SDIM collega's Anne en Chandini

Display advertising

Iedereen heeft wel eens een Display banner gezien. Soms klein en onopvallend en soms kan je er niet omheen. Display is hét kanaal om met afbeeldingen en bewegend beeld meer zichtbaarheid te creëren voor je bedrijf of om eerdere websitebezoekers opnieuw te benaderen.

  • Bereik je doelgroep op relevante websites
  • Inzicht in bereik, klikken en conversies
  • Visueel je doelgroep benaderen

Met display advertising kun je een specifieke doelgroep overal op het internet bereiken en krijg je inzicht in de resultaten

Met adverteren op het display netwerk heb je oneindig veel mogelijkheden. Niet alleen in de verschillende vormen van uitingen, maar ook in de plaatsingen. Daarom is het ontzettend belangrijk om vooraf te bepalen wat je wilt bereiken met display advertising. Je kan bijvoorbeeld met relatief weinig budget een grote groep mensen bereiken om je naamsbekendheid te vergroten, maar je kan ook gerichter targeten op mensen die al bekend zijn met jouw bedrijf. In dit artikel lees je alles over de verschillende mogelijkheden van adverteren met display banners.

Mogelijkheden Display advertising

De mogelijkheden om te adverteren met banners zijn eindeloos. We lichten de meest populaire manieren uit. Maar ook hier geldt dat SDIM graag met je meedenkt om een strategie voor jouw specifieke doelen uit te werken. Display advertising mogelijkheden die populair zijn lichten we hier toe.

Google Display Netwerk

Het Google Display Netwerk is een verzameling van partnerwebsites waarmee je naar schatting 85% van de Nederlandse internetgebruikers mee kunt bereiken. Voorbeelden van deze partnerwebsites zijn YouTube, nu.nl en Buienradar, maar ook kleinere websites en applicaties. Binnen het Google Display Netwerk heb je verschillende vormen voor targetingmogelijkheden. Denk hierbij aan targeting o.b.v. plaatsing (website), custom intent, affiniteiten, in-market doelgroepen en remarketing.

Google Display Ads certified partner

Digital out of Home

De laatste jaren is er een enorme groei geweest in het aantal digitale borden in openbare ruimtes. Deze digitale borden staan verbonden met het internet en bieden daarom mooie kansen voor adverteerders. Als adverteerder kun je er voor kiezen om jouw display advertentie op bepaalde digitale abri’s te laten zien binnen een bepaalde regio. Ook kun je ervoor kiezen om op bepaalde tijdstippen jouw advertentie te laten zien. Naast locatie en tijdstip zijn er nog tal van targetingmogelijkheden binnen Digital out of Home, waardoor je met een goed plan van aanpak altijd zichtbaar kunt zijn bij jouw doelgroep.

Programmatic Advertising

Met programmatic advertising maak je gebruik van een Demand Side Platform (DSP). Bekende voorbeelden hiervan zijn DV360 (vroeger DoubleClick) en bijvoorbeeld Adform. Met deze systemen heb je toegang tot alle websites die advertentieruimte op hun website aanbieden. Afhankelijk van je wensen kun je hier je doelgroep bereiken en wordt er door middel van real time bidding geboden op plaatsingen die voldoen aan jouw eisen.

Eigen netwerken

Steeds meer bedrijven bieden hun eigen netwerk aan om d.m.v. banners te adverteren. In Nederland is DPG (Nu.nl, autoweek, oudersvannu etc.) bekend, maar ook bijvoorbeeld bol.com biedt tal van mogelijkheden. Afhankelijk van jouw doelstellingen en doelgroep kan het interessant zijn om deze netwerken in te zetten om jouw doelgroep te bereiken.

Banner icon
  • Doelstellingen en budget, je kunt oneindig uitgeven op het display netwerk. Dus een basis als deze is essentieel.
  • Banners om op te vallen op de websites waar je adverteert.
  • First party data, niet essentieel, maar wel goed om sturing te geven aan de doelgroepen die je wilt bereiken.
  • Correcte data. Je wilt zeker weten dat je de juiste mensen bereikt. Je metingen moeten daarom kloppen.

Om met display advertising aan de slag te gaan zijn een aantal zaken van essentieel belang:

De targeting mogelijkheden voor Display advertising zijn oneindig. Deels is dit afhankelijk van het netwerk of de tool die je gebruikt. Globaal gezien heb je de volgende opties:

  • Locaties
  • Interesses
  • Demografische gegevens
  • Plaatsingen
  • Apparaten
  • Tijdstip
  • Aangepaste doelgroepen (o.b.v. mensen die interactie hebben gehad met advertenties of door het uploaden van e-maillijsten)
Target

SDIM help je met

display advertising

Onze gecertificeerde specialisten werken samen met
jou de beste aanpak uit om je doelstellingen te bereiken.
Daarvoor doorlopen we de volgende stappen.

1
Doelstelling en doelgroep

Samen met een specialist worden bedrijfsdoelstellingen besproken en wordt de juiste campagnedoelstelling en targeting bepaald.

2
Contentcreatie

Indien je nog geen banners hebt kan SDIM helpen bij het bedenken en creëren van de banners.

3
Set-up

Als de doelstelling, targeting en banners bepaald zijn kan de campagne opgezet worden.

4
Optimalisatie

Als de campagnes live zijn kun je op allerlei manieren de campagnes optimaliseren. Ook dat nemen onze specialisten uit handen.

5
Rapportage

Uiteraard houden we je op de hoogte van de resultaten en ontwikkelingen. Afhankelijk van jouw wensen rapporteren we alles wat je wilt weten.

Display
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

UNHCR advertenties

Het succesverhaal van de UNHCR x SDIM Online Winterization Campagne

Hoe slaagde SDIM erin traditionele en experimentele media te combineren voor optimale resultaten? Ontdek de impact van onze strategische keuzes.
Klanten aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik
Klanten aan het woord

Wij zijn enorm blij met onze samenwerking met SDIM, er wordt altijd heel vlot gereageerd en meegedacht. Er is veel expertise binnen SDIM en ook het serviceniveau in de samenwerking is heel goed!

Anne Laurine Stadermann
Marketing Manager bij ViewSonic Benelux
Anne Laurine Stadermann
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.
Klanten aan het woord

We zijn zeer tevreden met de werkzaamheden die SDIM verricht! Wat jullie leveren is van hoge kwaliteit en dat is ook terug te zien in de targets die behaald worden. We beoordelen het serviceniveau van SDIM als uitstekend. Fijn dat jullie zo open staan voor alles, en ook flexibel zijn.

Elise Chung van UNHCR
Digital Fundraising bij UNHCR
Elise Chung
De Nationale Suiker Challenge van Diabetes Fonds

Case Nationale Suiker Challenge – Diabetes Fonds

In de digitale wereld is het voor NGO’s essentieel om online leads te werven. Dit vergroot hun bereik, trekt nieuwe donateurs en vrijwilligers aan, en versterkt hun impact. Door digitale marketingstrategieën te gebruiken, kunnen NGO’s efficiënt en kosteneffectief communiceren met een wereldwijd publiek. Bovendien helpt het verzamelen van data bij het optimaliseren van campagnes, waardoor…

Hoe Sanquin met een full funnel Arbeidsmarktcampagne een YOY uplift in sollicitaties realiseerde van 23%

Sanquin staat, volgens een onderzoek van Randstad, in de top 3 van beste en meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Toch heeft ook Sanquin moeite met het vervullen van functies binnen de IT en Research/Laboratorium sector. SDIM draaide een full funnel vacaturemarketing campagne gericht op deze sector en Sanquin zag een YOY uplift van 23% in sollicitaties. Meer weten? Lees het in deze case!
Omroep West App

Zo ontwikkelde SDIM een campagne die meer 21% meer actieve app gebruikers opleverde

Een data specialist en een advertising specialist vanuit SDIM werden verantwoordelijk voor het implementeren van de juiste tracking en het opzetten van de advertentiecampagnes via UAC, display, Facebook en Instagram. Omroep West maakte hierdoor een grote digitaliseringsslag door op het gebied van tracking en analytics.

gerelateerd

Laatste
artikelen

Niek van Loenhoud
Niek van Loenhoud
9 november 2023
Display & Video update november 2023
Elke maand behandelt SDIM de recentste trends en wijzigingen in display- en videomarketing om jou up-to-date te houden. In…
9 november 2023
3 minuten lezen
Merel Blok
Merel Blok
2 oktober 2023
Display & Video Update Oktober 2023
Maandelijks bespreekt SDIM de laatste ontwikkelingen op het gebied van display- en video marketing, zodat jij als online marketeer…
2 oktober 2023
4 minuten lezen
Niek van Loenhoud
Niek van Loenhoud
12 september 2023
Display & Video update september 2023
Elke maand behandelt SDIM de recentste trends en wijzigingen in display- en videomarketing om jou up-to-date te houden. In…
12 september 2023
3 minuten lezen

Vraag het aan
onze specialisten