Adverteren op YouTube

YouTube is na Google zelf de grootste zoekmachine op het internet. Youtube is verreweg het grootste online advertising kanaal voor video advertising met spots, ookwel prerolls genoemd. Door het hoge zoekvolume en uitgebreide targetingmogelijkheden kunnen adverteerders zeer specifieke doelgroepen, zonder waste, bereiken. Gecombineerd met TV-spots.

De voordelen van Adverteren op YouTube

Youtube biedt een belangrijke bereik toevoeging op de inkoop van TV-spots:

  • Youtube is goedkoper (GRP) dan TV, op specieke doelgroepen
  • U kunt uw doelgroep zéér gericht targetten.
  • Geen onnodige waste
  • U bent meestal de enige spot/adverteerder
  • Bestaande TV-spot kan 1 op 1 worden doorgeplaatst
  • U kunt simpel via Google AdWords campagne adverteren in YouTube
  • Uw ad heeft de volle aandacht omdat deze altijd volgt na een actie van de viewer
  • U betaalt desgewenst alleen voor werkelijk volledig bekeken spots

Advertentietypen en targeting

Door het brede scala aan advertentiemogelijkheden is adverteren op YouTube voor vrijwel elk bedrijf en budget geschikt. Voor goede vindbaarheid bij het uploaden van een reguliere (bedrijfs-)video kan deze blogpost over vindbaarheid op YouTube wellicht helpen. Voor adverteerders heeft YouTube op dit moment meerdere opties voor het tonen van een video-advertentie:

  • In-stream, de ad verschijnt voor, of tijdens, een andere video. Deze kan als “skip-ad” worden ingekocht.
  • In-display, verschijn t als “suggested video”. De gehele video is de ad.
  • In-search, gebaseerd op zoektermen, vooral geschikt voor langere video’s ads. De ad is de video.
  • Remarketing van viewer die de gehele spot hebben afgekeken
  • Remarketing van viewers van video’s op uw kanaal
  • Etc. etc.
De targetting mogelijkheden zijn divers. Demografisch, onderwerpen en interesses, keywords, kanalen. De mogelijkheden veranderen snel, dus neemt u graag contact op voor advies over de op dit moment meest effectieve inzet.

Een eigen Youtube kanaal

Heeft u video en/of audio content dan is het bijna altijd de moeite om een eigen Youtube kanaal op te zetten. SDIM adviseert graag hoe dat moet en wat u er daarna allemaal mee kunt. Vaak vormt het kanaal de basis voor organische vindbaarheid van videocontent, ook op Google zelf kunnen video’s van daaruit worden gepromoot. Dat hoeft geen advertentie te zijn, maar kan ook andere video zijn.

Wat levert SDIM

  • advies over geschikte Youtube advertentie types
  • de beste targetting op uw doelgroep
  • een berekening van de meerwaarde van toevoeging van Youtube op TV-spot inkoop (GRP’s, bereik en frequency)
  • advies over doorplaatsing van de video-advertentie op het Google Display Netwerk
  • ad-format en spotlengte advies
  • uitgebreide rapportage
  • advies over opvolging van Youtube video en/of spot kijkers met remarketing

Waarom S&D Interactive Media?

SDIM is altijd op de hoogte van de nieuwste Youtube features en heeft 15 jaar mediainkoop & planning ervaring. Hoe ideaal is het om een sparringspartner te hebben die u kan adviseren hoe u dit kanaal het best kunt inzetten, voor u een uitgebreide campagne kan opzetten en deze conform uw doelstellingen gaat beheren en vooral… optimaliseren op maximale effectiviteit. Neemt u graag contact op met S&D Interactive Media.

Vragen over Adverteren op YouTube?

Tijmen Duijvenvoorde, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.