Programmatic display advertising

Programmatic advertising is de inkoop van advertising, zonder tussenkomst van mensen.  S&D Interactive Media is ervaren in de inkoop en optimalisatie van complexe programmatic online advertising campagnes. Daarnaast kan SDIM u in heldere taal uitleggen hoe uw advertising doelstellingen worden gerealiseerd en wat de bijdrage van programmatic display in uw online middelen mix is. SDIM adviseert tevens hoe u data kunt gebruiken om effectiviteit van campagnes verder te verhogen.

Wat is programmatic advertising en hoe werkt het?

Programmatic -display- advertising is de inkoop en optimalisatie van online advertising via veilingen. De bekendste manier voor uitgevers om online advertentieruimte aan te bieden is via het Google Display netwerk. AdWords en haar Display Netwerk (GDN) is eigenlijk de moeder van de online advertentieruimte veilingen. Inmiddels zijn er vele veilingen(exchanges) en wordt online advertising in steeds toenemende mate ook via veilingen verhandeld:

  • Geen budget commitment meer nodig
  • Geen vaste prijzen meer, u bepaalt zelf
  • Bieden voor volume, dus altijd de juiste kosten

Targeting en re-marketing

Display advertising is een perfect om uw doelgroep zeer specifiek te bereiken. Er zijn vele targeting opties en/of re-marketing en data-gebruik. U kunt uw campagnes richten op:

  • Prospects (doelgroepen met een hogere waarschijnlijke koopintentie)
  • Interesse gebieden
  • Lidmaatschap van interesse groepen
  • Alle mogelijke demografische gegevens
  • Winkelwagen verlaters
  • Uw eigen emailadres bestanden

Programmatic display advertising door S&D Interactive Media

S&D Interactive Media heeft ruime ervaring met het opzetten van display campagnes en automated trading. Met intensieve full-funnel optimalisatie van spend, bids en plaatsingen zorgt S&D Interactive Media voor maximaal resultaat uit programmatic display campagnes, ongeacht de gebruikte tooling DSP (uitleg hier). Dat kan Adform zijn, of Doubleclick, maar ook 1 van de vele andere systemen. Wilt u advies op keuze voor een DSP? Ook dat levert SDIM.

Vragen over Programmatic display advertising?

Tijmen Duijvenvoorde, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.