Social Media op telefoon

Social media strategie

Is jouw onderneming actief op social media, maar behalen jullie nog niet de beoogde resultaten? Dankzij een sterke social media strategie bereik je de doelgroep via de juiste kanalen met een boodschap die bij jullie merk of organisatie past. Want wat vertel je, op welk moment, aan wie en via welk kanaal? Een strategie geeft de structuur die jullie zoeken. Tijdens het toepassen van een strategie wordt het gemakkelijker om content te creëren waar de doelgroep op aanhaakt. Denk aan de juiste teksten, visuals, stories, animaties, short video’s en infographics.

  • SDIM’s creatieve team heeft jarenlange ervaring met het maken van strategieën
  • We nemen de tijd om jullie wensen in kaart te brengen
  • Onze content marketeers kunnen na het voltooien van de strategie ondersteunen bij de uitrol van het plan

Voordat we beginnen met het creëren van social media content, starten wij altijd bij het begin: een ijzersterke strategie. 

  • Consistente merkidentiteit: Een goed doordachte strategie zorgt voor consistentie in de merkidentiteit op verschillende social media platforms, wat de herkenbaarheid en geloofwaardigheid van het merk versterkt.
  • Klantbetrokkenheid: Een goed uitgedachte social media strategie stelt je in staat beter in te spelen op de behoeften en interesses van de doelgroep.
  • De strategie geeft richting en houvast en helpt je de beoogde doelen te behalen.
  • Iedereen binnen de organisatie weet dankzij de strategie wat de juiste boodschap is voor de doelgroep(en).

Onze aanpak: strategie, creativiteit en effectiviteit

Bij SDIM geloven we dat de beste social media strategieën een combinatie zijn van strategie, creativiteit en effectiviteit. 

Inventariseren en kennismaken

De social media strategie wordt samen met jou opgezet. Daarom starten we met een briefing en debriefingsessie die een basis vormen voor de social media strategie. Samen bespreken we de korte en langetermijndoelstellingen, de doelgroep, propositie en USP’s. 

Data-analyse

De uitkomsten van onze gesprekken worden aangevuld met data-analyse van jouw website en social media kanalen. SDIM verzorgt en begeleidt deze inventarisatie van begin tot eind.

Uitwerken strategie

Op basis van de inventarisatie uit stap 1 wordt het concept uitgewerkt dat als basis geldt voor de social media strategie. De doelstellingen, KPI’s, een nulmeting, een omschrijving van de beoogde doelgroep en de merkboodschap worden uitgewerkt.

Creatieve fase

Naast een strategie wordt er ook een stijlgids opgemaakt. De stijlgids omvat, naast richtlijnen voor de tekstuele content, ook templates voor de visuele content. Daarnaast zijn de kanaalselectie, postfrequentie, contentpijlers en -rubrieken onderdeel van de social media strategie. Alles wordt in het plan uitgewerkt waarna je samen met de specialisten echt aan de slag kunt gaan.

Implementatie

De social media strategie staat nu structureel centraal bij de creatie van social media content. Wij kunnen het creëren, inplannen en rapporteren van de content volledig uit handen nemen. Heb je een social media marketeer in huis? Dan geven wij graag advies, om ervoor te zorgen dat jullie zo veel mogelijk ontzorgd worden. 

Rapportage en evaluatie

Tijdens het evalueren van de strategie kunnen we waar nodig bijsturen en bijschaven, om ervoor te zorgen dat de beoogde doelstellingen behaald worden.

Onze social media
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers.
Social media marketing is geschikt voor alle type bedrijven.
Bekijk hier een aantal van onze social media successen.

Burgerbar social media case fotoshoot

Burgerbar social media campagne

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.
Klanten aan het woord

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal
Klanten aan het woord

SDIM en TMI hebben al jaren een hechte samenwerking op het gebied van Recruitment Marketing. SDIM neemt niet alleen het beheer en optimalisatie van verschillende onderdelen binnen onze online marketingfunnel voor hun rekening, maar levert ook waardevol advies op strategisch niveau. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van online marketing hebben ons geholpen onze campagnes continu te verbeteren en onze doelstellingen te bereiken. Wij waarderen hun professionele, flexibele werkwijze en zien hen echt als een verlengstuk van ons eigen team. SDIM is een betrouwbare en kundige partner, en we kijken uit naar een langdurige samenwerking.

Mareno de Boer van TMI
Online Marketeer bij TMI
Mareno de Boer
Klanten aan het woord

De Social Media Training door Rosanne was heel erg leerzaam, interactief en heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd. Ze wisselde mooi af tussen het delen van nieuwe informatie en inzichten en het betrekken van de groep. Ik zou deze training ten zeerste aanbevelen aan iedereen die zijn social media-vaardigheden wil verbeteren.

Florine van Nuffic
Communicatieadviseur bij Nuffic
Florine Snethlage
Klanten aan het woord

Influencer marketing heeft voor ons al veel naamsbekendheid opgeleverd. We zijn hierdoor in een korte tijd op social media enorm gegroeid in het aantal volgers en bereik. Het is onwijs leuk om te zien hoe influencers op hun eigen creatieve manier onze producten promoten, wat ons natuurlijk ook weer nieuwe klanten oplevert.

Brenda de Wagt van Online Deurbeslagshop
Content creator bij Online Deurbeslagshop
Brenda de Wagt
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Omroep West App

Zo ontwikkelde SDIM een campagne die meer 21% meer actieve app gebruikers opleverde

Een data specialist en een advertising specialist vanuit SDIM werden verantwoordelijk voor het implementeren van de juiste tracking en het opzetten van de advertentiecampagnes via UAC, display, Facebook en Instagram. Omroep West maakte hierdoor een grote digitaliseringsslag door op het gebied van tracking en analytics.

Vraag het aan
onze specialisten

Laatste
artikelen

Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen
Melissa van Ketel
Melissa van Ketel
24 juni 2024
Social media update juni 2024
Lees hier een update over de ontwikkelingen op gebied van social media in juni 2024….
24 juni 2024
6 minuten lezen
Social media icons