Premier Google Certified Partner

S&D Interactive Media werkt al sinds het ontstaan van het bedrijf nauw samen met Google en ontving daarvoor het Google Premier Agency certificering. Al in 2007 behaalde SDIM de status “Google AdWords Certified Partner (GACP) en is inmiddels PREMIER partner voor:

  • Mobile ads
  • Search ads
  • Display ads
  • Shopping ads
  • En sinds kort ook; Video Ads

Vereisten hiervoor zijn dat één of meerdere personen binnen het bedrijf:

  • de fundamentals en advanced Google AdWords examens met goed gevolg hebben afgelegd
  • dat er een voldoende groot mediabudget wordt beheerd voor opdrachtgevers
  • het bureau aan inhoudelijke kwaliteitseisen voldoet (en daaraan voldoet SDIM ruimschoots)

premier-google-partner-rgb-search-mobile-vid-disp-shop
SDIM kwalitatief beter dan 99% van agencies

Google vergelijkt partner bureau’s aan de hand van een groot aantal citeria. S&D Intertactive Media haalt een Google Partner agency “Prestatie Index” score van 99% en behoort daarmee tot de top 1% beste bureau’s volgens Google.  Ter vergelijk: de gemiddelde score is ongeveer 80%. Klik hier om de profielpagina van S&D Interactive Media in het Google Partnerprogramma te bekijken.

Het Google Partner programma

Google lanceerde haar Partnerprogramma om een bureau kwaliteitskeurmerk te bieden aan adverteerders. Op het partner platform brengt Google adverteerders en bureaus samen. Elke partner heeft een eigen profielpagina. Ook zijn de vereisten aangescherpt door Google. Waar bedrijven in het verleden de GACP badge mochten voeren nadat één werknemer individueel gekwalificeerd was, zijn er nu een drietal vereisten:

1. Certificeringen

De vereiste dat ten minste één werknemer individueel gekwalificeerd moet zijn blijft, maar Google spoort bureaus aan op hun personeel goed op te leiden om hun services effectief te gebruiken. Bij S&D Interactive Media hebben alle AdWords professionals de AdWords Individual Qualification status behaald. Naast het basisexamen, heeft iedereen alle advanced examens behaald, in plaats van de verplichte één. Een extra kwaliteitswaarborg voor u dus.

2.Klantencentrum (MCC)

Een Google Partner moet beschikken over een klantencentrum die minimaal 90 dagen oud is, en moet binnen deze 90 dagen minimaal €10.000 aan mediaspend hebben beheerd voor haar klanten.

3. Extra Kwaliteitseisen

Enkele kwaliteitsfactoren die Google toepast op AdWords campagnes, zijn vanaf nu ook een graadmeter voor bureau’s geworden. Zo moet een bureau aan een aantal strenge eisen voldoen om de Google partner-badge te mogen voeren, op basis van de kwaliteit van de campagnes die het bureau beheert. S&D Interactive Media voldoet ruimschoots aan deze eisen, en is daarmee een bureau waarbij kwaliteit van AdWords campagne set-up en campagnemanagement gewaarborgd is.

Onze status als officiële Google Partner verzekert u er dus van dat u te maken heeft met een serieuze toeleverancier voor Google AdWords campagnes, het AdWords advertentiebeleid volgen en dat uw campagnemanager over ruime kennis beschikt. U kunt de adviezen voor het werken met een third-party AdWords services provider van Google nalezen op de pagina “working with third-parties“.