Call tracking

Elke opdrachtgever weet dat een campagne meer resultaat oplevert dan ingevulde offerte- en contactformulieren alleen. Namelijk de telefonische aanvragen/leads. Het vergt enige extra inspanning om ook dit stuk resultaat inzichtelijk te maken. 

Waarom call tracking

  • Inzicht in totale campagne- en/of website resultaten
  • Verrijken van klantsystemen met herkomst van telefonische contactmoment data
  • Optimalisatie van mediabudget spend over campagnes heen, of zelfs gesplitst per keyword

Soorten call tracking

Er zijn verschillende mogelijkheden om inbound calls te meten:

  • Externe Call tracking tooling (zoals Freespee)
  • Google call-only campaigns
  • In-house SDIM campagne call tracking
  • Google Adwords Call Tracking
  • In-house oplossingen van derden

 

Waarom SDIM

S&D Interactive Media is expert op het gebied van alle vormen en mogelijkheden calltracking.

  • De features van alle verschillende oplossingen
  • Kosten
  • De impact van implementaties vooraf onderbouwen
  • Welke integraties er beschikbaar zijn met klant/CRM systemen
  • Koppeling met webanalytics paketten, zoals Google Analytics

 

Wat levert SDIM

SDIM adviseert u concreet en onderbouwd vooraf over alle voordelen, maar ook nadelen van call tracking. SDIM adviseert bij de keuze voor systemen en kan de implementatie verzorgen. SDIM begrijpt wat de redenen zijn voor organisaties om inzicht te willen hebben in het belvolumes en herkomst. We horen vaak dat call tracking noodzakelijk is om bijvoorbeeld AdWords campagne biedingen te optimaliseren. Het is echter zeer waarschijnlijk dat daar andere, goedkopere manieren en metrics voor zijn. Neemt u graag contact op voor meer informatie en vrijblijvend advies. Stuur een email of bel gerust 🙂

 

 

Vragen over Call tracking?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Inzage in telefonische contactmomenten en aanvragen? Dat kan!

Door gebruik te maken call tracking op uw website krijgt u inzage in:
  1. Herkomst van het telefoonverkeer uit uw website
  2. Aantal telefonische contact momenten naar aanleiding van een AdWords campagne
  3. Aantal telefonische leads uit elke campagne of andere website verkeersbron

Dit geeft inzicht in het rendement van uw website en helpt het werkelijke, totale effect van online campagnes inzichtelijk te maken

Call Tracking voordelen

Online Call Tracking is niet alleen het inzichtelijk maken van het aantal telefoontjes dat u ontvangt uit uw website. Call Tracking brengt nog vele andere mogelijkheden met zich mee:

  • Inzage krijgen in uw inkomende telefoonverkeer
  • Het inzichtelijk maken van telefonische conversies voor zowel offline als online campagnes
  • Op zoekwoordniveau het aantal telefoontjes doormeten
  • Registratie van telefoontjes in Google Analytics
  • Het opnemen van telefoongesprekken
  • Optimalisatie van offline en online campagnes o.b.v. telefonische conversies

Wat is voor u geschikt?

Er zijn verschillende partijen op de markt die u kunt gebruiken bij het inzetten van Call Tracking. Een aantal bekende partijen zijn Freespee, AdCalls en Infinity. Wij adviseren u graag over welke optie voor u het meest van toepassing is.

Vragen over Call tracking?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.