Digital PR:
een online gerichte aanpak

Digital PR is een methode om met jouw bedrijf in het nieuws te komen. Dat levert je meer naamsbekendheid en autoriteit op. Maar een Digital PR-campagne opzetten is lastig, want je concurreert met het hele land om aandacht in de media. Wij helpen jou met het bedenken van originele persberichten en bezorgen die bij relevante media.

Digital PR

  • Verhoging van je online zichtbaarheid en naamsbekendheid
  • Sterke manier om websiteverkeer te genereren
  • Word een online autoriteit met Digital PR
  • Maatwerk in contentstrategie, afgestemd op specifieke doelgroepen en bedrijfsdoelstellingen
  • Focus op meetbare resultaten
  • Ervaren team dat klanten door het hele Digital PR-proces loodst
  • Combinatie van content marketing en SEO voor maximale online zichtbaarheid
  • Top 3 Emerce 100

Geweldige content is niet genoeg. Je hebt links, exposure en versterking nodig om het te laten werken.

Ieder bedrijf wil op een positieve manier in de media komen. Met Digital PR creëer je content die zo origineel en waardevol is, dat media er aandacht aan besteden. Als andere websites over jou schrijven dan draagt dat bij aan jouw betrouwbaarheid en naamsbekendheid.

Daarnaast kan Digital PR bijdragen aan je SEO autoriteit. Wanneer jouw persbericht wordt overgenomen, dan kan dit resulteren in een backlink. Dat maakt het een creatieve manier van linkbuilden en dat is het verschil met reguliere PR. In tegenstelling tot links kopen, kun je met Digital PR links verdienen omdat je iets van waarde biedt. Dit is eigenlijk hoe linkbuilden is bedoeld. Daarmee is Digital PR een mooi samenspel tussen content marketing en SEO.

Uit welke methodes kun je input halen voor Digital PR?

Neem contact op
Spreek een specialist

Data gebruiken

Je maakt een persbericht rondom een data-onderzoek. Dit kan data zijn waar je al over beschikt of data uit openbare bronnen. Of een combinatie daarvan. Hiermee onderbouw je een trend of ontwikkeling waar niet eerder over is geschreven.

Enquêtes

Je verstuurt vragenlijsten en creëert zo je eigen dataset. Hier haal je vervolgens nieuwshaakjes uit. Dit kun je doen binnen je eigen klantenbestand of je schakelt een bureau in dat snel een representatieve groep samenstelt.

Expertise-commentaar

Jij hebt als bedrijf bepaalde expertkennis over een onderwerp en je deelt dit om de buitenwereld te helpen. Hiermee kun je zelf iets aan de kaak stellen of reageren op een actueel thema.

Onze
werkwijze

Wij loodsen je door het hele proces en zijn jouw creatieve sparringpartner. Wat voor bedrijf je ook hebt, voor iedere branche kunnen we originele content bedenken. Zie jij het zitten om met jouw bedrijf een origineel persbericht te maken? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

1
Research en brainstorm

Samen komen we tot content-ideeën die we willen uitwerken. We kijken wat ervoor nodig is om dit te doen. Hebben we bijvoorbeeld data of interviews nodig? Ook kijken we naar het doel van de Digital PR-campagne. Wie is onze doelgroep? En willen we meer bekendheid krijgen of leads genereren? Op basis van research en een brainstorm komen we tot enkele onderwerpen die geschikt zijn om uit te werken tot persberichten die aansluiten bij het doel van de campagne.

2
Creatie

We werken de ideeën uit. We gieten het idee in de vorm die daar het meest geschikt voor is: bijvoorbeeld in tekst, een video of een infographic. Of een mooie combinatie daarvan.

3
Outreach

We kijken welke relevante media we gaan benaderen met ons persbericht. Dit is belangrijk, omdat we hiermee rekening houden bij het uitwerken van de ideeën. De toon van jouw content moet aansluiten bij die van de relevante media.

4
Campagne lanceren

We maken de content aantrekkelijk en versturen de persberichten met onze tools naar de geselecteerde media.

5
Evalueren

We bespreken wat de campagne heeft opgeleverd. Welke media hebben ons bericht overgenomen en welke backlinks hebben we gekregen? Daarnaast evalueren we het proces, waarna we samen verdergaan naar de volgende Digital PR-campagne.

Mom In Balance case

Hoe SDIM met Digital PR het merk Mom in Balance versterkte

Mom in Balance gelooft dat vrouwen makkelijker de juiste keuzes maken, hun persoonlijke ambities kunnen waarmaken én meer kunnen genieten van hun gezin als ze fysiek en mentaal goed in hun vel zitten. Om zo veel mogelijk (aanstaande) moeders in Nederland en daarbuiten aan een sterke, energieke basis te helpen, vroegen ze SDIM om hulp….
Klanten aan het woord

De samenwerking met SDIM heeft onze visie rondom het PR bericht (en het verspreiden ervan) versterkt en tot uiting gebracht. We zijn blij met de waardevolle input!

Anneloes Krikhaar
Marketing en Communicatie bij Mom in Balance
Anneloes Krikhaar

Laatste
artikelen

Melissa van Ketel
Melissa van Ketel
4 juli 2022
Content Conference 2022 – Een recap 
SDIM was bij de Content Conference van Frankwatching Frankwatching organiseerde op 30 juni 2022 de Content Conference in de Jaarbeurs…
4 juli 2022
5 minuten lezen
Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
29 december 2021
Contentmarketing tools
Alle contentmarketing tools op een rijtje Ga je aan de slag met contentmarketing? Er zijn vele (gratis) tools die…
29 december 2021
6 minuten lezen

VRAAG HET
AAN ONZE EXPERTS