Helpcentrum Feedmarketing

Doelstellingen en uitgangspunten Google AdWords, Marktplaats en andere performance online marketing kanalen

Speerpunt in het advies van SDIM aan opdrachtgevers is het adviseren in het vooraf opstellen van uitgangspunten van, bijvoorbeeld, een AdWords campagne. Hetzelfde principe geldt voor alle performance kanalen, zoals Beslist.nl, Marktplaats Admarkt. Het blijkt in de praktijk vaak lastige materie, vandaar hier meer uitleg over dit proces. Idealiter heeft u de volgende informatie. Als… Lees meer »

Het Google Merchant Center: alles wat je moet weten

Wie wil adverteren op Google Shopping kan er niet omheen: het Google Merchant Center. Maar wat is het nou precies? Het Google Merchant Center is het platform waarop u als webshopeigenaar uw productaanbod kunt uploaden naar Google. Met als uiteindelijk doel om uw webshop- en productinformatie door te zetten naar de advertentieplatformen van Google zoals… Lees meer »

Marktplaats Admarkt uitleg

Wanneer u besluit professioneel te adverteren op marktplaats, is het belangrijk om onder andere goed na te denken over het doel, de doelgroep en het product. Adverteren op Marktplaats Admarkt is niet voor iedere adverteerder geschikt. Met name de uitstraling van Marktplaats kan een overweging zijn voor luxe-merken en high-end bedrijven, om hier niet voor… Lees meer »

Display, feedmarketing, online advertising & social Media

Naast Google Adwords search zijn er meerdere manieren waarop u online kunt adverteren. Zo kunt u bijvoorbeeld met banneradvertenties adverteren in het Display Netwerk van Google. Of uw doelgroepen retargeten met een remarketing campagne. Tevens kunt u er voor kiezen om in of door middel van video’s te adverteren binnen Youtube., uw doelgroep zo specifiek mogelijk… Lees meer »

Product prijzen in AdWords ads tonen – de 4 opties

Wij krijgen vaak de vraag of het mogelijk is om prijzen in AdWords advertenties te vermelden. Het goede nieuws is dat dat inderdaad kan, maar het slechte nieuws is dat het wel complex kan worden. Er zijn vier manieren om uw product prijzen vermeld te krijgen in uw Google AdWords campagne. 1. Handmatig natuurlijk U… Lees meer »

Productfeed optimaliseren

We merken dat de online-marketing inspanningen van webshops steeds meer verschuiven naar het zichtbaar zijn en promoten van productspecifieke pagina’s. Een logische ontwikkeling, data wijst immers uit dat productspecifieke zoekwoorden vaak deel uit maken van het aankoopproces, en ook het gebruik van vergelijkingssites in dit proces neemt ook nog steeds toe. Bijna 70% van de… Lees meer »

Tips voor een optimale online product advertising strategie

Dit helpcentrum-artikel gaat over de manier waarop u uw (product-)advertising budget over verschillende online advertentiekanalen als Google AdWords, Beslist, Bol.com, Marktplaats en Admarkt optimaal kunt inzetten. De focus van het artikel ligt hierbij op de verschillende soorten pricing van de advertentiekanalen en de manier waarop u daar mee om moet gaan om uw online performance… Lees meer »

Datafeed, productfeed, masterfeed en API’s – het verschil en uitleg

Datafeed, productfeed, masterfeed en API: stuk voor stuk belangrijke termen voor iedereen die zich bezighoudt met datafeed-management en feedmarketing. Oftewel: het optimaal en dynamisch doorzetten van (product-)databases naar verschillende platformen als Beslist, Marktplaats en Google Shopping. Om succesvol datafeed-management in te kunnen zetten is kennis van de verschillende datafeeds en bijhorende tools een absoluut vereiste. In… Lees meer »

UTM Tagging, hoe werkt het?

Wat is het verschil tussen verschillende berichten, banners of online campagnes? Kan je via Google Analytics achterhalen welke online campagnes succesvol zijn? Hoe kan je in Google Analytics terugzien welke type banner beter scoorde in vergelijking met een andere banner. Om dit te analyseren is het noodzakelijk om UTM Tagging in te zetten. Wat is… Lees meer »

Google Shopping Showcase Ads

Google heeft onlangs een nieuwe variant van Google Shopping gelanceerd. Deze zogeheten Showcase Ads worden vertoond als een persoon een generieke zoekterm invoert in Google. Een reguliere Shopping campagne toont juist producten op productspecifieke of koopgerichte zoektermen. Showcase campagnes kunnen alleen gemaakt worden in de nieuwe Adwords interface en zijn vooralsnog alleen beschikbaar in Duitsland,… Lees meer »