Digital PR:
een online gerichte aanpak
Digital PR is een methode om met jouw bedrijf in het nieuws te komen. Dat levert je meer naamsbekendheid en autoriteit op. Maar een Digital PR-campagne opzetten is lastig, want je concurreert met het hele land om aandacht in de media. Wij helpen jou met het bedenken van originele persberichten en bezorgen die bij relevante media.
Geweldige content is niet genoeg. Je hebt links, exposure en versterking nodig om het te laten werken.
Ieder bedrijf wil op een positieve manier in de media komen. Met Digital PR creëer je content die zo origineel en waardevol is, dat media er aandacht aan besteden. Als andere websites over jou schrijven dan draagt dat bij aan jouw betrouwbaarheid en naamsbekendheid.
Daarnaast kan Digital PR bijdragen aan je SEO autoriteit. Wanneer jouw persbericht wordt overgenomen, dan kan dit resulteren in een backlink. Dat maakt het een creatieve manier van linkbuilden en dat is het verschil met reguliere PR. In tegenstelling tot links kopen, kun je met Digital PR links verdienen omdat je iets van waarde biedt. Dit is eigenlijk hoe linkbuilden is bedoeld. Daarmee is Digital PR een mooi samenspel tussen content marketing en SEO.
Data gebruiken
Je maakt een persbericht rondom een data-onderzoek. Dit kan data zijn waar je al over beschikt of data uit openbare bronnen. Of een combinatie daarvan. Hiermee onderbouw je een trend of ontwikkeling waar niet eerder over is geschreven.
Enquêtes
Je verstuurt vragenlijsten en creëert zo je eigen dataset. Hier haal je vervolgens nieuwshaakjes uit. Dit kun je doen binnen je eigen klantenbestand of je schakelt een bureau in dat snel een representatieve groep samenstelt.
Expertise-commentaar
Jij hebt als bedrijf bepaalde expertkennis over een onderwerp en je deelt dit om de buitenwereld te helpen. Hiermee kun je zelf iets aan de kaak stellen of reageren op een actueel thema.