Non-profit
Marketing
SDIM werkt al ruim 15 jaar samen met verschillende non-profit organisaties voor hun online succes. Denk hierbij aan goede doelen als Het Wereld Natuur Fonds, Save the Children en het Rode Kruis, maar ook culturele instellingen als Cultuurconnectie en Volksuniversiteiten van verschillende randsteden, musea als het Literatuurmuseum en De Koninklijke Bibliotheek. Dit maakt dat de non-profit sector een vitaal onderdeel is van het werkveld van SDIM en is er een aanpak ontwikkeld waardoor we digitaal succes kunnen behalen voor elke charitatieve instelling. Zoals het werken met charitatieve tarieven, partnerships met brancheorganisaties (zoals Goede Doelen Nederland) en het organiseren van specifieke klanten events voor de branche. Dit maakt SDIM de ideale partner voor elke non-profit organisatie.
Collega Melissa spreekt op het SDIM non-profitevenement
SDIM &
Non-Profits
SDIM behaalt successen voor haar klanten in de charitatieve sector middels een bewezen aanpak. Deze aanpak volgt een aantal stappen.
1. Intake
SDIM heeft door de jaren heen veel ervaring opgedaan over verschillende veelvoorkomende vraagstukken bij non-profitorganisaties. Denk hierbij aan:
- Hoe verhoudt het percentage van maandelijkse donaties zich tegenover het percentage van eenmalige donaties?
- Hoe maak je van een lead een donateur?
- Hoe zorg je dat een maandelijkse donateur nóg langer donateur blijft?
- In welk opzicht is mijn NGO uniek vergeleken met de vele anderen?
- Hoe positioneer ik mijn NGO optimaal?
Deze en nog vele andere vragen stellen we tijdens een intake of kennismaking. SDIM gelooft namelijk in maatwerk, daarom is het essentieel dat we de organisatiespecifieke behoefte goed in kaart brengen.
2. Audit
Met de opgedane kennis van de organisatie in stap 1, doen we een vrijblijvende audit van de belangrijkste kanalen binnen de samenwerking. Hoe scoren deze ten opzichte van de specifieke doelstellingen van de organisatie én ten opzichte van de branche. Hier volgt een onderbouwd stappenplan en aanpak uit.
3. Data & analytics
Voor veel non-profit organisaties is het van essentieel belang om grip te kunnen houden op de resultaten en tijdig bij te kunnen sturen. Optimale inzet van de beschikbare investering is belangrijk. Daarom adviseert en zorgt SDIM ervoor dat de tracking-omgeving helemaal up to date is volgens de laatste ontwikkelingen (denk aan implementatie van technieken als server-side tracking.
4. Content
Succesvolle digital marketing is niet mogelijk zonder sterke content. We stellen een communicatie concept op, waarbij we de kenmerken van het bedrijf en de behoeftes van de doelgroep goed op elkaar afstemmen. We leveren een eerste set creatieve uitingen op voor o.a. de website en de nog op te zetten campagnes.
5. Start campagnes
We zetten de campagnes op naar SDIM standaarden. Over de tijd heen houden we de performance scherp in de gaten en blijven we de mediamix optimaliseren door kanalen weg te strepen of juist uit te breiden.
6. Noodsituaties
SDIM heeft veel ervaring met het werken met een noodplan voor opdrachtgevers als NRC, Plan International en UNHCR. Bij zo’n noodplan is het essentieel dat wij op het gebied van advertising altijd werken met teams die uit meerdere personen bestaan, om er zeker van te zijn dat afwezigheid van een collega niet inspeelt op de kwaliteit en snelheid van werken. De contactgegevens van dit team worden gedeeld, zodat zij ook buiten werktijden bereikbaar zijn. Daarnaast stellen wij een campagnekader op dat altijd paraat is voor calamiteiten en een sterke basis vormt om snel te kunnen werken. Zo zijn wij er zeker van dat u binnen 24 uur live gaat met uw campagnes.
Gerelateerde
artikelen
Google Grants biedt NGO’s de mogelijkheid om kosteloos te adverteren binnen het advertentienetwerk van Google. Hiervoor stelt Google maximaal $ 10.000 promotiebudget beschikbaar voor non-profits. Dit budget is ook aan te vragen voor musea en kleinere stichtingen. SDIM helpt bij het bepalen van de juiste aanpak voor Google Grants en ondersteunt bij de accountaanvraag, inrichting én continue optimalisatie van de campagnes. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?