Google AdWords beheer & optimalisatie

Een AdWords campagne vraagt om een continue aanpassing en monitoring. Op basis van de steeds wisselende vraag worden voortdurend zoekwoorden, advertentieteksten en biedingen geoptimaliseerd. Kleine veranderingen in de markt kunnen een grote invloed hebben. Het adverteren op Google via Google AdWords is een specialistisch en tijdrovend proces. Door de AdWords optimalisatie uit te besteden, kunt u gebruik maken van de expertise van S&D Interactive Media. Zelf doen is uiteraard ook een optie, echter het maximale resultaat haalt u pas als u specialistische kennis in huis haalt.

Waarom continue optimalisatie?

Doordat de resultaten van de AdWords campagne continu onder de loep worden genomen, kan direct worden ingesprongen op veranderingen in de resultaten. Er zijn een heleboel redenen waarom wijzigingen kunnen worden gemaakt, of zelfs noodzakelijk zijn:

  • Dagelijks komt nieuwe data over het zoekgedrag binnen en daar moet de campagne op worden aangepast
  • Uw concurrent gaat met hetzelfde type product adverteren, dus uw resultaten veranderen
  • Er zijn veranderingen aan uw website die zorgen voor wijzigingen in uw campagne resultaat
  • Google AdWords introduceert nieuwe mogelijkheden (dit gebeurt vaker dan u denkt)
  • U, of uw concurrent start een TV commercial met alle gevolgen voor AdWords van dien
  • De seizoenen zorgen voor ander internetgebruik, zoekvolume en kosten/resultaten

Het aantal kliks op úw AdWords advertenties kan zelfs soms toenemen zonder dat er verkopen komen. Optimalisatie van de AdWords campagne is dus echt vereist om direct in te kunnen springen op veranderingen in de markt. Er worden steeds manieren gezocht om uw AdWords campagne beter te laten scoren. Mogelijk kan bijvoorbeeld een andere advertentietekst al een verschil maken.

AdWords optimalisatie afgestemd op het doel van de campagne

Samen met S&D Interactive Media kunt u het doel van uw campagne bepalen. Op basis het gestelde doel zal optimalisatie plaatsvinden.

  • Optimalisatie voor Leads: het doel van de optimalisatie is het behalen van een maximaal haalbaar aantal leads uit de AdWords campagne. Leads kunnen zijn: ingevulde contactformulieren, offerte aanvragen, e.d.
  • Optimalisatie voor Webwinkels: het doel van de optimalisatie voor webwinkels is het genereren van zo veel mogelijk bestellingen / omzet

Omdat AdWords de mogelijkheid biedt om te kunnen meten hoeveel leads of verkopen er via de AdWords advertenties zijn geweest, kan S&D Interactive Media de optimalisatie daarop afstemmen. Een voorbeeld van optimalisatie ter verbetering van het aantal leads is dat zoektermen en advertentieteksten die gemiddeld te hoge kosten hebben per lead worden afgeboden of onderbroken. Het vinden van de beste balans tussen kosten en opbrengsten in een wisselende markt is het doel van de continue optimalisatie. S&D Interactive Media zal hierdoor het best mogelijk haalbare resultaat uit AdWords halen.

Waarom Google AdWords optimalisatie bij S&D Interactive Media?

Het succes van een campagne wordt door optimalisatie bepaald en dat is een continu proces. De resultaten van elke campagne worden continu bekeken, zodat gelijk ingesprongen kan worden op veranderingen in resultaten:

  • Continue monitoring en beheer
  • Altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen
  • Biedingsoptimalisatie o.b.v. een intern ontwikkeld geavanceerd algoritme
  • Altijd direct de nieuwste AdWords mogelijkheden ter beschikking
  • Gebruik van intern ontwikkelde optimalisatie systemen
  • Gebruik van de beste externe AdWords tools
  • Testing en aanpassing van advertentievarianten inbegrepen
  • Intensieve “Quality Sore” optimalisatie
  • Intensief overleg met adverteerder a.d.v. resultaten en marktontwikkelingen

S&D Interactive Media is daarnaast steeds op zoek naar manieren om het resultaat te verbeteren door de intellingen van AdWords te veranderen, features van Google in te zetten, nieuwe teksten te testen of door de advertenties op een andere pagina te laten landen. Alles met als doel een optimaal resultaat uit uw AdWords campagne.

Vragen over Beheer & optimalisatie?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.