SDIM collega's Sjoerd en Dennis

Copywriting

Iedereen kan schrijven, maar je verhaal op een heldere en overtuigende manier overbrengen blijkt in de praktijk toch echt iets anders. Want hoe vertel je wie je bent en wat je doet, zonder te vervallen in clichés of wollig taalgebruik? Hoe verwerk je relevante zoektermen? En hoe zorg je dat klanten uiteindelijk de gewenste acties ondernemen? Als jij worstelt met dit soort vragen, staan de copywriters van SDIM voor je klaar.

  • Heldere en doeltreffende communicatie
  • Voor elke doelgroep de juiste aanpak
  • Betere vindbaarheid door het juist verwerken van zoektermen


Tekst is cruciaal om je boodschap over te brengen

Copywriting is een onmisbaar onderdeel van contentmarketing. Of je je organisatie in een paar woorden wilt omschrijven in een tagline of descriptor, of wilt uitweiden in gedetailleerde beschrijvingen van je producten of diensten: tekst is cruciaal om je boodschap over te brengen. En daarmee ook om je doelen te bereiken. Daarom werkt SDIM voor elk type tekst vanuit een duidelijke strategie.

SDIM collega Anne op kantoor

Creative copy

Een slogan voor je campagne, een tagline voor je merk of de uitsmijter bij een inhaker: wij produceren creatieve copy die een glimlach op je gezicht tovert en blijft hangen. 

Bij creatieve uitingen is het extra belangrijk om te bepalen waar je als organisatie voor staat en hoe je naar buiten treedt. Voor je het weet sla je de plank mis. Een manier om duidelijke keuzes te maken over jouw communicatie is het opstellen van een creatieve strategie. Ook hiervoor kun je contact opnemen met SDIM.  

Blogs, nieuwsbrieven en whitepapers

Naast creative coopy kun je voor elke vorm van copywriting bij SDIM terecht. Wil je hulp bij het schrijven van een nieuwsbrief of brochure? Een diepgaande whitepaper of een inspirerend blog? Onze copywriters kiezen samen met jou de beste aanpak om de aandacht van jouw doelgroep te grijpen. 

SEO en copywriting

Je teksten maken pas impact als ze gevonden en gelezen worden. Daarom houden onze copywriters bij elke online tekst rekening met de eisen en verwachtingen van zoekmachines. Het optimaliseren van teksten voor zoekmachines (een belangrijk onderdeel van SEO) kan op verschillende manieren. Het verwerken van veel gebruikte zoektermen is één van de bekendste, maar ook nog steeds één van de effectiefste. We verzamelen deze termen door middel van een zoektermenonderzoek, en verwerken de meest kansrijke termen op een slimme en natuurlijke manier in de teksten.

Zoekmachines halen informatie uit koppen, subkoppen, links en afbeeldingen om de structuur en hiërarchie van een pagina en site te begrijpen. Daarom verwerken onze copywriters deze elementen standaard in elke tekst. Ook tekstelementen die niet op de pagina zelf te lezen zijn, zoals meta descriptions en paginatitels, worden bij copywriting voor webpagina’s standaard aangeleverd. Zo wordt je website ook echt gevonden en gelezen.

Copywriting training

Wil je zelf aan de slag met copywriting? Dan kunnen wij ook trainingen voor webredacteuren verzorgen.

Onze aanpak

Om effectieve teksten te schrijven, gaan we op strategische wijze te werk. Ontdek hoe we te werk gaan.

Neem contact op
Spreek en specialist
Digital PR

1. Kennismaken

Voordat we starten met een traject, maken we uitgebreid kennis. Tijdens de kick-off bespreken we hoe jouw organisatie eruit ziet en welke informatie er al beschikbaar is. 

2. Aanpak bepalen

Zoals gezegd, vraagt elk type copywriting om een specifieke aanpak. Wat is de doelgroep, wat weet de klant al, en in welke fase van het aankoopproces bevindt hij of zij zich? Op basis van deze informatie en de beschikbare documenten bepalen we een werkwijze.

3. Research / brainstorm

Voordat onze copywriters beginnen met schrijven, duiken ze diep in de materie. Hoe zitten jouw producten en diensten nou precies in elkaar? Of, in het geval van een creatieve opdracht: hoe vinden we manieren om bekende dingen op een nieuwe manier te zeggen?

4. Schrijven en schrappen

Het schrijven zelf is en blijft de belangrijkste fase in het copywritingproces. Een structuur neerzetten, zoeken naar de juiste woorden. Kiezen tussen een punt of een komma. Laten staan of toch maar schrappen? Wij zien ChatGPT als handig hulpmiddel, maar zien schrijven toch vooral als ouderwets handwerk.

5. Feedback

Na het schrijven volgt er altijd minimaal één feedbackronde. Jij kent je merk als geen ander, en kan dus het best bepalen of de aangeleverde tekst daarbij aansluit. Zie je termen die je liever vermijdt of spot je een feitelijke onjuistheid? Dan halen we die er natuurlijk uit.

6. PUBLICEREN

Als de teksten af zijn, publiceren wij (of jij – afhankelijk van de afspraken) de teksten op je website of in je campagnes. Uiteraard in een nette opmaak en gebruikmakend van de juiste codes. Dit is het moment dat je teksten eindelijk kunnen shinen! 

7. Rapportage en evaluatie

Onze specialisten houden nauwlettend in de gaten wat jouw nieuwe teksten precies doen. Zorgen ze voor meer verkeer naar je website? Hebben ze het gewenste effect? Aan de hand van deze bevindingen kunnen we verder testen en optimaliseren. 

Onze
copywriting successen

Veel klanten hebben al gebruikgemaakt van onze copywritingskills.
Vaak met betere vindbaarheid en meer zichtbaarheid als resultaat.
Bekijk hoe wij voor iedere klant de juiste woorden weten te kiezen:
van nichespeler in de B2B-markt tot webshops met een breed publiek.

Surfana campagne

Campagne concept Surfana: Choose the good life

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana’s camps en lessen.
Mom In Balance case

Hoe SDIM met Digital PR het merk Mom in Balance versterkte

Mom in Balance gelooft dat vrouwen makkelijker de juiste keuzes maken, hun persoonlijke ambities kunnen waarmaken én meer kunnen genieten van hun gezin als ze fysiek en mentaal goed in hun vel zitten. Om zo veel mogelijk (aanstaande) moeders in Nederland en daarbuiten aan een sterke, energieke basis te helpen, vroegen ze SDIM om hulp….
Klanten aan het woord

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
Burgerbar social media case fotoshoot

Burgerbar social media campagne

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.
Klanten aan het woord

De samenwerking met SDIM heeft onze visie rondom het PR bericht (en het verspreiden ervan) versterkt en tot uiting gebracht. We zijn blij met de waardevolle input!

Anneloes Krikhaar
Marketing en Communicatie bij Mom in Balance
Anneloes Krikhaar
Klanten aan het woord

Wij vonden de samenwerking met SDIM weer heel fijn. Bedankt voor alle moeite en vooral voor het ongevraagde meedenken. Dat was een grote hulp voor ons. Daarnaast heel fijn om te zien dat de inzet zijn vruchten afwerpt!

Christian Happ
Voorlichting en communicatie bij EUregio
Christian Happ

Gerelateerd

Laatste
artikelen

Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen
Bas van Poorten
Bas van Poorten
31 maart 2023
Click through rate
Wat is Click-Through-Rate (CTR)? De Click-through-rate (CTR) is een verhouding die aangeeft hoe vaak een link of advertentie is…
31 maart 2023
1 minuut lezen
Naomi van der Luit
Naomi van der Luit
16 januari 2023
Content marketing trends van 2023
Het nieuwe jaar is weer van start en dat betekent dat we gaan kijken welke trends we op het…
16 januari 2023
4 minuten lezen
Melissa van Ketel
Melissa van Ketel
4 juli 2022
Content Conference 2022 – Een recap 
SDIM was bij de Content Conference van Frankwatching Frankwatching organiseerde op 30 juni 2022 de Content Conference in de Jaarbeurs…
4 juli 2022
5 minuten lezen