Van complexe data vraagstukken tot dashboarding en tracking setup

Data & Analytics

De ruggengraat van online marketing ligt in data. Inzicht, analyse, data-interpretatie en rapportage zijn cruciaal voor het succes van uw organisatie online. SDIM heeft een team data analisten klaar staan die u kunnen helpen met vrijwel alle data-gerelateerde vraagstukken.

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • 20 jaar online marketing ervaring
  • IAB-Logo
HomeDienstenData & Analytics

Data & analytics diensten

SDIM heeft ruime ervaring in het inzichtelijk maken, analyseren en interpreteren van online marketing data. Van ingewikkelde tracking vraagstukken, API-koppelingen, custom KPI dashboards tot aan het organiseren van al uw klantdata in één centraal overzicht.

  • Advanced Google Analytics setups (ook Analytics 360 en Google Analytics 4)
  • Conversie optimalisatie en usability verbetering
  • (Google) Tag Manager implementatie
  • Scoreboarding/dashboarding
  • Online marketing pixel implementatie (Facebook, Google Ads, LinkedIn, affiliates)
  • CRM data koppeling met webanalytics
  • Organiseren van first-party data
  • Deep-dive data sessies
  • Trainingen

Webanalytics als basis

Om online inzichten te krijgen dient u eerst uw webanalytics volledig in te richten, dat traject ziet er als volgt uit:

Andere data & analytics diensten van SDIM

Naast Google Analytics inrichting kunt u bij SDIM ook terecht voor andere webanalytics diensten als:

  • Datawarehousing
  • Mobile app tracking
  • CRO (A/B testen, analyses op basis van data, Hotjar en Clarity implementatie en analyses)
  • KPI custom scoreboards
  • Implementatie van Firebase Analytics (app tracking)
  • Implementatie van conversie tools als Hotjar, Optimizely, Mouseflow etc.
  • Call tracking: meting van telefonische leads
  • IP Leads: overzicht van bedrijven die uw website hebben bezocht, voor sales opvolging
  • Offline conversions tracking: bv. winkelkassasysteem meting integratie
  • Multichannel reporting
  • DMP/CDP implementatie
  • Andere backend koppelingen met webanalytics

Waarom SDIM

SDIM ondersteunt u bij een volledig analytics traject: van het bepalen van uw website KPI’s tot uitgebreide analyse, rapportage en vertalingen in concrete verbeterpunten:

  • Geaccrediteerde werknemers
  • Uitgebreide kennisdeling en overdracht
  • Basis voor website conversie optimalisatie
  • Geïntegreerd met meer tracking (call tracking, SEO, visitor analyse, A/B testing etc.)
  • Directe en korte communicatielijnen met Google
  • Ruime ervaring met complexe analytics trajecten

SDIM streeft naar een integrale aanpak. Kennis uit uw Google Analytics account past SDIM bijvoorbeeld toe in uw Google Ads campagne, uw seo inspanningen en/of uw conversie optimalisatie aanpassingen.


Vragen over Data & Analytics?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op