Datawarehouse

Datawarehouse

Verdrink je ook in alle data, verdeeld over verschillende systemen en aanbieders? Een datawarehouse brengt alle data samen, zodat er sneller en beter beslissingen gemaakt kunnen worden. Of dat nou gaat over het gedrag van jouw websitebezoekers uit Google Analytics, het weer van die dag of de branches waarin jouw zakelijke klanten zich bevinden, de informatie staat daar. Echter staat die informatie bijna nooit centraal op één plek. Een datawarehouse helpt bij het opslaan en organiseren van je data.

  • Maximale halen uit jouw eigen data
  • Vrijheid en flexibiliteit om databronnen te combineren.
  • Alle benodigde data voor jouw Business intelligence op 1 plek.

Eén centrale plek voor al je data (online en offline).

Webanalytics

SDIM helpt je bij het maken van de juiste keuzes om alles te verzamelen binnen een centrale plek. Zo voorkom je dat data gefragmenteerd opgeslagen wordt op verschillende plaatsen en bij verschillende partijen. Met naar alle waarschijnlijkheid ook in elke tool net een ander getal of definitie. Door het samenbrengen op een centrale plek kun je sneller en makkelijker aan de slag met je eigen data. Uiteraard om zodoende concrete inzichten te krijgen ten behoeve van je (marketing)strategie. Een datawarehouse gaat over meer dan webanalytics alleen. Naast beschikbare data uit online platformen zoals Google, Facebook of Microsoft, koppelen we in een data warehouse ook meestal data uit je CRM, CMS of offline databronnen.

Hoe maakt het je leven makkelijker? Met een data warehouse heb je altijd je eigen data als startpunt. Je hoeft maar één keer een goede koppeling met een CRM en bijvoorbeeld Google Analytics te maken. Hierna kun je gebruik maken van de dynamische voordelen van een data warehouse: voor iedere vraag of ieder onderzoek kunnen gerichte query’s antwoorden genereren.

SDIM collega's Jorn en Céline

Baas over eigen data

Met een datawarehouse bepaal je zelf welke data uit welk systeem belangrijk is en welke niet. Daarnaast is een groot voordeel van het beheer van jouw eigen data dat je minder afhankelijk bent van derden. Maar waarom is dat zo belangrijk?

Voor privacy gevoelige informatie is het fijn om zelf gegevens op te slaan op een eigen server, in plaats van dit uit te besteden aan een derde partij. Daarnaast biedt het eigenaarschap het voordeel dat je niet afhankelijk bent van het verwijderen van historische data, zoals met Universal Analytics is gebeurd of wat na bepaalde periodes gebeurt met doelgroepgegevens in Google Analytics.

Met een eigen data warehouse bepaal je daarnaast zelf wat voor gegevens bewaard worden. Zo bepaal je zelf de bewaartermijnen en kun je dat voor alle databronnen rechttrekken. Ook kun je de eigen data gebruiken voor marketingdoeleinden. Het is ook een perfecte oplossing om verschillende databronnen onder één dak te herbergen. Met een goed georganiseerde Data Warehouse hoef je niet meer te wisselen tussen allerlei losse accounts en programma’s.

  • Schaalbaarheid
  • Alle data op één plek
  • Minder afhankelijk van derde partijen
  • Uitgebreide mogelijkheden voor data-analyse
  • Flexibiliteit: mogelijk om verschillende databronnen te combineren
  • Onafhankelijk
  • Controle over historische data
  • Top 3 Emerce 100

Hoe ziet het proces eruit?

Onze ervaren data & analytics consultants duiken graag met jullie samen de vraagstukken en problemen in waar jullie nu tegenaan lopen. Samen komen we tot de beste aanpak en uiteindelijke data warehouse om de juiste keuzes te maken.

1
Breng uw databehoefte in kaart

Welke databronnen moeten gekoppeld worden en op welke locatie? Is dat bijvoorbeeld Google BigQuery of Azure?

2
Plaats de infrastructuur

Welke data moet uit welke bron gehaald worden? Hoe koppelen we die aan elkaar? Dat zijn de vragen in deze fase.

3
Kostenefficientië

Soms slaan mensen door met een data warehouse. Het is daarom belangrijk om af te vragen hoe kostenefficiënt of gedetailleerd de data hoeft te zijn. Dit zijn zaken die we met je bespreken en vervolgens de inrichting op aanpassen.

 

4
Visualiseer en verwerk data

Als de data definitief goed is, kan data uit het Data Warehouse verwerkt worden, met behulp van query’s of een directe koppeling met een visualisatietool zoals Looker Studio of Power BI

Waarom SDIM voor het beheren of opzetten van jouw data warehouse?

Alles halen uit jouw data is ons uitgangspunt bij SDIM. Van data tot inzicht en van inzicht tot actie: SDIM helpt je graag om jouw bedrijf daarbij te helpen met op maat gemaakte en kostenefficiënte data warehouses. Onze data specialisten hebben allemaal jarenlange ervaring met zulke opdrachten.

Webanalytics

Op Maat Gemaakte BI-oplossingen

Bij SDIM geloven we in een kost efficiënte maar custom aanpak. Waarbij we werken volgens een vaste basis, waarbij we tweaks maken die passen bij jullie specifieke bedrijfsbehoeften. Zo kan de data echt voor je gaan werken, zonder de bank te breken.

Overkoepelend strategisch meedenken

Welke effecten en mogelijke neveneffecten hebben keuzes op basis van de data voor de rest van de online marketing strategie? SDIM denkt graag met je mee.

Ervaring met technisch uitdagende data projecten

Onze data specialisten helpen graag mee als het uitdagend wordt. Weet je zelf niet goed hoe bepaalde zaken te koppelen of wat er allemaal mogelijk is? Dat project pakken ze met liefde op.

Betrouwbare Partner met Bewezen Resultaten

Met een sterke reputatie en bewezen succesverhalen biedt SDIM de expertise en ervaring om jouw BI-projecten tot een succes te maken. Wij leveren niet alleen tools, maar ook de strategische begeleiding om ze optimaal te benutten.

Pragmatische aanpak

Bij SDIM werken we op een pragmatische manier, waarbij we gaan voor het juiste resultaat voor jullie, zonder jaren te wachten. We gaan aan de slag en blijven met je schakelen tussendoor waar we staan of als we ergens tegenaan lopen.

Wat onze
klanten zeggen

Een goed product is belangrijk, gevonden worden ook. Google Ads is voor ons het wilde westen. Na slechte ervaringen bij een andere partij, zijn wij zeer tevreden met SDIM. SDIM weet een zeer goed resultaat voor ons te behalen. Het feit dat SDIM geen stugge organisatie is en dat we met ze kunnen sparren als echte partners, maakt het een super partij.

Adriaan Mol
Oprichter van Mollie
Adriaan Mol

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd.

Cornelie de Boer van Sanquin
Manager HR Talent Acquisition bij Sanquin
Cornelie de Boer

SDIM is een no-nonsense agency die voor ons de perfecte combinatie heeft tussen kwalitatieve expertise, flexibiliteit en hands-on uitvoering. Waarbij er wordt opgeleverd wat is afgesproken. Ik heb de samenwerking daarom als zeer prettig ervaren.

Fabio Bottelier
Growth & Performance marketeer bij Urban Arrow
Fabio Bottelier

Jesse en zijn team bij SDIM zijn technisch zeer kundig en blijven met ons verder innoveren.

Giuseppe Salvaggio van Expatfile
Mede-oprichter van Expatfile
Giuseppe Salvaggio

SDIM en TMI hebben al jaren een hechte samenwerking op het gebied van Recruitment Marketing. SDIM neemt niet alleen het beheer en optimalisatie van verschillende onderdelen binnen onze online marketingfunnel voor hun rekening, maar levert ook waardevol advies op strategisch niveau. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van online marketing hebben ons geholpen onze campagnes continu te verbeteren en onze doelstellingen te bereiken. Wij waarderen hun professionele, flexibele werkwijze en zien hen echt als een verlengstuk van ons eigen team. SDIM is een betrouwbare en kundige partner, en we kijken uit naar een langdurige samenwerking.

Mareno de Boer van TMI
Online Marketeer bij TMI
Mareno de Boer

Meer data

Artikelen

Jesse Wieleman
Jesse Wieleman
22 maart 2024
De voor- en nadelen van Piano Analytics
Vanuit SDIM proberen wij altijd de laatste snufjes en innovaties in de gaten te houden. Vanuit de markt is…
22 maart 2024
4 minuten lezen
Steven van Eck
Steven van Eck
4 juli 2023
Google BigQuery
De toolbox van de online marketeer is tegenwoordig erg uitgebreid te noemen. Data raakt al gauw versplinterd als je…
4 juli 2023
3 minuten lezen