Google Ad Grants

Why SDIM

  • 15 years online marketing experience
  • 5,5yrs average client retention
  • Clients keep ownerships of all data & accounts
  • Google Ads Partner score: 99%
  • SDIM Google reviews: 4,9 out of 5 *****
HomeGoogle Ad Grants

Google biedt gecertificeerde charitatieve instellingen tot $40.000/mnd Google AdWords mediabudget. Ook musea en minder bekende stichtingen komen gewoon in aanmerking.

Hoe werkt het

Aan Google Ad Grants zijn aan voorwaarden en regels verbonden:

  • Gevestigd in Nederland
  • In het bezit te zijn van een CBF-Keurmerk of,
  • een CBF Verklaring van geen bezwaar, of
  • een Belastingdienst erkende Algemeen Nut Beogende Instelling zij (ANBI)
  • Standaard $10.000 aan advertentietegoed per maand
  • Geldig voor 1 domein
  • Max $2 per click
  • Niet-grants adverteerders hebben altijd voorrang in de AdWords

Meer dan de standaard $10.000 Grant per maand?

Het is mogelijk om een hoger bedrag dan $10.000 te krijgen. Tot maar liefst $40.000 per maand.  Het criterium wat daarbij geldt is een hoog totaal bezoekvolume op het betreffende domein en het minimaal drie maanden volledig spenderen van het €10.000 budget. Lees hier ons uitgebreide Google Grants helpcentrum artikel

Waarom SDIM

Het is een uitdaging om het volledige Grants budget te spenderen. SDIM zorgt  daarvoor. Aangezien het maximale bod 2 dollar is en de advertentie geen voorrang krijgt op “gewone” adverteerders blijkt het in de praktijk moeilijk om op belangrijke zoektermen als “donateur worden” of “goede doelen steunen” vaak moeilijk om de AdWords veiling te winnen. Meestal zien we dan ook dat er naast een Grants account ook een normaal betaald account wordt gedraaid waarin de belangrijkste concurrerende zoektermen worden opgenomen. Of dat zinnig is bepalen de resultaten van het Grants account. SDIM heeft jarenlange ervaring met het draaien van Grants accounts voor meerdere musea, goede doelen en andere non-profits.

Wat levert SDIM

  • De aanvraag zelf (kosteloos inbegrepen)
  • De perfecte set-up van de campagne
  • Second-opinion op bestaande campagnes (kosteloos)
  • Optimalisatie van de campagne op basis van resultaten (biedingen, keywords, campagne Quality score etc.)
  • Toevoegen van alle relevante zgn. AdWords ad-extensions
  • De volledige spend van de Grant, met maximaal resultaat als uitgangspunt
  • Advies over al dan niet toevoegen van een reguliere campagne voor belangrijke, hoog-competetieve keywords
  • De aanvraag voor de verhoging van de Grant

Questions about Google Ad Grants?