Data
management
Ben je soms het overzicht kwijt in alle data die jouw bedrijf verzamelt? In het digitale tijdperk waarin we bijna alles kunnen en willen onderbouwen met data, vormt eigen data de basis voor veel bedrijfsbeslissingen. Om de juiste beslissingen te kunnen (blijven) nemen, is het van groot belang om met automatische dataverzameling een vinger op de pols te houden. Een manier om data te verzamelen terwijl je het overzicht houdt, is het gebruik van een Data Management Platform (DMP). Een DMP brengt al je klantdata samen, zodat je de doelgroep beter begrijpt en jouw marketing effectiever maakt. Hierbij is het cruciaal om op de juiste manier data te verzamelen, koppelen en analyseren. Kortom, data management is cruciaal!
- Jouw data op een logische manier geordend en presenteerbaar.
- Uitgebreide doelgroepanalyses mogelijk op basis van eigen data
- Effectieve datagestuurde marketing
Het combineren van CRM-informatie met Google Ads doelgroepen, klinkt dat bijvoorbeeld interessant?
Als marketeer werk je vaak op vele kleine ‘eilandjes’ waar je online ervaring van klanten bijhoudt en verbetert. Zo houd je bijvoorbeeld je leads intern bij waarschijnlijk in een CRM-systeem, terwijl jouw doelgroepgegevens in Google Ads staan. Data management kan een manier zijn om in bovenstaand voorbeeld Google Ads doelgroepen en contactmomenten aan daadwerkelijke leads te kunnen koppelen. Er zijn veel mogelijkheden om data van webanalytics zoals bijvoorbeeld Google Analytics te combineren met bedrijfsinformatie vanuit je CRM. Zo krijg je meer inzicht over je informatiestromen en heb je een totaal, accuraat inzicht in klantsegmenten. Deze klantsegmenten kun je vervolgens weer gebruiken voor doelgroepanalyses of advertentiecampagnes.
De voordelen van een Data management op een rij
- Structureer al je data op een logische manier
- Bundelt alle data in één centrale omgeving
- Schakel tussen je interne en externe databronnen (incl. 3rd party data)
- Kan 360 graden klantprofielen creëren waarmee waardevolle doelgroepen kunnen worden onderscheiden
- Systeem om nieuwe, vergelijkbare doelgroepen te vinden
- Maakt crosschannel profiling mogelijk
- Maakt dynamische en geautomatiseerde optimalisatie en personalisatie van platformen waaruit de data is onttrokken mogelijk (zowel on- als off site)
- Resultaatverbetering door slimmere en relevantere datagedreven marketing boodschappen die middels machine learning automatisch aan de juiste persoon, via het juiste kanaal en op het juiste moment kunnen worden getoond
Waarom SDIM voor het jouw data management?
Alles halen uit jouw data is ons uitgangspunt bij SDIM. Van data tot inzicht en van inzicht tot actie: SDIM helpt je graag om jouw bedrijf daarbij te helpen met op maat gemaakte en kostenefficiënte data management en business intelligence-oplossingen. Onze data specialisten hebben allemaal jarenlange ervaring met zulke opdrachten.
Op maat gemaakte oplossingen
Bij SDIM geloven we in een kostenefficiënte maar custom aanpak. Waarbij we werken volgens een vaste basis, waarbij we tweaks maken die passen bij jullie specifieke bedrijfsbehoeften. Zo kan de data echt voor je gaan werken, zonder de bank te breken.
Overkoepelend strategisch meedenken
Welke effecten en mogelijke neveneffecten hebben keuzes op basis van de data voor de rest van de online marketing strategie? SDIM denkt graag met je mee.
Tooling en data altijd eigendom opdrachtgever en Geen vaste contracten
Blijf altijd eigenaar van je eigen tools en houd de gecreëerde waarde binnen de organisatie
Opzetten, beheren en optimaliseren dataverzameling
Onze data specialisten helpen graag mee als er datapunten missen of toegevoegd moeten worden in de tracking. Server Side tracking via Server Side Google Tag Manager of Cloudflare’s Zaraz pakken ze met liefde op.