Creative concepting met Tim en Noa

Creative concepting

Met creative concepting bedenken wij verrassende ideeën voor merken en bedrijven die hun doelgroep willen raken en activeren. Een sterk concept is bruikbaar voor een campagne of de branding van een merk.

  • Het bedenken van een creatief concept doen wij middelenvrij, want een middel volgt een idee en niet andersom. Dat geeft ons en onze klanten vrijheid in kanalen, techniek en context. 
  • Ons creatieve team heeft jarenlange ervaring met het bedenken van verrassende concepten 
  • Ook de executiefase van het creatieve concept kan SDIM uit handen nemen
Surfana campagne

Onze aanpak:
strategie en creativiteit

Door middel van inzicht door onderzoek en data, maken we strategische keuzes die de basis zijn van een potentieel idee. Hieruit vloeit een strategisch document voort waarmee we een heldere creatieve briefing formuleren voor het creatieve team dat aan de slag gaat met het creëren van de creatives.

Onze aanpak:
strategie en creativiteit

Door middel van inzicht door onderzoek en data, maken we strategische keuzes die de basis zijn van een potentieel idee. Hieruit vloeit een strategisch document voort waarmee we een heldere creatieve briefing formuleren voor het creatieve team dat aan de slag gaat met het creëren van de creatives.

1
Briefing en debrief

In deze eerste fase nemen we de tijd om jouw wensen te bespreken en onze aanpak te presenteren. Na deze kennismaking gaan ons creatieve team aan de slag.

2
Kitchen review

Vanuit de creatieve briefing start het creatieve team met concepten ontwikkelen. In een tussenlanding, die we een ‘Kitchen Review’ noemen, presenteren we in ruwe schetsen onze eerste ideeën en richtingen. Deze meeting heet ‘Kitchen Review’ omdat het een kijkje in de keuken is. Je kunt zien met welke smaken en ingrediënten onze creatieven aan het spelen zijn. Er is nog geen perfect en af ‘gerecht’, maar dit is de kans voor onze klanten om aan te geven welke ‘smaken’ ze graag terugzien in het uiteindelijke resultaat. Dit is dan ook hét moment om feedback te geven en een keuze te maken welke richting het creatieve team verder gaat uitwerken.

3
Conceptpresentatie

Met de input uit de ‘Kitchen Review’ gaat het creatieve team aan de slag. Er is door de opdrachtgever een duidelijke keuze gemaakt welke richting ze graag volledig uitgewerkt zien. Het creatieve team zal de uitgewerkte richting laten zien in een uitgewerkte conceptpresentatie. Alle uitingen in deze presentatie zijn puur illustratief en zullen pas definitief worden uitgewerkt als er een akkoord is op het concept.

4
Executiefase

Als het concept akkoord is, dan begint de executiefase. Hierin zal het creatieve team samen met onze productiepartners alle creatieve assets uitwerken voor de kanalen die onze advertising specialisten inzetten om van de campagne een succes te maken.

5
Evaluatie en bijsturen

In deze fase monitoren wij hoe de creatieve uitingen bij de doelgroep scoren. Dit geeft ons de kans om het proces te evalueren en mogelijk bij te sturen.

Waarom Creative Concepting?

Een sterk creatief concept is de sleutel tot succesvolle marketing. Investeren in een krachtig creatief concept zorgt ervoor dat je boodschap opvalt en blijft hangen in een verzadigde markt.

Bereik je doelgroep

Een creatief concept biedt een unieke en memorabele manier om je doelgroep te bereiken. Door creatieve en originele ideeën te gebruiken, kun je de aandacht van je doelgroep trekken en een blijvende indruk achterlaten.

Onderscheid je van de concurrentie

In een competitieve markt is het essentieel om je te onderscheiden van concurrenten. Met een sterk creatief concept kun je opvallen en je merk onderscheiden van anderen in de branche.

Creëer emotionele connecties

Een goed creatief concept heeft de kracht om emoties op te roepen en een diepere band met je doelgroep te creëren.

Flexibele, kanaaloverstijgende toepasbaarheid

Creatieve concepten zijn niet gebonden aan specifieke kanalen of technieken. Dit biedt flexibiliteit en aanpasbaarheid aan verschillende marketingdoeleinden en -strategieën. Of het nu gaat om een ​​online campagne, een evenement of traditionele advertenties, een sterk concept kan overal worden toegepast.

Onze
creative Successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. Lees hier meer over
een aantal van onze samenwerkingen.

Surfana campagne

Campagne concept Surfana: Choose the good life

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana’s camps en lessen.
Burgerbar social media case fotoshoot

Burgerbar social media campagne

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.

Een aantal van onze
creative specialisten

GERELATEERD

LAATSTE
ARTIKELEN

Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen
Gwoon Sun Lai
Sanne van der Raad
1 augustus 2023
Video en display update augustus 2023
YouTube integreert AI tool voor titels, Tag Guaranteed Deals niet langer ondersteund en Meta deelt tips voor succesvolle video’s…
1 augustus 2023
5 minuten lezen