Online middelen strategie

Binnen online advertising zijn er verschillende mediakanalen die kunnen worden ingezet. Regelmatig worden de communicatiemiddelen apart van elkaar ingezet zonder een consistent online middelen strategie. Dit geldt zowel voor de keuze van het type media (online vs. offline) als voor de exacte keuze van een middel (bijvoorbeeld AdWords) binnen de kanalen (Paid en Search). Met als gevolg dat deze middelen en kanalen op een ineffectieve manier worden ingezet. Met een consistent online middelen strategie worden middelen en het marketingbudget op een efficiënte en effectieve wijze ingezet.

Het uitwerken van een online middelen strategie

Om een online middelen strategie uit te werken zijn er verschillende punten die behandeld moeten worden. Tijdens een (de-)briefing worden de volgende punten behandeld:

  • Doelgroepanalyse
  • Doelstelling bepaling
  • Budgetadvies met onderbouwing
  • Advies over benchmarks en opstellen van KPI’s
  • Uitleg van de mogelijkheden van de verschillende online middelen
  • Advies over conversie attributie
  • Advies en uitleg over tracking
  • Optimalisatie tactiek
  • Inschatting van de performance
  • Realistische verwachtingen
  • Integratie met offline advertising
  • Afstemming online advertising met non-advertising middelen (zoals SEO, contentmarketing en social media)

Vragen over Online middelen strategie?

Thijs Kuijeren, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.