SDIM collega's Noa en Sjoerd van team content

Merkstrategie

Een merkstrategie is het ijzersterke fundament van jouw merk. Het helpt je om duidelijke keuzes te maken over onder andere visuele uitingen en de communicatie. De merkstrategie maakt namelijk heel duidelijk waar jullie voor staan en waarvoor niet. Dit geeft focus en duidelijkheid, zowel in de externe als interne communicatie.

  • Maak kennis met de strategen van het SDIM team
  • We nemen de tijd om jullie wensen in kaart te brengen
  • Ook tijdens executiefase van de strategie kan SDIM verder ondersteunen

De merkstrategie is het fundament van jouw merk

Op basis van een merkstrategie maak je gemakkelijker keuzes voor het opzetten van marketing activiteiten.

SDIM collega's Anne en Chandini

Waarom kiezen voor een merkstrategie?

  • Een merkstrategie zorgt ervoor dat er intern duidelijkheid is over het merk. Dit helpt bij het maken van beslissingen tijdens het opzetten van een campagne, het aanscherpen van de social media strategie, employer branding, crisiscommunicatie en nog veel meer.
  • De merkstrategie is een belangrijk hulpmiddel om te zorgen dat de doelgroep op een consistente manier wordt aangesproken. 
  • Het merk krijgt een unieke positie ten opzichte van de concurrentie. 

Is een merkstrategie toch niet wat je zoekt? Misschien past een social media strategie of creative concepting beter bij jouw doelstellingen. 

Onze aanpak:
strategie en creativiteit

De merkstrategie wordt gebaseerd op een interview met de betrokkenen van jouw bedrijf en een uitgebreide kwantitatieve analyse van data en merkomgeving. Hieruit volgt een strategisch handboek die gepresenteerd wordt aan jouw team.

1
Briefing en debrief

In deze eerste fase nemen we de tijd om jouw wensen te bespreken en onze aanpak te presenteren. Ook delen jullie alvast de input en de analyses die al eerder zijn gedaan. Na deze kennismaking gaan ons strategen aan de slag met het afbakenen van de strategische analyse.

2
Interview

De strateeg start de kwalitatieve analyse door zo veel mogelijk informatie binnen de organisatie op te halen. Door de juiste vragen te stellen, wordt het voor de strateeg duidelijk wat jullie drijfveren precies zijn, wat de bedrijfsambities zijn, wie de doelgroep is, wie de concurrenten zijn. Ook krijgt de strateeg een eerste indruk van de merkpersoonlijkheid van jouw bedrijf.

3
Kwantitatieve analyse

Alle informatie wordt aangevuld door een uitgebreide analyse van de data. Denk aan jullie website en social media, maar ook data en onderzoek dat beschikbaar is over de doelgroep, hun mediagebruik, de concurrenten en belangrijke trends in het speelveld.

4
Advies

Dankzij de analyses onderzoekt de strateeg vervolgens welke merkpersoonlijkheid bij jullie past. Welke overtuigingen horen hierbij en welke juist niet? Hoe uit de merkpersoonlijkheid zich visueel en in de tone of voice?

5
Presentatie & evaluatie

Na afronding van de strategie volgt er een presentatie aan het team. Na deze sessie is het mogelijk om feedback te geven. Als de merkstrategie compleet is, kan in overleg gekozen worden voor verdere consultancy. Denk aan het toepassen van de strategie in de contentstrategie.

Gerelateerde
Pagina’s

Laatste
artikelen

Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen
Jerry Kong A Sam
Jerry Kong A Sam
3 november 2022
Level up met upper funnel
De funnel is namelijk meer dan zomaar een model, het is een trechter. En het principe dat geldt, is…
3 november 2022
3 minuten lezen

Onze klanten
aan het woord

Als trotse marketingmanager van Burgerbar is het geweldig om het succes van onze digitale strategie te zien. Dankzij de samenwerking met SDIM heeft Burgerbar een ongekend niveau bereikt. We zijn blij dat onze content nu echt onze merkwaarden weerspiegelt, onze doelgroep aanspreekt en een nieuwe standaard zet in de hamburger marketing.

Laura van Burgerbar
Marketing Manager van Burgerbar
Laura Losado

Wij zijn heel blij dat SDIM voor ons een campagne heeft ontwikkeld, waarmee we heel gericht de juiste doelgroepen konden bereiken. Op het moment dat de bijeenkomsten vol zaten, kon de campagne per direct aangepast worden. De samenwerking met SDIM verliep zeer prettig. SDIM is een bureau dat zich goed verplaatst in de wensen van de klant, en deze kan vertalen in een aansprekende campagne.

Claudia Busato
Communicatieadviseur bij FNV
Claudia Busato

SDIM is een partner waar je lekker mee kan sparren. De specialisten van SDIM hebben veel know-how en blijven weg van dogma’s: ze erkennen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dat betekent echter niet dat het hier om ja-knikkers gaat. Ze monitoren goed en stellen de juiste vragen. Daarnaast zijn het warme, prettige mensen. Ook niet onbelangrijk.

Kars Koele
Brand strategist bij Minddistrict
Kars Koele

Onze vaste aanspreekpunten zijn stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!

Jeroen Beelen
Digital & Marketing Automation Manager bij Save The Children
Jeroen Beelen

Allereerst wil ik graag even met je delen dat ik tot nu toe ontzettend tevreden ben over de samenwerking! Vandaag een hele fijne en nuttige meeting gehad met Misja en Menno.

Jennifer Schregel van Amsterdam Marketing
Business Developer Online bij Amsterdam Marketing
Jennifer Schregel

Het succes van onze samenwerking zit hem vooral in het vertrouwen dat wij in SDIM hebben. Zij weten als geen ander wat er speelt en leeft in de online marketing industrie en op welke zaken wij ons als webshop moeten richten om deze succesvolle lijn voort te blijven zetten. Hierdoor kunnen wij samen snel schakelen en blijven wij de markt altijd net één stapje voor.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van onlinedeurbeslagshop.nl
Jan de Wagt

Wij zijn enorm blij met onze samenwerking met SDIM, er wordt altijd heel vlot gereageerd en meegedacht. Er is veel expertise binnen SDIM en ook het serviceniveau in de samenwerking is heel goed!

Anne Laurine Stadermann
Marketing Manager bij ViewSonic Benelux
Anne Laurine Stadermann

Vanaf het moment dat we met SDIM in zee zijn gegaan, zien we een mooie groei binnen onze website resultaten. De persoonlijke benadering en het proactief delen van ideeën maken het contact erg prettig en vertrouwd. Daarnaast wordt er altijd enorm snel gehandeld en staan de deuren altijd open voor sparringsessies. Zo kunnen we het beste uit onze samenwerking halen!

Freke van Nimwegen
Mede-oprichter van Instock
Freke van Nimwegen

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen

Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (pro-actief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!

Wouter Klootwijk van Care Nederland
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland
Wouter Klootwijk