SDIM logo 3dprint

Conversieoptimalisatie

Één van de belangrijkste knoppen om aan te kunnen draaien van jouw online marketing is het optimaliseren van het conversieratio. Conversieoptimalisatie oftewel CRO is een cruciaal onderdeel van elke digital marketing strategie. Bezoekers naar de website krijgen via een goede online marketing strategie is de eerste stap, maar ze vervolgens het laten converteren bepaalt uiteindelijk het succes. De kunst van conversieoptimalisatie zorgt ervoor dat je website niet alleen bezoekers trekt, maar ook daadwerkelijk omzet genereert.

  • Onze CRO specialisten gebruiken datagedreven analyses en A/B testen om tot de ideale website te komen.
  • Wij behalen het optimale rendement uit jouw geïnvesteerde tijd en kosten van jouw online marketing inspanningen door conversieoptimalisatie in te zetten als katalysator.
  • Conversieoptimalisatie is niet iets eenmaligs, wij helpen je bij het implementeren van een continu optimalisatieproces en cultuur waarbij alles draait om testen, leren en verbeteren.

Conversieoptimalisatie is de sleutel tot uw succes of juist een mogelijke valkuil als het wordt genegeerd.

Bij SDIM zien we CRO als een cruciaal onderdeel van de online marketing strategie. Het is daarbij belangrijk om te optimaliseren wat voor jou de belangrijkste doelstelling of metrics zijn. Bij SDIM spreken we vooraf duidelijk af wat de doelstellingen zijn, zodat daarna de juiste tactiek bepaald kan worden. 

Belangrijke doelstellingen en meetpunten kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Verkopen bij e-commerce
  • Gerealiseerde omzet
  • Leads
  • Offerteaanvragen
  • Ingevulde contactformulieren
  • Kwaliteit van verkeer
  • Nieuwsbriefinschrijvingen
CRO flow

CRO strategie

Wat zijn de belangrijkste doelen van jouw website? Wie is uw doelgroep en hoe navigeren zij over de website heen? Waar liggen de knelpunten en verbeterpunten in de gehele flow? Waar gaan we op optimaliseren? Hoe past de website en de bijpassende conversiepunten binnen de gehele online marketing strategie? Welke optimalisaties en learnings zijn er eerder al gedaan wat wel en niet werkt?

Dit zijn vragen die wij belangrijk vinden om te stellen om samen te komen tot het optimale resultaat van elke website. Samen duiken we hierin en werken we volgens onze vaste CRO flow.

SDIM helpt

opdrachtgevers met

Onze ervaren CRO specialisten denken met jou mee tot in de kleinste details
over de beste aanpak voor het optimaliseren van jouw conversies.
SDIM begeleidt je bij het hele CRO proces of neemt het volledig voor je uit handen. Denk hierbij aan:

1
Datagedreven optimalisatie

Op basis van resultaten en bewezen gedragspsychologie gaat SDIM aan de slag om data gedreven te komen tot jouw optimale website. Data gedreven dus gedurende het hele proces.

2
A/B testing tracker

SDIM maakt een A/B testing tracker aan volgens het door ons gebruikte PIE-Model, waarbij we alle mogelijke verbeteringen ranken op basis van hun Potential, Importance en Ease, zodat we altijd de juiste zaken eerst testen. Uiteraard verwerken wij hier ook alle resultaten in op een handige manier.

3
A/B testen

Uiteraard zet SDIM ook de A/B testen op, want we werken immers data gedreven. Meestal kunnen wij dat zelf in A/B testing tools zoals bijvoorbeeld VWO of Optimizely, anders doen we dit in samenspraak met jouw eigen developer bij meer ingrijpendere testen.

4
Analyseren en next steps

CRO kan uiteraard niet zonder het analyseren van de resultaten en bedenken wat de next steps zijn. Kunnen we dit nog verder uitbuiten of moeten we juist een andere richting op?

5
Experimenteercultuur

Conversieoptimalisatie is niet iets eenmaligs, SDIM helpt je bij het implementeren van een continue optimalisatieproces en cultuur waarbij alles draait om testen, leren en verbeteren.

Waarom SDIM voor het optimaliseren van jouw conversiepercentage?

Maximaal rendement en resultaat uit jouw website is het uitgangspunt bij SDIM. Daarbij is conversieoptimalisatie een cruciaal onderdeel van de digital marketing aanpak van jouw bedrijf. SDIM heeft jarenlange ervaring hiermee en biedt verschillende oplossingen.

CRO trainingen

Door middel van onze CRO trainingen zorgen we ervoor dat CRO ook echt bij iedereen in jouw bedrijf bekend is hoe het werkt en hoe ze dit kunnen gebruiken voor het optimale resultaat.

Overkoepelend strategisch meedenken

Welke effecten hebben aanpassingen in jouw marketingstrategie op de resultaten van jouw merk? SDIM kan hierin adviseren.

De juiste tracking

SDIM zorgt dat de juiste datapunten beschikbaar zijn voor de juiste keuzes. Staan die nog niet ingesteld? Dan stellen onze data specialisten die tracking zonder enige moeite in.

Custom dashboards

Inzichten van de gehele marketing funnel, gemakkelijk verwerkt in een op maat gemaakt dashboard in de dashboard tool van jouw keuze.

Altijd in het belang van jouw organisatie

SDIM zet in op een lange termijn relatie waardoor jouw belangen ook onze belangen zijn.

ONZE
CRO SUCCESSEN

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Urban Iki fietsstoel

Hoe Urban Iki met A/B testen erachter kwam of en vanaf welk bedrag ze gratis verzending moeten bieden

Door gebruik te maken van A/B testen via Google Optimize onderzochten Urban Iki en SDIM vanaf welk bedrag er gratis verzending moest zijn voor klanten om opbrengst, transacties en winst te maximaliseren. Hoe Urban Iki en SDIM dit samen getest hebben en tot het optimale punt zijn gekomen vanaf waar gratis verzending is, staat hier verder uitgelegd. 
Klanten aan het woord

We zijn enorm tevreden over onze samenwerking met SDIM! Ze hebben onze online activiteiten écht naar een hoger plan getild. De specialisten van SDIM helpen ons met het opzetten van campagnes, het optimaliseren van onze website (zowel SEO als CRO) en het beheer van ons Google Ads en Grants account. Door al deze activiteiten bij één bureau te beleggen, kunnen we snel schakelen tussen disciplines en tuigen we binnen no-time efficiënte en succesvolle online campagnes op. Door op vaste contactmomenten de koppen bij elkaar te steken monitoren we de resultaten en stuurt SDIM bij waar nodig. En niet onbelangrijk: de experts van SDIM zijn altijd bereikbaar voor tips en adviezen en denken graag mee.

Lennart Brans
Online marketeer bij Wilde Ganzen
Lennart Brans
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
Klanten aan het woord

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels
Expatfile website

Optimale tracking via Zaraz van Cloudflare voor Expatfile

Expatfile koos voor Zaraz van Cloudflare voor optimale analytics- en advertentietracking en een flitsende website. Met Zaraz werd uitgebreide tracking opgezet zonder laadsnelheidsverlies of adblockers. Zaraz traceerde meer verkeer dan server-side Google Tag Manager en maakte de website sneller.
Klanten aan het woord

SDIM en TMI hebben al jaren een hechte samenwerking op het gebied van Recruitment Marketing. SDIM neemt niet alleen het beheer en optimalisatie van verschillende onderdelen binnen onze online marketingfunnel voor hun rekening, maar levert ook waardevol advies op strategisch niveau. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van online marketing hebben ons geholpen onze campagnes continu te verbeteren en onze doelstellingen te bereiken. Wij waarderen hun professionele, flexibele werkwijze en zien hen echt als een verlengstuk van ons eigen team. SDIM is een betrouwbare en kundige partner, en we kijken uit naar een langdurige samenwerking.

Mareno de Boer van TMI
Online Marketeer bij TMI
Mareno de Boer
Klanten aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd.

Cornelie de Boer van Sanquin
Manager HR Talent Acquisition bij Sanquin
Cornelie de Boer
Klanten aan het woord

Ik zou mijn werk niet zo goed kunnen doen zonder Daan en Dave. Ze zijn absolute sterren. Dus ja, deze twee gasten, en hoe goed ze werken, hoe goed ze alles uitleggen, hoe vriendelijk ze zijn en de resultaten die ze leveren – daarom zou ik SDIM aanbevelen. Ik vind dat het niveau van expertise en professionaliteit van de consultants waarmee we werken fenomenaal is. Het is zo fijn om te weten dat we op je advies kunnen vertrouwen. Ze zijn ook allemaal erg vriendelijk en makkelijk om mee te werken. Het werk is altijd erg grondig en goed uitgelegd

Marie-Charlotte Pezé
Hoofdredacteur van Expatica
Marie-Charlotte Pezé
Terre des Hommes kinderen

Terre des Hommes fondsenwervingsproces

Samen met Terre des Hommes zet SDIM zich voortdurend in om als toonaangevend goed doel het aantal donaties te vergroten en tegelijkertijd hogere donatie bedragen te genereren. Met als doel dit te bereiken, hebben we besloten het anchoring-principe toe te passen op de donatieformulieren van de organisatie. Hier vind je het proces, de overwegingsredenen en de bevindingen.

Breed advies zorgt voor sterke groei conversiepercentage Makai

In 2024 steeg het conversiepercentage van Makai van 1,68% naar 12,76%. Daarnaast daalde de CPA met 94,72% en de CPC met 59,90%. Lees welke strategieën SDIM heeft toegepast om tot deze resultaten te komen en hoe de samenwerking tussen SDIM en Makai hieraan heeft bijgedragen. +750% conversiepercentage Grotere strandtent vraagt om een boost in activiteiten…

Laatste
artikelen

Kenneth Theijsmeijer
Kenneth Theijsmeijer
27 september 2024
Hoe A/B-test je met VWO?
Een goed converterende website is cruciaal voor elke ondernemer. Maar heb jij het gevoel dat je website nog niet…
27 september 2024
4 minuten lezen
Kenneth Theijsmeijer
Kenneth Theijsmeijer
27 september 2024
5 Google Optimize alternatieven
Op 30 september 2023 stopte de ondersteuning van de populaire A/B-test tool Google Optimize. In dit artikel raden wij…
27 september 2024
1 minuut lezen
Tom Duivenvoorden
Tom Duivenvoorden
24 mei 2023
Afbeeldingen optimaliseren voor e-commerce
Waarom is het belangrijk om afbeeldingen te optimaliseren voor e-commerce? Productafbeeldingen voor e-commerce zijn cruciaal. Bezoekers hebben in diverse…
24 mei 2023
9 minuten lezen
Bas van Poorten
Bas van Poorten
31 maart 2023
Click through rate
Wat is Click-Through-Rate (CTR)? De Click-through-rate (CTR) is een verhouding die aangeeft hoe vaak een link of advertentie is…
31 maart 2023
1 minuut lezen

Gerelateerd