Naast Facebook en YouTube is Twitter het meest bezochte social media platform van Nederland. Met 500 miljoen Tweets per dag en meer dan 240 miljoen actieve gebruikers wereldwijd is Twitter voor veel organisaties een aantrekkelijk marketingkanaal om hun doelgroep te bereiken.
De voordelen van Twitter
Naast de diversiteit in advertentiemodellen zijn er nog tal van andere voordelen die adverteren op Twitter aantrekkelijk maken voor organisatie. Twitter:
- Heeft een sterk mobiel bereik
- Biedt uitstekende remarketing mogelijkheden
- Heeft uitgebreide doelgroep targeting mogelijkheden
- Is geschikt voor zowel B2B- als B2C-campagnes
Advertentiesoorten Twitter
Twitter biedt drie verschillende advertentievormen aan:
- Promoted Tweets
Met behulp van Promoted Tweets kunt u een Tweet-bericht onder de aandacht brengen bij een vooraf geselecteerde doelgroep. De kosten van Promoted Tweets worden berekend op basis van ‘Cost-per-Engagement’, zoals retweets, replies of nieuwe volgers.
- Promoted Accounts
Het doel van een Promoted Account is om snel meer followers te verzamelen. Met Promoted Account breidt u het netwerk van uw onderneming uit met mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw bedrijf. De kosten van een Promoted Account worden berekend op basis van ‘Cost-per-Follower’.
- Promoted Trends
Met behulp van Promoted Trends kunt u inspelen op actuele gebeurtenissen en daarmee uw account onder de aandacht brengen van een groot publiek. Ook de kosten van Promoted Trends worden berekend op basis van ‘Cost-per-Engagement’, zoals retweets, replies of nieuwe volgers.
Targeting mogelijkheden Twitter
Bij het adverteren op Twitter mogelijk om zo gericht mogelijk te adverteren. Zo biedt Twitter de volgende targeting mogelijkheden:
- Keywords
- Demografische kenmerken als geslacht en land
- Type device (smartphones, tablets, desktop)
- Profielen (wilt u uitsluitend op uw eigen followers targeten of ook Twitter-gebruikers die een vergelijkbaar profiel hebben als uw eigen followers?)
- Accounts (welke accounts worden momenteel door uw doelgroep gevolgd?)
- Categorieën
Twitter door SDIM
SDIM is gespecialiseerd in:
- Adverteren op Twitter
- Setup van company accounts
- Het opzetten en optimaliseren van Twitter-campagnes
- Intergeren van Twitter in content marketing campagnes
- Strategische integratie van Twitter in native advertising campagnes
- Reporting integratie van Twitter data
SDIM is in staat om kwalitatief hoogwaardige en resultaatgericht te werk te gaan. Oftewel: meer kwalitatieve bezoekers op uw website en uiteindelijk het genereren van meer leads/verkopen. Resultaat, en met name het inzichtelijk maken hiervan in uw website statistieken, is dan ook altijd onderdeel van onze uitgebreide service.