AdWords rapporten nu ook in Google Analytics

egin deze maand introduceerde Google een nieuwe rapportage in Google Analytics: Google AdWords (Bèta). Door uw Google AdWords account te koppelen aan uw Google Analytics account is het nu mogelijk om nog dieper in de resultaten van uw Google AdWords campagne te duiken. Hieronder een kort overzicht van de nieuwste Google AdWords rapporten in Google Analytics.

Google AdWords clicks per dagdeel in Analytics

Zo kunt u in het rapport AdWords Dagdelen precies zien op welk tijdstip van de dag of welke dag van de week uw AdWords campagne het best presteert. Door de informatie uit deze rapportage te gebruiken bij de optimalisatie van uw Google AdWords campagne, kunt u nog meer resultaat uit uw advertenties halen.

Bestemmingsurl’s

Google Analytics biedt u bovendien een eenvoudige analyse van de bestemmingsurl’s van uw AdWords campagne: welke bestemmingsurl’s kunt u nu het best inzitten voor een effectieve AdWords campagne? Door de zoekwoorden uit de AdWords campagne in Google Analytics te combineren met statistieken over de bestemmingsurl’s, kunt u de beste combinaties vinden.

Uw plaatsingen in het inhoudsnetwerk van Google

Maakt u met uw AdWords campagne gebruik van het inhoudsnetwerk van Google? Met het AdWords Plaatsingen rapport kunt u de beste sites vinden om uw Google AdWords advertenties op te richten. Of juist sites vinden die u beter kunt uitsluiten voor adverteren.

Clicks en kosten

Nu Google AdWords kan worden geïntegreerd met Google Analytics, kunnen ook de clicks en kosten van de AdWords campagne in Google Analytics worden geanalyseerd. Door de data te combineren met ingestelde doelen, e-commerce metingen en verkooptrechter weergaves, kan de Google AdWords campagne nog intensiever worden geoptimaliseerd.

Overigens worden de Google AdWords statistieken slechts één keer per dag geïntegreerd met Google Analytics, waardoor de data in Google Analytics niet altijd up-to-date zijn en soms enige tijd achterlopen. Door de combinatie met metrics uit Google Analytics zijn de nieuwe Google AdWords rapportages echter een zeer grote toegevoegde waarde voor zowel Google Analytics als Google AdWords.

S&D Interactive Media maakt, bij het analyseren en optimaliseren van AdWords campagnes gebruik van de statistieken uit Google Analytics. Wilt u hulp bij de interpretatie van Google Analytics statistieken of heeft u hulp nodig bij de koppeling van Google AdWords en Google Analytics? Neem gerust contact op met de Google Analytics specialisten van S&D Interactive Media.

Vragen over AdWords rapporten nu ook in Google Analytics?

Stefan Rooijakkers

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.