Content specialist

Sjoerd Blankevoort

Sjoerd Blankevoort loopt sinds begin 2016 rond bij SDIM. Hij werkte jarenlang met veel plezier als freelance SEO copywriter, maar toen hij de kans kreeg zich te ontwikkelen tot content specialist ruilde hij zijn vrije bestaan in voor een vast dienstverband. Tegenwoordig houdt Sjoerd zich naast schrijven ook bezig met andere vormen van content en adviseert hij klanten. Hij is breed geïnteresseerd en specialiseerde zich na een opleiding journalistiek in de politiek en geschiedenis van Oost-Europa en Centraal-Azië. Ook doet hij een poging de Russische taal onder de knie te krijgen. Sjoerd was ooit een fanatiek judoka, maar houdt zich op sportief vlak tegenwoordig vooral bezig met skateboarden en surfen.

Sjoerd Blankevoort
Leeftijd
41 jaar
In dienst bij SDIM
2016
Functietitel
Content marketeer
Expertise
Creative copywriting
Educatie
MA Russian & Eurasian Studies, BA Journalistiek
Geboren in
Haarlem
Woont in
Bloemendaal
Vrijwilliger
Coördinator bij Topjudo Kenamju
Tweevoudig bronzen medaillewinnaar
WK Kazachstaans worstelen (Kazakh kuresi)
Bijnamen
Biff, Griff, Biff McGriff, Biffmeister, Biffensteiner, Biffy Gasolina
Kat
Ramsey
Wil ooit nog
Een bestseller schrijven
Muziek
Reggae
Film
Leon
Op de socials

Uit het portfolio
van Sjoerd

Sjoerd werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers.
Bekijk hier een aantal van de opdrachtgevers waar Sjoerd bij betrokken is geweest.

Surfana campagne

Campagne concept Surfana: Choose the good life

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana's camps en lessen.
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.
Klanten aan het woord

Het succes van onze samenwerking zit hem vooral in het vertrouwen dat wij in SDIM hebben. Zij weten als geen ander wat er speelt en leeft in de online marketing industrie en op welke zaken wij ons als webshop moeten richten om deze succesvolle lijn voort te blijven zetten. Hierdoor kunnen wij samen snel schakelen en blijven wij de markt altijd net één stapje voor.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van onlinedeurbeslagshop.nl
Jan de Wagt
Mom In Balance case

Hoe SDIM met Digital PR het merk Mom in Balance versterkte

Mom in Balance gelooft dat vrouwen makkelijker de juiste keuzes maken, hun persoonlijke ambities kunnen waarmaken én meer kunnen genieten van hun gezin als ze fysiek en mentaal goed in hun vel zitten. Om zo veel mogelijk (aanstaande) moeders in Nederland en daarbuiten aan een sterke, energieke basis te helpen, vroegen ze SDIM om hulp....
Klanten aan het woord

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin
Urban Iki

Hoe SDIM, Urban Iki heeft geholpen aan stijging in opbrengsten door SST

Urban Iki wilde zijn marktaandeel vergroten en resellers tevreden houden in een competitieve markt. Door over te schakelen op Server Side Tracking (SST), met de hulp van SDIM, werden ze in staat om meer en betere data te verzamelen. Het resultaat? 278% meer opbrengsten en 318% meer transacties. Ontdek hoe deze datagedreven aanpak hun campagnes, Google Ads-prestaties en merkbekendheid aanzienlijk verbeterde.

Breed advies zorgt voor sterke groei conversiepercentage Makai

In 2024 steeg het conversiepercentage van Makai van 1,68% naar 12,76%. Daarnaast daalde de CPA met 94,72% en de CPC met 59,90%. Lees welke strategieën SDIM heeft toegepast om tot deze resultaten te komen en hoe de samenwerking tussen SDIM en Makai hieraan heeft bijgedragen. +750% conversiepercentage Grotere strandtent vraagt om een boost in activiteiten...

Sjoerd Blankevoort
op het internet

Sjoerd heeft in zijn carrière op vele bekende en minder bekende websites publicaties verzorgd. Hiernaast vind je een aantal van deze publicaties en kun je zijn judostatistieken bekijken.