Webanalytics tools

Voor het meten, analyseren en rapporteren van webstatistieken zijn er diverse webanalytics tools in omloop. En dat is ook niet zo vreemd, want bij een breed begrip als webanalytics komt veel kijken. De specialisten van S&D Interactive Media weten als geen ander welke webanalytics tools in de markt actief zijn, maar bovenal welke het beste aansluiten bij uw wensen en doelstellingen. SDIM adviseert dan ook graag bij het maken van de beste keuze.

Voor elke ‘vorm’ van webanalytics is er wel een (gratis) tool te vinden. Grotendeels doen ze allemaal hetzelfde, maar kleine details kunnen wel degelijk het verschil maken. Bepaalde webanalytics tools sluiten misschien net iets beter aan bij uw type organisatie en uw online ambities.

Webanalytics tool keuze

De bekendste webanalytics tool is natuurlijk Google Analytics. Deze gratis service van Google is redelijk eenvoudig in te richten. Voor grotere accounts is er ook nog Google Analytics Premium. De stappen die u moet ondernemen voor de correcte set-up van Google Analytics worden door Google zelfs prima beschreven, inclusief een uitgebreid helpcentrum. Desondanks blijkt uit de praktijk dat veel dezelfde problemen de kop op steken. Om dit te voorkomen verzorgt S&D Interactive Media daarom altijd kosteloos de account set-up van Google Analytics voor opdrachtgevers.

Naast Google Analytics heeft S&D Interactive Media als vanzelfsprekend ruime ervaring met alle overige soorten webanalytics tools. Allen hebben zo hun eigen features en daarmee voor- en nadelen. Een aantal belangrijke tools zijn:

  • Comscore
  • Webtrends
  • Google Bigquery
  • Piwik
  • Bing Analytics
  • Google Analytics Premium
  • Calltracking (zoals Freespee)
  • Snoobi
  • Clicky
  • etc.

Heeft u een voorkeur voor een andere webanalytics tool? Laat het ons dan weten, de specialisten van S&D Interactive Media kunnen met iedere tool uit de voeten, of vraag hulp met het maken van de juiste keuze.

Webanalytics tools advies en implementatie door S&D Interactive Media

S&D Interactive Media heeft jarenlange ervaring en kennis in het adviseren, gebruiken en implementeren van webanalytics tools. Naast de kennis over de functionaliteit van de verschillende tools kunt u bij S&D Interactive Media ook terecht voor:

  • Onderbouwde keuze voor een pakket
  • Begeleiding van de implementatie
  • Custom dashboarding en reporting
  • CRM koppelings mogelijkheden
  • KPI trend monitoring
  • Keuze rapportage metrics voor management vs. operationeel
  • Advies bij gebruik: slimmere analyses om sneller stappen te kunnen maken
  • Training

Wilt u het meeste uit uw webanalytics halen? Neem dan direct contact met ons, wij staan u graag vrijblijvend te woord.

Vragen over Webanalytics tools?

Rick Vliet Vlieland

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.