Aardbeving Marokko Rode Kruis campagne
Strategie

Rode Kruis: Aardbeving Marokko

Rode Kruis geeft hulp aan mensen in nood zowel in Nederland als wereldwijd. Je kan hierbij denken aan EHBO-hulp op evenementen, mensen die hun huis uit moeten vanwege een gaslek, maar ook als mensen moeten vluchten voor geweld of natuurrampen.

545 donaties in 2 weken

  • Partner van Goede Doelen Nederland
  • Jarenlange ervaring bij grote en kleine NGO’s
  • SDIM is organisator van non-profit kennisdeling evenementen
  • Top 3 Emerce 100
  • Meer dan 20 jaar digital marketing ervaring
  • Strategisch partner
  • Zeer specialistisch in elke discipline
  • Meetbaar rendement als uitgangspunt
  • Na het nieuws over de aardbeving wilde Het Rode Kruis geld inzamelen om de slachtoffers van de aardbeving te helpen. Om dit te verwezenlijke zijn we gestart met het opzetten van Meta campagnes. Het Nederlandse Rode Kruis had als doelstelling om zoveel mogelijk donaties te werven voor Marokko. We besloten verschillende kanalen in te zetten, een daarvan was Meta. Een ander nieuw kanaal om te adverteren was Tikkie.
  • Het vermoeden was dat de Tikkie pagina beter zou converteren en dus zou leiden tot meer donaties. Hierdoor besloten we om de krachten van Meta en Tikkie te combineren. We besloten een A/B test op te zetten. Een campagne die landt op de website van Rode Kruis en een campagne die landt op de Tikkie-pagina.

Om donaties te werven voor de hulp in Marokko na de aardbeving werden er verschillende campagnes gedraaid. Deze case gaat over hoe Tikkie en Facebook individueel succesvol kunnen zijn, maar in combinatie niet het gewenste succes hadden.

  • Individueel sterke kanalen, maar samen niet
  • Snel schakelen is belangrijk bij rampen
  • Meta is een goed kanaal om donaties te werven

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal

Zij zijn betrokken
bij het Rode Kruis

Céline van Veen
Digital advertising specialist
Gwoon Sun Lai
Team lead advertising
Dirko Borst
Digital advertising specialist & client lead
Jesse Wieleman
Team lead data & analytics
Dylan Rijerkerk
SEO specialist
Sabine Ligtenberg
Digital advertising specialist
Mark Piket
Team lead advertising