shopping zijn groot, omdat het bezoekersaantal fors toeneemt op dit platform en de Shopping-resultaten tussen de reguliere zoekresultaten worden vertoond.

Hoe wordt een webshop zichtbaar in Google Shopping?

Een webshop kan producten in Google Shopping zichtbaar maken door de productfeed, geoptimaliseerd voor Google Shopping, te uploaden in het Google Merchant Centre. Vanuit het Merchant Centre valt er een koppeling te maken met Google AdWords. Daar wordt een Shopping/PLA campagne beheerd. Lees hier uitgebreid hoe dit in z’n werk gaat.

Rendabel adverteren in Google Shopping

S&D Interactive Media is gespecialiseerd in online advertising rendabel en inzichtelijk te maken. En dat is precies wat er mogelijk is met Google Shopping. Voor veel klanten werken wij op basis van een afgesproken CPA(cost-per-action) of ROI(return-on-investment). Hierbij bepaald u van te voren wat u maximaal wil besteden aan een nieuwe klant/sale via Google Shopping. SDIM gaat er vervolgens voor zorgen dat Google Shopping te allen tijde een rendabel en volledig transparant kanaal voor u is!

Vragen over Google Shopping?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.