SDIM collega's Sjoerd en Dennis

Online adverteren

Online adverteren is dé manier om je doelgroep te bereiken en je merk te laten groeien. Door sterke campagnes in te zetten, vergroot je niet alleen je zichtbaarheid, maar ook je omzet en het aantal leads. Welk kanaal het beste past bij jouw product of merk, is afhankelijk van je doelstellingen en je doelgroep.

  • Met optimalisaties maak je efficiënt gebruik van je budget
  • Met online advertenties kun je je doelgroep gericht bereiken
  • Online advertenties bieden geavanceerde targetingopties

Genereer kwalitatief websiteverkeer door de juiste kanalen in te zetten

Het kiezen van de juiste kanalen voor je online advertenties is essentieel om kwalitatief verkeer naar je website te genereren. Zo zijn zoekmachines zoals Google effectief voor het bereiken van gebruikers die actief op zoek zijn naar een product of dienst. Social media kanalen zijn ideaal om gebruikers op basis van demografische gegevens, interesses en werkervaring (LinkedIn) te bereiken. Display en video advertising zijn weer geschikt om merkbekendheid te vergroten, waarbij frequente vertoningen ervoor zorgen dat je merk top-of-mind blijft bij de gebruiker. Wanneer je retentie wilt tegengaan en herhaalaankopen wilt stimuleren, is e-mailmarketing effectief. Het verschil tussen de kanalen zit vooral in hun bereik en de impact, waardoor een combinatie van meerdere kanalen vaak de beste resultaten oplevert. Door strategisch te kiezen welke kanalen je inzet, kun je gericht en efficiënt kwalitatief verkeer naar je website leiden.

Wat versterkt de prestaties van online advertenties?

Het gebruik van online advertenties is de eerste stap naar meer websiteverkeer. Maar hoe zorg je voor het beste resultaat? 

Content

Sterke teksten en pakkende visuals spelen een belangrijke rol in de effectiviteit van online advertenties. Zo wordt de effectiviteit van een social media advertentie voor 80% bepaald door de afbeelding of video, en zorgt een duidelijke call-to-action voor meer conversies.

Tracking

Het verzamelen van data en meten van conversies is essentieel om de prestaties van online advertenties te beoordelen en campagnes te optimaliseren. 

Conversieoptimalisatie (CRO)

CRO richt zich op het verbeteren van je website om meer bezoekers om te zetten in klanten. Door landingspagina’s en gebruikerservaring te optimaliseren, verhoog je de kans dat verkeer uit online advertenties resulteert in conversies.

Budgetverdeling

Een strategische budgetverdeling zorgt ervoor dat investeringen efficiënt worden ingezet.  Door je uitgaven te baseren op de prestaties van de campagnes haal je het maximale uit het beschikbare budget.

SDIM collega's Tim en Jorn

De aanpak van SDIM

Bij SDIM zetten wij ons volledig in voor jouw online groei. We denken actief met je mee en geven strategisch advies om jouw doelstellingen te behalen. Of het nu om meer online zichtbaarheid, klanten of leads gaat, wij werken een strategie uit die aansluit bij jouw doelstellingen en budget. Door actief mee te denken en nauw samen te werken halen wij het maximale uit jouw online advertenties. Wil je starten met online adverteren? Neem dan contact op voor geheel vrijblijvend advies.

Alles over
online adverteren

Merel Blok
Merel Blok
21 augustus 2024
App Install Campaigns
Het promoten van je App is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsgroei. Daarom leggen wij je graag uit welke…
21 augustus 2024
2 minuten lezen
Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen

VRAAG HET
AAN ONZE EXPERTS

Onze klanten
aan het woord

Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (pro-actief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!

Wouter Klootwijk van Care Nederland
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland
Wouter Klootwijk

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen

Onze vaste aanspreekpunten zijn stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!

Jeroen Beelen
Digital & Marketing Automation Manager bij Save The Children
Jeroen Beelen

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik

Na mindere ervaringen bij andere partijen hebben we in SDIM een partij gevonden waar we op kunnen bouwen. Vanaf het begin van de samenwerking hebben zij met een probleemoplossende houding onze vindbaarheid in een moeilijke branche verbeterd, met als uiteindelijk resultaat meer conversies én omzet uit de kanalen SEA en SEO. Met Merel en Tom schakelen we met echte specialisten, waarmee we snel en inhoudelijk kunnen schakelen om bijvoorbeeld campagnes voor nieuwe locaties snel draaiend te hebben en de organische vindbaarheid structureel te verbeteren op de voor ons belangrijkste zoekwoorden.

Rob Reintjens
Directeur en IT manager van The Body Clinic
Rob Reintjens

Van initieel plan en vorming van projectteam tot daadwerkelijke uitvoering en budgetbewaking, al deze aspecten binnen onze sociale mediacampagne voor volksuniversiteiten werden door SDIM op een uitstekende wijze gemanaged. Door continu monitoring van resultaten – over 4 fases in 2 cursusjaren – werden in elke campagnefase weer aantoonbaar betere resultaten behaald.

Rene de Kok van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit
Commercieel Manager van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit.nl
René de Kok

SDIM is onze vaste partner voor onze Google Ads campagne. De samenwerking bevalt goed en de campagne draait een mooi rendement. De lijnen zijn kort en de communicatie is persoonlijk. Er is altijd ruimte om onze vragen te stellen en we worden maandelijks voorzien van een duidelijke no nonsense rapportage waarin we in één oogopslag kunnen zien wat de campagne voor ons oplevert. Bedankt SDIM voor jullie inzet en expertise. Op naar de volgende succesvolle jaren!

Raymond Blom
Eigenaar van Lucky Touch
Raymond Blom

Als startende webshop zijn we met SDIM om de tafel gaan zitten om te kijken wat voor verbeter mogelijkheden er waren op gebied van Google Ads. Een half jaar later was de online omzet verviervoudigd waarbij vooral de verkopen uit de Google Shopping kwamen. Het is duidelijk dat de mensen van SDIM weten wat ze doen, we zijn dan ook zeer tevreden!

Matthijs Hol Horeman van Behind The Pines
Eigenaar van Behind The Pines
Matthijs Hol Horeman

We zijn erg tevreden over SDIM en het YouTube-traject. YouTube heeft bewezen dat het een goede aanvulling is op onze marketingmix. SDIM heeft ervoor gezorgd dat we nu meer transacties hebben tegen een rendabele ROAS. We gaan de YouTube-campagne voortzetten en kijken uit naar de volgende stappen die we kunnen zetten in samenwerking met SDIM.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van Online Deurbeslagshop
Jan de Wagt

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd. Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Jeroen Bakker van Sanquin
Teamlead bij Sanquin
Jeroen Bakker

SDIM en TMI hebben al jaren een hechte samenwerking op het gebied van Recruitment Marketing. SDIM neemt niet alleen het beheer en optimalisatie van verschillende onderdelen binnen onze online marketingfunnel voor hun rekening, maar levert ook waardevol advies op strategisch niveau. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van online marketing hebben ons geholpen onze campagnes continu te verbeteren en onze doelstellingen te bereiken. Wij waarderen hun professionele, flexibele werkwijze en zien hen echt als een verlengstuk van ons eigen team. SDIM is een betrouwbare en kundige partner, en we kijken uit naar een langdurige samenwerking.

Mareno de Boer van TMI
Online Marketeer bij TMI
Mareno de Boer

Jesse en zijn team bij SDIM zijn technisch zeer kundig en blijven met ons verder innoveren.

Giuseppe Salvaggio van Expatfile
Mede-oprichter van Expatfile
Giuseppe Salvaggio

We zijn zeer tevreden met de werkzaamheden die SDIM verricht! Wat jullie leveren is van hoge kwaliteit en dat is ook terug te zien in de targets die behaald worden. We beoordelen het serviceniveau van SDIM als uitstekend. Fijn dat jullie zo open staan voor alles, en ook flexibel zijn.

Elise Chung van UNHCR
Digital Fundraising bij UNHCR
Elise Chung

Wij zijn heel blij dat SDIM voor ons een campagne heeft ontwikkeld, waarmee we heel gericht de juiste doelgroepen konden bereiken. Op het moment dat de bijeenkomsten vol zaten, kon de campagne per direct aangepast worden. De samenwerking met SDIM verliep zeer prettig. SDIM is een bureau dat zich goed verplaatst in de wensen van de klant, en deze kan vertalen in een aansprekende campagne.

Claudia Busato
Communicatieadviseur bij FNV
Claudia Busato

Wij zijn enorm blij met onze samenwerking met SDIM, er wordt altijd heel vlot gereageerd en meegedacht. Er is veel expertise binnen SDIM en ook het serviceniveau in de samenwerking is heel goed!

Anne Laurine Stadermann
Marketing Manager bij ViewSonic Benelux
Anne Laurine Stadermann

SDIM is goed bereikbaar en duidelijk en eerlijk over wat er gedaan is en moet worden. Dat alles geld kost is een feit en dat maakt het soms lastig om door te pakken, zeker bij een kleine onderneming zoals wij zijn. Wij hebben weinig verstand van het werk wat jullie voor ons doen, maar hebben al het vertrouwen dat jullie het beste met ons voor hebben en dat gevoel stralen jullie ook uit naar ons, dat is fijn. SDIM is goed bereikbaar en heeft maandelijks goede rapportages, waar snel op gehandeld wordt als er iets niet klopt

André Van Der Weiden
Eigenaar Jan Monnikendam
André van der Weijden

Een goed product is belangrijk, gevonden worden ook. Google Ads is voor ons het wilde westen. Na slechte ervaringen bij een andere partij, zijn wij zeer tevreden met SDIM. SDIM weet een zeer goed resultaat voor ons te behalen. Het feit dat SDIM geen stugge organisatie is en dat we met ze kunnen sparren als echte partners, maakt het een super partij.

Adriaan Mol
Oprichter van Mollie
Adriaan Mol

Naast de behaalde successen zijn we vooral enthousiast over het persoonlijke contact en het initiatief dat SDIM brengt. Ze denken proactief mee, staan open voor feedback en hebben duidelijk het beste met ons voor. Alleen al om die reden raad ik SDIM aan als marketingpartner.

Brian Gerrits
Digital Marketing Expert bij Trifinance Nederland
Brian Gerrits

De samenwerking is erg fijn en de maandelijkse updates ook. Dit zorgt ervoor dat we kunnen vertrouwen dat alles goed verloopt. Ik zie momenteel geen gebieden waar het nog beter kan. Als er iets is krijgen we snel reactie en er wordt altijd geprobeerd om ons verder te helpen. Dat is erg fijn!

Annabella Rijksen
PR and Communication Advisor bij De Wolven
Annabella Rijksen

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein

Allereerst wil ik graag even met je delen dat ik tot nu toe ontzettend tevreden ben over de samenwerking! Vandaag een hele fijne en nuttige meeting gehad met Misja en Menno.

Jennifer Schregel van Amsterdam Marketing
Business Developer Online bij Amsterdam Marketing
Jennifer Schregel

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin

We zijn enorm tevreden over onze samenwerking met SDIM! Ze hebben onze online activiteiten écht naar een hoger plan getild. De specialisten van SDIM helpen ons met het opzetten van campagnes, het optimaliseren van onze website (zowel SEO als CRO) en het beheer van ons Google Ads en Grants account. Door al deze activiteiten bij één bureau te beleggen, kunnen we snel schakelen tussen disciplines en tuigen we binnen no-time efficiënte en succesvolle online campagnes op. Door op vaste contactmomenten de koppen bij elkaar te steken monitoren we de resultaten en stuurt SDIM bij waar nodig. En niet onbelangrijk: de experts van SDIM zijn altijd bereikbaar voor tips en adviezen en denken graag mee.

Lennart Brans
Online marketeer bij Wilde Ganzen
Lennart Brans

We zijn heel tevreden met de ondersteuning van SDIM en de resultaten die we hebben behaald met Google Ads. Zeker nu we ons meer richten op first party leadgeneratie zijn we blij dat Search een kanaal is dat goed werkt voor onze bewustwordingscampagne. SDIM schakelt snel, geeft heldere adviezen, denkt proactief mee en is flexibel. Ik hoop dat we ook volgend jaar weer zo’n succesvolle campagne kunnen draaien.

Rico Hop
Digital Campaign Marketeer bij Diabetes Fonds
Rico Hop