Rode Kruis: Aardbeving Marokko
Rode Kruis geeft hulp aan mensen in nood zowel in Nederland als wereldwijd. Je kan hierbij denken aan EHBO-hulp op evenementen, mensen die hun huis uit moeten vanwege een gaslek, maar ook als mensen moeten vluchten voor geweld of natuurrampen.
545 donaties in 2 weken
Donaties werven via Tikkie in combinatie met Meta
- Na het nieuws over de aardbeving wilde Het Rode Kruis geld inzamelen om de slachtoffers van de aardbeving te helpen. Om dit te verwezenlijke zijn we gestart met het opzetten van Meta campagnes. Het Nederlandse Rode Kruis had als doelstelling om zoveel mogelijk donaties te werven voor Marokko. We besloten verschillende kanalen in te zetten, een daarvan was Meta. Een ander nieuw kanaal om te adverteren was Tikkie.
- Het vermoeden was dat de Tikkie pagina beter zou converteren en dus zou leiden tot meer donaties. Hierdoor besloten we om de krachten van Meta en Tikkie te combineren. We besloten een A/B test op te zetten. Een campagne die landt op de website van Rode Kruis en een campagne die landt op de Tikkie-pagina.
Om donaties te werven voor de hulp in Marokko na de aardbeving werden er verschillende campagnes gedraaid. Deze case gaat over hoe Tikkie en Facebook individueel succesvol kunnen zijn, maar in combinatie niet het gewenste succes hadden.
- Individueel sterke kanalen, maar samen niet
- Snel schakelen is belangrijk bij rampen
- Meta is een goed kanaal om donaties te werven
SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.