Datawarehouse

Data
management

Ben je soms het overzicht kwijt in alle data die jouw bedrijf verzamelt? In het digitale tijdperk waarin we bijna alles kunnen en willen onderbouwen met data, vormt eigen data de basis voor veel bedrijfsbeslissingen. Om de juiste beslissingen te kunnen (blijven) nemen, is het van groot belang om met automatische dataverzameling een vinger op de pols te houden. Een manier om data te verzamelen terwijl je het overzicht houdt, is het gebruik van een Data Management Platform (DMP). Een DMP brengt al je klantdata samen, zodat je de doelgroep beter begrijpt en jouw marketing effectiever maakt. Hierbij is het cruciaal om op de juiste manier data te verzamelen, koppelen en analyseren. Kortom, data management is cruciaal!

  • Jouw data op een logische manier geordend en presenteerbaar.
  • Uitgebreide doelgroepanalyses mogelijk op basis van eigen data
  • Effectieve datagestuurde marketing

Het combineren van CRM-informatie met Google Ads doelgroepen, klinkt dat bijvoorbeeld interessant?

Als marketeer werk je vaak op vele kleine ‘eilandjes’ waar je online ervaring van klanten bijhoudt en verbetert. Zo houd je bijvoorbeeld je leads intern bij waarschijnlijk in een CRM-systeem, terwijl jouw doelgroepgegevens in Google Ads staan. Data management kan een manier zijn om in bovenstaand voorbeeld Google Ads doelgroepen en contactmomenten aan daadwerkelijke leads te kunnen koppelen. Er zijn veel mogelijkheden om data van webanalytics zoals bijvoorbeeld Google Analytics te combineren met bedrijfsinformatie vanuit je CRM. Zo krijg je meer inzicht over je informatiestromen en heb je een totaal, accuraat inzicht in klantsegmenten. Deze klantsegmenten kun je vervolgens weer gebruiken voor doelgroepanalyses of advertentiecampagnes.

SDIM collega's Jorn en Céline

  • Structureer al je data op een logische manier
  • Bundelt alle data in één centrale omgeving
  • Schakel tussen je interne en externe databronnen (incl. 3rd party data)
  • Kan 360 graden klantprofielen creëren waarmee waardevolle doelgroepen kunnen worden onderscheiden
  • Systeem om nieuwe, vergelijkbare doelgroepen te vinden
  • Maakt crosschannel profiling mogelijk
  • Maakt dynamische en geautomatiseerde optimalisatie en personalisatie van platformen waaruit de data is onttrokken mogelijk (zowel on- als off site)
  • Resultaatverbetering door slimmere en relevantere datagedreven marketing boodschappen die middels machine learning automatisch aan de juiste persoon, via het juiste kanaal en op het juiste moment kunnen worden getoond

Met juiste data management krijg je beter inzicht in jouw doelgroep en de customer journey. SDIM levert het beste advies en zorgt voor het maximaal haalbare resultaat uit de geadviseerde DMP door gebruik te maken van alle mogelijkheden. We zijn niet gebonden aan één tool en we kunnen onafhankelijk beoordelen wat bij jou past. Jij profiteert van jarenlange kennis en ervaring van digital marketing.

1
Complete Customer Journey

Leer de doelgroep en de customer journey beter kennen door centralisatie van alle losse datasilo’s

2
Nieuwe doelgroepen

Onderscheid waardevolle doelgroepsegmenten en vind nieuwe, vergelijkbare doelgroepen

3
Multi-channel doelgroepen

Centraliseert jouw data op een logische manier

4
Betere marktsegmentatie

Verbeter remarketing campagnes door gebruik van geavanceerde segment voorwaarden

5
Tijdwinst

Bespaar op termijn tijd met het optimaliseren van alle losse kanalen

Waarom SDIM voor het jouw data management?

Alles halen uit jouw data is ons uitgangspunt bij SDIM. Van data tot inzicht en van inzicht tot actie: SDIM helpt je graag om jouw bedrijf daarbij te helpen met op maat gemaakte en kostenefficiënte data management en business intelligence-oplossingen. Onze data specialisten hebben allemaal jarenlange ervaring met zulke opdrachten.

Webanalytics

Op maat gemaakte oplossingen

Bij SDIM geloven we in een kostenefficiënte maar custom aanpak. Waarbij we werken volgens een vaste basis, waarbij we tweaks maken die passen bij jullie specifieke bedrijfsbehoeften. Zo kan de data echt voor je gaan werken, zonder de bank te breken.

Overkoepelend strategisch meedenken

Welke effecten en mogelijke neveneffecten hebben keuzes op basis van de data voor de rest van de online marketing strategie? SDIM denkt graag met je mee.

Tooling en data altijd eigendom opdrachtgever en Geen vaste contracten

Blijf altijd eigenaar van je eigen tools en houd de gecreëerde waarde binnen de organisatie

Opzetten, beheren en optimaliseren dataverzameling

Onze data specialisten helpen graag mee als er datapunten missen of toegevoegd moeten worden in de tracking. Server Side tracking via Server Side Google Tag Manager of Cloudflare’s Zaraz pakken ze met liefde op.

Onze
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Klanten aan het woord

SDIM is een no-nonsense agency die voor ons de perfecte combinatie heeft tussen kwalitatieve expertise, flexibiliteit en hands-on uitvoering. Waarbij er wordt opgeleverd wat is afgesproken. Ik heb de samenwerking daarom als zeer prettig ervaren.

Fabio Bottelier
Growth & Performance marketeer bij Urban Arrow
Fabio Bottelier
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd.

Cornelie de Boer van Sanquin
Manager HR Talent Acquisition bij Sanquin
Cornelie de Boer
Urban Arrow bakfiets

Hoe Urban Arrow optimaal is voorbereid op de toekomst door SST

In de snel veranderende wereld van digitale marketing is nauwkeurige dataverzameling cruciaal voor het succes van campagnes. Bij SDIM begrijpen we het belang van betrouwbare data en hebben we recentelijk Server Side Tracking geïmplementeerd voor Urban Arrow, een toonaangevend merk in elektrische transportfietsen en onderdeel van Pon.Bike, grootste fietsenproducent van de wereld. Urban Arrow &…
Urban Iki

Hoe SDIM, Urban Iki heeft geholpen aan stijging in opbrengsten door SST

Urban Iki wilde zijn marktaandeel vergroten en resellers tevreden houden in een competitieve markt. Door over te schakelen op Server Side Tracking (SST), met de hulp van SDIM, werden ze in staat om meer en betere data te verzamelen. Het resultaat? 278% meer opbrengsten en 318% meer transacties. Ontdek hoe deze datagedreven aanpak hun campagnes, Google Ads-prestaties en merkbekendheid aanzienlijk verbeterde.
Klanten aan het woord

SDIM heeft gezorgd dat we kunnen vertrouwen op data in de keuzes die wij voor onze webshop maken. Door de implementatie van server side tracking en vertaling naar bruikbare dashboards, kunnen wij blijven werken aan het vergroten van het succes van Urban Iki.

Aron Scheppink
Managing director
Aron Scheppink
Jesse Wieleman
Jesse Wieleman
22 maart 2024
De voor- en nadelen van Piano Analytics
Vanuit SDIM proberen wij altijd de laatste snufjes en innovaties in de gaten te houden. Vanuit de markt is…
22 maart 2024
4 minuten lezen
Steven van Eck
Steven van Eck
3 oktober 2023
Het belang van first-party data voor morgen
Data is altijd al waardevol geweest. Dit gaat niet minder worden. Integendeel, door de vele ontwikkelingen in het online…
3 oktober 2023
6 minuten lezen

Onze
Data expert
s