Contentstrategie
Teksten op de website, een visual in een online advertentie, een eigen podcast of spotje op de radio: content zie je en hoor je overal. Een contentstrategie is belangrijk om structureel content te publiceren die van meerwaarde is voor (potentiële) klanten en bijdraagt aan de overkoepelende bedrijfsdoelstellingen. Een strategisch model, contentplanning en structurering van productiewerkzaamheden zijn hierbij onmisbaar.
- SDIM’s creatieve team heeft jarenlange ervaring met het maken van contentstrategieën
- We nemen de tijd om jullie wensen in kaart te brengen
- Onze content marketeers kunnen na het opleveren van de strategie ondersteunen bij de contentproductie en het monitoren van de resultaten
Dankzij een sterke contentstrategie vorm alle communicatie rondom jouw merk een eenheid
Waarom een contentstrategie?
Een contentstrategie vormt een duidelijk startpunt van de contentproductie:
- Consistente merkidentiteit: Een goed doordachte strategie zorgt voor consistentie in de merkidentiteit op verschillende kanalen. Ook wordt nagedacht of er nog meer kanalen benut kunnen worden.
- Klantbetrokkenheid: Dankzij een sterke contentstrategie sluiten teksten, video’s en boodschappen aan op de wensen en behoeften van de doelgroep.
- De strategie geeft een duidelijke planning om in kaart te brengen hoe de bedrijfsdoelstellingen behaald kunnen worden.
- Iedereen binnen de organisatie weet dankzij de strategie wat de juiste boodschap is voor de doelgroep(en) en kan hierop inspelen in alle communicatie.
Wat verstaan we onder content?
Met content bedoelen we alle teksten en beelden die online worden gepubliceerd om de doelgroep te informeren en overtuigen. Denk aan teksten op de website, social media posts, advertenties en e-mail. Content beïnvloedt niet alleen de resultaten van de site. Het gaat verder dan dat. Zo beïnvloedt het bijvoorbeeld ook de SEO en PPC-resultaten. Wanneer je de juiste zoekwoorden gebruikt in alle content, pluk je daar ook vruchten van in de vorm van betere vindbaarheid. En een verbetering van content heeft gevolgen voor de kwaliteitsscore in Google Ads. Doelgroeponderzoek doen we ook voor conversieoptimalisatie.
Heb je vooral behoefte aan een social media strategie? Lees dan meer over onze social media dienst. Hierbij zoomen we in op het strategisch inzetten van social media kanalen.