Breed advies zorgde voor een stijging in conversiepercentage van 750%
In 2024 steeg het conversiepercentage van Makai van 1,68% naar 12,76%. Daarnaast daalde de CPA met 94,72% en de CPC met 59,90%. Lees welke strategieën SDIM heeft toegepast om tot deze resultaten te komen en hoe de samenwerking tussen SDIM en Makai hieraan heeft bijgedragen.
+750% conversiepercentage
Grotere strandtent vraagt om een boost in activiteiten
Strandtent Makai is sinds 2019 een bestemming voor strandgangers en watersportliefhebbers. Ter voorbereiding op de zomer van 2024 hebben zij uitgebreid naar een grotere strandtent met meer tafels en een ruime keuken. Een flinke professionaliseringsslag in uitstraling, capaciteit en mogelijkheden.
Om de nieuwe strandtent en bijbehorende activiteiten te promoten, wilde Makai ook online een boost geven aan hun activiteiten, waarbij de eerste focus lag op de Google Ads-campagnes.
Breder kijken dan enkel de gevraagde campagnes
Om de campagneresultaten van Makai te verbeteren is SDIM breder gaan kijken dan enkel naar de opgevraagde campagnes. De grootste focus lag daarbij op de usability van de website en de kwaliteit van de landingspagina’s. Een effectieve campagne vereist dat de website goed aansluit op de zoekwoordenl en de interesses van de doelgroep en dat er landingspagina’s zijn welke optimaal ingezet kunnen worden. SDIM zag kansen om te adverteren op relevante zoektermen en relevante doelgroepen waarvoor kwalitatieve pagina’s ontbraken.
Hieruit volgde een advies om de pagina’s te optimaliseren op content, om de basis te geven aan de gewenste groei in aanvragen voor nieuwe en bestaande activiteiten. Ook gaf SDIM een advies over hoe de usability van de website geoptimaliseerd kon worden, zodat de bezoeker beter overzicht had en op de juiste plekken in contact kon komen met Makai.
Na het doorvoeren van deze optimalisaties door Makai en de webdeveloper, werden de campagnes door SDIM aangepast aan de geoptimaliseerde landingspagina’s van Makai. Dit resulteerde in een significante verbetering van de resultaten.
Resultaat
De inspanningen van SDIM leidde tot indrukwekkende resultaten in de maanden na de optimalisaties. Waar het conversiepercentage steeg met zo’n 750%, daalde de CPA met een kleine 95%. Het zorgde voor drukke tijden voor de organisatie van Makai met kwalitatieve aanvragen en leuke activiteiten op het strand en rondom de strandtent.
- Het conversiepercentage steeg van 1,68% naar 12,76%.
- De CPA (Cost per Acquisition of kosten per conversie) daalde met 94,72%.
- De CPC (Cost per Click) daalde met 59,90%, wat aantoont dat de landingspagina’s relevanter waren geworden en beter aansloten op de campagnes.Belangrijk punt om uit te lichten
Dit jaar hebben we veel meer groepen dan vorig jaar, en ik besteed elke ochtend ongeveer 2,5 uur aan het maken van offertes — dat is gemiddeld 1,5 uur meer dan vorig jaar. Van alle aanvragen zie ik dat slechts 10% uiteindelijk niets afneemt, ongeacht de grootte van de groep. Dat gebeurt echt zelden, wat natuurlijk fantastisch is!