SDIM collega's Anne en Chandini

Contentstrategie

Teksten op de website, een visual in een online advertentie, een eigen podcast of spotje op de radio: content zie je en hoor je overal. Een contentstrategie is belangrijk om structureel content te publiceren die van meerwaarde is voor (potentiële) klanten en bijdraagt aan de overkoepelende bedrijfsdoelstellingen. Een strategisch model, contentplanning en structurering van productiewerkzaamheden zijn hierbij onmisbaar.

  • SDIM’s creatieve team heeft jarenlange ervaring met het maken van contentstrategieën
  • We nemen de tijd om jullie wensen in kaart te brengen
  • Onze content marketeers kunnen na het opleveren van de strategie ondersteunen bij de contentproductie en het monitoren van de resultaten

Dankzij een sterke contentstrategie vorm alle communicatie rondom jouw merk een eenheid

Content

Een contentstrategie vormt een duidelijk startpunt van de contentproductie:

  • Consistente merkidentiteit: Een goed doordachte strategie zorgt voor consistentie in de merkidentiteit op verschillende kanalen. Ook wordt nagedacht of er nog meer kanalen benut kunnen worden.
  • Klantbetrokkenheid: Dankzij een sterke contentstrategie sluiten teksten, video’s en boodschappen aan op de wensen en behoeften van de doelgroep.
  • De strategie geeft een duidelijke planning om in kaart te brengen hoe de bedrijfsdoelstellingen behaald kunnen worden.
  • Iedereen binnen de organisatie weet dankzij de strategie wat de juiste boodschap is voor de doelgroep(en) en kan hierop inspelen in alle communicatie. 
Contentstrategie
SDIM collega Anne op kantoor

Met content bedoelen we alle teksten en beelden die online worden gepubliceerd om de doelgroep te informeren en overtuigen. Denk aan teksten op de website, social media posts, advertenties en e-mail. Content beïnvloedt niet alleen de resultaten van de site. Het gaat verder dan dat. Zo beïnvloedt het bijvoorbeeld ook de SEO en PPC-resultaten. Wanneer je de juiste zoekwoorden gebruikt in alle content, pluk je daar ook vruchten van in de vorm van betere vindbaarheid. En een verbetering van content heeft gevolgen voor de kwaliteitsscore in Google Ads. Doelgroeponderzoek doen we ook voor conversieoptimalisatie.

Heb je vooral behoefte aan een social media strategie? Lees dan meer over onze social media dienst. Hierbij zoomen we in op het strategisch inzetten van social media kanalen. 

Bij SDIM gaat strategie hand in hand met creativiteit en effectiviteit.

1
Inventariseren en kennismaken

De contentstrategie wordt samen met jou opgezet. Daarom starten we met een briefing en debriefing sessie die een basis vormen voor de strategie. Samen bespreken we de doelstellingen, de doelgroep, propositie en USP’s.

2
Onderzoek

De uitkomsten van onze gesprekken worden aangevuld met data-analyse van jouw website en de doelgroep. Wat zijn de behoeften? Welke interesses zijn er? Welke vragen leven er? Misschien zelfs wel welke angsten? Allemaal hele waardevolle kennis om de content op aan te sluiten en zodoende op de website (en daarbuiten) al service te verlenen aan de doelgroep.

3
Inventarisatie

Welke content is er al? Is er een lijst van bepaalde thema’s en onderwerpen? Dit wordt uitgebreid met onze eigen bevindingen.

4
Het maken van de contentplanning

Daardoor weet je precies wat er gepubliceerd en/of gemaakt moet worden en wanneer. Je publiceert niet meer ad hoc, maar je weet lang van tevoren welke boodschap je via welk kanaal wilt overbrengen, zodat de kwaliteit van de content sterk toeneemt. Dat heeft hele fijne gevolgen voor jouw merk, product of bedrijf.

5
Uitrol strategie

Na het presenteren van de strategie kun je zelf aan de slag, of je kiest ervoor om een SDIM specialist aan te haken. Ook is het mogelijk om in deze fase aan de slag te gaan met het promoten van de content op de juiste kanalen.

Content
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Surfana campagne

Campagne concept Surfana: Choose the good life

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana’s camps en lessen.
Klanten aan het woord

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin
Burgerbar social media case fotoshoot

Burgerbar social media campagne

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.
Mom In Balance case

Hoe SDIM met Digital PR het merk Mom in Balance versterkte

Mom in Balance gelooft dat vrouwen makkelijker de juiste keuzes maken, hun persoonlijke ambities kunnen waarmaken én meer kunnen genieten van hun gezin als ze fysiek en mentaal goed in hun vel zitten. Om zo veel mogelijk (aanstaande) moeders in Nederland en daarbuiten aan een sterke, energieke basis te helpen, vroegen ze SDIM om hulp….
Klanten aan het woord

Onze vaste aanspreekpunten zijn stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!

Jeroen Beelen
Digital & Marketing Automation Manager bij Save The Children
Jeroen Beelen
Klanten aan het woord

Wij vonden de samenwerking met SDIM weer heel fijn. Bedankt voor alle moeite en vooral voor het ongevraagde meedenken. Dat was een grote hulp voor ons. Daarnaast heel fijn om te zien dat de inzet zijn vruchten afwerpt!

Christian Happ
Voorlichting en communicatie bij EUregio
Christian Happ

Laatste
artikelen

Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen
Melissa van Ketel
Melissa van Ketel
24 juni 2024
Social media update juni 2024
Lees hier een update over de ontwikkelingen op gebied van social media in juni 2024….
24 juni 2024
6 minuten lezen

Vraag het aan
onze specialisten