Social media strategie
Is jouw onderneming actief op social media, maar behalen jullie nog niet de beoogde resultaten? Dankzij een sterke social media strategie bereik je de doelgroep via de juiste kanalen met een boodschap die bij jullie merk of organisatie past. Want wat vertel je, op welk moment, aan wie en via welk kanaal? Een strategie geeft de structuur die jullie zoeken. Tijdens het toepassen van een strategie wordt het gemakkelijker om content te creëren waar de doelgroep op aanhaakt. Denk aan de juiste teksten, visuals, stories, animaties, short video’s en infographics.
- SDIM’s creatieve team heeft jarenlange ervaring met het maken van strategieën
- We nemen de tijd om jullie wensen in kaart te brengen
- Onze content marketeers kunnen na het voltooien van de strategie ondersteunen bij de uitrol van het plan
Bereik op een creatieve en effectieve manier jouw doelgroep met een social media strategie gericht op jouw bedrijfsdoelstellingen.
Waarom een social media strategie?
Voordat we beginnen met het creëren van social media content, starten wij altijd bij het begin: een ijzersterke strategie.
- Consistente merkidentiteit: Een goed doordachte strategie zorgt voor consistentie in de merkidentiteit op verschillende social media platforms, wat de herkenbaarheid en geloofwaardigheid van het merk versterkt.
- Klantbetrokkenheid: Een goed uitgedachte social media strategie stelt je in staat beter in te spelen op de behoeften en interesses van de doelgroep.
- De strategie geeft richting en houvast en helpt je de beoogde doelen te behalen.
- Iedereen binnen de organisatie weet dankzij de strategie wat de juiste boodschap is voor de doelgroep(en).
Onze aanpak: strategie, creativiteit en effectiviteit
Bij SDIM geloven we dat de beste social media strategieën een combinatie zijn van strategie, creativiteit en effectiviteit.
Inventariseren en kennismaken
De social media strategie wordt samen met jou opgezet. Daarom starten we met een briefing en debriefingsessie die een basis vormen voor de social media strategie. Samen bespreken we de korte en langetermijndoelstellingen, de doelgroep, propositie en USP’s.
Data-analyse
De uitkomsten van onze gesprekken worden aangevuld met data-analyse van jouw website en social media kanalen. SDIM verzorgt en begeleidt deze inventarisatie van begin tot eind.
Uitwerken strategie
Op basis van de inventarisatie uit stap 1 wordt het concept uitgewerkt dat als basis geldt voor de social media strategie. De doelstellingen, KPI’s, een nulmeting, een omschrijving van de beoogde doelgroep en de merkboodschap worden uitgewerkt.
Creatieve fase
Naast een strategie wordt er ook een stijlgids opgemaakt. De stijlgids omvat, naast richtlijnen voor de tekstuele content, ook templates voor de visuele content. Daarnaast zijn de kanaalselectie, postfrequentie, contentpijlers en -rubrieken onderdeel van de social media strategie. Alles wordt in het plan uitgewerkt waarna je samen met de specialisten echt aan de slag kunt gaan.
Implementatie
De social media strategie staat nu structureel centraal bij de creatie van social media content. Wij kunnen het creëren, inplannen en rapporteren van de content volledig uit handen nemen. Heb je een social media marketeer in huis? Dan geven wij graag advies, om ervoor te zorgen dat jullie zo veel mogelijk ontzorgd worden.
Rapportage en evaluatie
Tijdens het evalueren van de strategie kunnen we waar nodig bijsturen en bijschaven, om ervoor te zorgen dat de beoogde doelstellingen behaald worden.