TikTok marketing

TikTok is een relatief jong kanaal in het social media landschap. Het platform heeft de afgelopen jaren enorm veel terrein gewonnen, voornamelijk onder de jonge social media gebruikers en is daarmee een belangrijke concurrent geworden van de gevestigde namen zoals Instagram en Snapchat. Met meer dan 1 miljard actieve gebruikers biedt TikTok ontzettend veel kansen om jouw doelgroep te bereiken. Meer weten? Lees hier hoe wij jou kunnen helpen om TikTok optimaal te benutten voor jouw marketingstrategie.

Neem contact op
Met een gen-Z collega
TikTok for Business

  • Meer dan 20 jaar online marketing ervaring
  • TikTok heeft meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd
  • Gespecialiseerd in mobile first advertenties en verticale video’s
  • Top 3 Emerce 100
  • Bekend met alle TikTok targeting mogelijkheden
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Hoog kennisniveau
  • Meer dan 20 jaar online marketing ervaring

Grote adverteerders zijn je voorgegaan, waaronder Albert Heijn, Hema, Coca Cola en Spinnin’ Records

In 2019 steeg in korte tijd de populariteit van het platform onder jongeren in de leeftijdsgroep van 6 – 14 jaar. Met TikTok kunnen gebruikers korte video’s op een laagdrempelige manier editen en vervolgens online plaatsen. 

TikTok sponsored ad

TikTok ads stelt je in staat om jouw merk op een effectieve en creatieve manier te verspreiden. TikTok Ads is vooral geschikt voor het vergroten van je merkbekendheid maar werkt ook goed voor het genereren van leads en het boosten van conversies. Dit kan o.a. via onderstaande advertentiemogelijkheden:

  • In-feed native video: In-Feed Native Video-advertenties op TikTok zijn videoadvertenties die tussen de 9 en 15 seconden lang moeten zijn. De advertenties zijn zichtbaar tussen gebruikers video’s in de TikTok feed en kunnen worden overgeslagen of gescrold
  • Brand Takeover: Brand Takeover-advertenties worden weergegeven in de vorm van stilstaande beelden, GIF’s of video’s. Gebruikers kunnen door middel van de Brand Takeover advertenties naar een landingspagina of app gestuurd worden. Brand Takeover advertenties worden weergegeven bij een specifieke categorie en kunnen daardoor slechts één merk per dag faciliteren.
  • Hashtag challenge: Met een Hashtag Challenge kan een merk een advertentie op de TikTok Discover-pagina maken om gebruikers aan te zetten tot een specifieke actie. Merken kunnen het succes van hun Hashtag Challenge meten door het aantal advertentievertoningen en klikken en gegenereerde video’s inclusief de hashtag te analyseren.
  • Merk lezen: Net als bij Snapchat, kunnen adverteerders met TikTok’s Branded Lenzen-advertentie aanmaken. Deze lenzen kunnen tot 10 dagen per keer live gaan en moedigen de gebruiker aan om content te creëren met jouw merk op de voorgrond.

Naast adverteren werkt TikTok ook erg goed voor het realiseren van organische groei. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Instagram heb je op TikTok geen duizenden volgers nodig om een enorm bereik te creëren. Door het sublieme algoritme op het platform kan een viral video al een gigantisch bereik opleveren, wat TikTok een toegankelijk en interessant kanaal maakt voor bedrijven die willen groeien op organisch vlak. Als SDIM kunnen wij je ondersteunen met:

  • Contentplanning: Het opstellen van een contentkalender en plan van aanpak die aansluiten bij de interesses van je doelgroep en trends op TikTok.
  • Contentcreatie: Het bedenken en maken van pakkende TikTok posts die jouw merk op een authentieke manier zichtbaar maken en de potentie hebben om een groot bereik te realiseren.
  • Betrokkenheid stimuleren: Door actief in te spelen op trending onderwerpen en structureel posts te plaatsen bouw je aan je engagement op TikTok.
TikTok marketing

Voordelen van TikTok als Marketingplatform

TikTok is het ideale platform om op te vallen en je doelgroep te bereiken, of je nu van plan bent om te adverteren of juist aan je organische aanwezigheid wilt werken.

Targeting mogelijkheden

TikTok Ads biedt diverse targetingopties om je doelgroep te bereiken, waaronder interesses, demografische gegevens en aangepaste doelgroepen op basis van jouw websitebezoekers.

Actieve gebruikers

TikTok heeft 700.000 gebruikers in Nederland, waarvan 280.000 gebruikers dagelijks gebruik maakt van het platform.

Sterk algoritme

TikTok’s sublieme algoritme stelt gebruikers in staat om snel organisch bereik te genereren en de juiste doelgroep aan te spreken.

Tiktok

TikTok is een uniek platform in het huidige social media landschap dat zich perfect leent om jouw bedrijf, merk, product of dienst op een originele manier te promoten aan een jong en divers publiek. 

Onze klanten

Van initieel plan en vorming van projectteam tot daadwerkelijke uitvoering en budgetbewaking, al deze aspecten binnen onze sociale mediacampagne voor volksuniversiteiten werden door SDIM op een uitstekende wijze gemanaged. Door continu monitoring van resultaten – over 4 fases in 2 cursusjaren – werden in elke campagnefase weer aantoonbaar betere resultaten behaald.

Rene de Kok van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit
Commercieel Manager van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit.nl
René de Kok

De Social Media Training door Rosanne was heel erg leerzaam, interactief en heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd. Ze wisselde mooi af tussen het delen van nieuwe informatie en inzichten en het betrekken van de groep. Ik zou deze training ten zeerste aanbevelen aan iedereen die zijn social media-vaardigheden wil verbeteren.

Florine van Nuffic
Communicatieadviseur bij Nuffic
Florine Snethlage

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen

We zijn zeer tevreden met de werkzaamheden die SDIM verricht! Wat jullie leveren is van hoge kwaliteit en dat is ook terug te zien in de targets die behaald worden. We beoordelen het serviceniveau van SDIM als uitstekend. Fijn dat jullie zo open staan voor alles, en ook flexibel zijn.

Elise Chung van UNHCR
Digital Fundraising bij UNHCR
Elise Chung

Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Dorine van Moorsel van Sanquin
Communicatie adviseur
Dorine van Moorsel

Allereerst wil ik graag even met je delen dat ik tot nu toe ontzettend tevreden ben over de samenwerking! Vandaag een hele fijne en nuttige meeting gehad met Misja en Menno.

Jennifer Schregel van Amsterdam Marketing
Business Developer Online bij Amsterdam Marketing
Jennifer Schregel

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin

Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (pro-actief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!

Wouter Klootwijk van Care Nederland
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland
Wouter Klootwijk

WIJ BEHALEN DIGITAAL SUCCES VOOR

Laatste artikelen
over TikTok

Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen
SDIM collega Anne op kantoor

Vraag het aan
onze specialisten