SEO Content optimalisatie

Een goed gevulde website wordt goed gewaardeerd door Google. Maar het vlees aan uw site moet van goede kwaliteit zijn. Blind varen op zoekwoorden werkt niet, en uw website volstampen met nonsens nog minder. Google wordt steeds slimmer, en wanneer u het spel van Google wilt meespelen snapt u het belang van waardevolle en actuele SEO-content.

SEO Content en zoekwoordenstrategie

Het zoekwoordenonderzoek uit de SEO set-up heeft de meest relevante en succesvolle zoekwoorden voor uw website op een rij gezet. Aan de hand daarvan heeft u, of S&D Interactive Media, content gecreëerd of aangepast. Toch is het onmogelijk om in de set-upfase de content van uw site optimaal op te zetten. Immers, uw klanten kunnen ander zoekgedrag dan verwacht tonen. Bovendien verandert de markt constant en ontwikkelt Google zich in rap tempo. Het is noodzakelijk om met behulp van de diverse tools zoals Google Analytics, scherp te monitoren wat uw pagina’s en zoekwoorden voor uitwerking hebben. Indien pagina’s niet goed bezocht worden of nieuwe trends zorgen voor een nieuwe vraag, dan is het van belang om zoekwoorden en content daar op aan te passen. Dit continue proces heet contentoptimalisatie en is een belangrijk onderdeel van elke SEO strategie.

Meten, analyseren en optimaliseren

Een correcte implementatie van Google Analytics of welk Analytics systeem dan ook, stelt u in staat zeer nuttige informatie te halen uit een pagina en daarmee de kwaliteit van een pagina te bepalen. SEO is nooit klaar en content is nooit af. Door de juiste vragen te stellen aan de hand van de juiste metingen zijn altijd verbeteringen mogelijk, met als doel meer conversies – of welk doel u dan ook gesteld heeft in de set-up. Meting en analyse zijn dus een onmisbaar onderdeel van contentonderhoud.

De concurrentie monitoren

Ga er maar vanuit: ook uw concurrenten zijn druk bezig met SEO en zitten niet stil. Ontwikkelingen bij de competitie zijn minstens zo belangrijk als de verbeteringen aan het eigen front. Het is belangrijk om goed in de gaten te houden in welke richting de concurrenten zich bewegen en welke SEO-snufjes zij toepassen. Serieuze competitie zou u moeten omarmen: het houdt u scherp en up-to-date.

Content updaten en optimaliseren

Content is nooit af. Google houdt van content, sterker nog; Google houdt van veel, nieuwe en kwalitatieve content. Zorg dat uw content dynamisch en actueel blijft: het houdt Google bij de les en uw doelgroep tevreden. U dient zich daarbij te bedenken: wat boeit uw doelgroep, waarvoor komt men terug? Wat is er voor nieuws? Wellicht kan een blog een relevante en waardevolle aanvulling voor uw site zijn. De mogelijkheden om uw content in dienst te stellen van optimale vindbaarheid zijn eindeloos. SDIM kan u op frequente basis bijstaan in het creëren van nieuwe content, maar wellicht heeft u meer baat bij een training SEO Copywriting, zodat u zelf aan de slag kunt.

Vragen over Content uitbreiding?

Pieter Borst

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.