Google Trends (voorheen Google Insights for Search) – wat kunt u er mee

Google Insight for Search is vanaf heden Google Trends. Vanaf nu wordt u dus automatisch doorgestuurd naar Google trends. Alle informatie en mogelijkheden blijven grotendeels hetzelfde, maar u zult het nu onder de nieuwe naam Google trends gebruiken. Google Trends kunt u nu onder andere gebruiken om Nederlandse zoekvolume trends te analyseren. Wat kunt ermee (bron: Google Insight for Search home NL):

  • Categorieën: Spits gegevens toe op specifieke branches.
  • Seizoentrends: Anticipeer op vraag en stem bijvoorbeeld uw Google AdWords budget en planning daarop af.
  • Regio’s of steden: Weet waar u uw klanten kunt vinden. Bekijk hoe zoekvolume is verdeeld over verschillende regio’s, provincies of steden.
  • Sites: Bekijk de zoekpatronen voor andere Google-sites

Verleden, maar ook prognoses

U kunt niet alleen zien hoeveel er verhoudingsgewijs is gezocht in het verleden, maar ook in de toekomst. Als er voldoende duidelijke terugkerende trends te ontwaren zijn, zal Google zich zelfs wagen aan een zoekvolume prognose voor zoekwoorden die voor u relevant zijn.

Beperkingen van Google Insights for Search

  • Het werkt vooral goed op bredere, algemene zoektermen;
  • De data kloppen niet altijd, met name voor specifiekere zoektermen;
  • Geen absoluut zoekvolume data, maar veranderingen over tijd in een index format;
  • Er worden geen conclusies gegeven. U moet de data zelf interpreteren;
  • Prognoses zijn helaas, maar logischerwijs, niet altijd beschikbaar;
  • De tool relatief complex. Het vergt enig inzicht om er goed mee te kunnen werken;

Tip: formuleer vooraf een duidelijke onderzoeksvraag, anders raakt u gegarandeerd de weg kwijt bij het zoeken naar antwoord.

Meer hulp, of vragen?

Uiteraard gebruikt S&D Interactive media de Google Insights For Search-data ook om de vindbaarheid van websites nog verder te optimaliseren. Laat u adviseren. S&D Interactive Media verzorgt operationele uitvoering van:

  • Google AdWords campagnes;
  • Google Analytics;
  • Website conversie optimalisatie advies & testing;
  • Zoekmachine optimalisatie advies.

Neem contact op voor meer informatie. We helpen u graag met concreet & vrijblijvend advies

Vragen over Google Trends (voorheen Google Insights for Search) – wat kunt u er mee?

Tijmen Duijvenvoorde, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.