Digital creative

Melissa van Ketel

Melissa is content marketeer bij SDIM. Tijdens haar studie Media, Informatie en Communicatie leerde ze creativiteit en strategie combineren. Ze startte haar loopbaan als webredacteur bij een tijdschrift en is doorgegroeid tot volwaardig content marketeer. Ze schrijft graag pakkende teksten en ze heeft een passie voor social media en creatieve concepting. In haar vrije tijd schildert ze zo veel mogelijk printjes en geboortekaartjes.

Melissa van Ketel
Melissa van Ketel
Profielfoto
Hobbyfoto
Leeftijd
32 jaar
In dienst bij SDIM
2022
Functietitel
Digital creative
Expertise
Social media & creative concept
Educatie
Media, Informatie en Communicatie
Geboorteplaats
Haarlem
Woonplaats
Den Haag
Reizen
Melissa liep de 5-daagse W-Trek in Torres del Paine en ben sindsdien is ze gek op wandelen. Ze kan dan ook moeilijk stilzitten op vakantie
Series
Stilzitten lukt thuis beter, ze is altijd wel verslaafd aan een serie
Huisdier
Haar kat heet Freddie. Dus pas op: Als ze thuiswerkt, leest hij alle mails mee
Sport
Hardlopen, het liefst door de duinen
Hobby
Ze schildert bijna dagelijks en maakt hier geboortekaartjes, printjes of ansichtkaarten van
Op de socials

SPECIALISATIES &
CERTIFICERINGEN

Pay4You team

Het LinkedIn-succes van Pay4You: stijging van 72% in de engagementrate

Wat gebeurt er als je een nieuw LinkedIn-account op de kaart wilt zetten? Lees hoe SDIM zorgde voor meer bereik, volgers en groei.
Website Taxi Poll lelijkste van het jaar

Hoe SDIM Hostnet hielp om op te vallen in de landelijke media

Hostingprovider Hostnet vroeg SDIM te ondersteunen bij een ludieke publiciteitscampagne, waarbij ‘De lelijkste website van het jaar’ werd gekozen. SDIM dacht mee over de strategie en planning, en schreef gerichte persberichten, die werden overgenomen door verschillende websites, regionale dagbladen en De Telegraaf. EditieNL wijdde zelfs een compleet item aan de campagne.
Online Deurbeslagshop (ODS) short form video content case

Meer bereik door middel van short form video content voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop is de nummer 1 in deurbeslag. Via social media deelt ODS dan ook de mooiste producten uit het assortiment en handige how-to tips. Dat is niet alles, ook wordt er een gezellig kijkje achter de schermen gegeven. Dat laatste bleek voor ODS een succesformule. Mike, Nick, Peter en Dave van ODS verschijnen regelmatig...
Deurbeslag

Ontzorging voor grote webshop: Hoe SDIM marktleider Online Deurbeslagshop naar een nieuwe website begeleidde

Een nieuwe website is altijd spannend. Nog spannender als het gaat om een goed lopende, succesvolle webshop. Het oude CMS beschikte niet langer over de nieuwste functionaliteiten en kon niet de efficiëntieslagen bieden die Online Deurbeslagshop nodig had. Dus hoe kunnen we overstappen naar een nieuw e-commerceplatform zonder verkeer te verliezen? Dat is het vraagstuk...
De bibliotheek van Haarlem

Ga mee offline: creatieve activeringscampagne voor bibliotheken

Probiblio vroeg SDIM een activeringscampagne op te zetten voor drie bibliotheken in Noord-Holland: Bibliotheek Zuid-Kennemerland (Haarlem e.o.), Bibliotheek Kennemerwaard (Heemskerk e.o.) en de OBA (Amsterdam). Deze bibliotheken hebben elk slapende leden; mensen die wel een abonnement hebben, maar al een tijdje geen boeken meer hebben geleend. De bibliotheken willen deze leden graag weer betrokken maken, zodat ze ook in de toekomst lid blijven en de bibliotheken hun maatschappelijke functie kunnen blijven vervullen.
UV Smart

Hoe SDIM zorgt voor een dashboard, zodat UV Smart keuzes kan maken o.b.v. betrouwbare data.

Voordat SDIM en UV Smart gingen samenwerken stond UV Smart voor een uitdaging. Zij hadden geen goede inzage in belangrijke cijfers zoals totale kosten, ROI of een duidelijk beeld van de salesfunnel. Bovendien was de data gefragmenteerd over meerdere systemen wat het lastig maakte om een goed inzicht te krijgen in de prestaties. Het gaat hierbij om data uit Zoho (CRM), GA4, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads en offline data.
Klanten aan het woord

De samenwerking met SDIM was voor UV Smart zeer waardevol. Dankzij de wekelijkse communicatie en hun expertise hebben we nu een gebruiksvriendelijk dashboard dat ons helpt om data-gedreven beslissingen te nemen en inzicht te krijgen in onze kosten en ROI

Nicolas Cediey
Digital marketeer
Nicolas Cediey
ISMT SEO case

Hoe onze SEO strategie zorgde voor een ROI van 708% voor ISMT

In de loop van 2022 heeft ISMT hun nieuwe website gelanceerd en in de eerste maanden wisten ze enkele klikken per dag te realiseren. Daarnaast kwamen er zelden leads uit de website en helemaal geen omzet. De eerste twee jaar heeft de website als marketingmiddel dus weinig resultaat opgeleverd. Eind 2022 kwam ISMT daarom bij ons met de vraag om meer organische groei te realiseren. Er was geen concrete doelstelling, maar het ging erom dat de website organisch beter ging presteren voor meer leads en omzet. 
Klanten aan het woord

Dit jaar hebben we veel meer groepen dan vorig jaar, en ik besteed elke ochtend ongeveer 2,5 uur aan het maken van offertes — dat is gemiddeld 1,5 uur meer dan vorig jaar. Van alle aanvragen zie ik dat slechts 10% uiteindelijk niets afneemt, ongeacht de grootte van de groep. Dat gebeurt echt zelden, wat natuurlijk fantastisch is!

Meike van Essen
Eventplanner & manager Makai
Meike van Essen
Klanten aan het woord

Het voorjaar van 2020 heeft voor Save the Children nogmaals bewezen dat SDIM een erg bedreven en prettige partner is. Met hen kunnen we binnen onze online marketing goed en snel inspelen op allerlei voorvallen, zelfs complexe situaties als de coronacrisis. De resultaten van deze campagne spreken voor zich. Door hun
expertise en flexibiliteit hebben we in korte tijd een succesvolle YouTube campagne kunnen opzetten, waarmee we in een moeilijke periode, middenin de coronacrisis, klappen hebben kunnen opvangen die vielen binnen andere marketingkanalen. Ik kijk uit naar de mooie campagnes die wij samen nog gaan ontwikkelen!

Lilla Vonk
Digital advertising & conversie specialist
Lilla Vonk
Klanten aan het woord

SDIM heeft gezorgd dat we kunnen vertrouwen op data in de keuzes die wij voor onze webshop maken. Door de implementatie van server side tracking en vertaling naar bruikbare dashboards, kunnen wij blijven werken aan het vergroten van het succes van Urban Iki.

Aron Scheppink
Managing director
Aron Scheppink
Klanten aan het woord

Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met mijn eigen bedrijf, Frøbel, en ik heb in die tijd al heel wat geleerd. Maar toen ik bij SDIM aanklopte voor hulp met online marketing, had ik niet verwacht dat ik zó veel nieuwe inzichten zou krijgen! Van begin tot eind waren de sessies met de experts van SDIM ontzettend leerzaam. Ze gaven me een hele waslijst vol tips, ideeën en inspiratie die ik meteen in mijn website en socials kon toepassen. Ik weet nu precies hoe ik mijn website zowel voor- als achter de schermen kan optimaliseren en hoe ik een duidelijke koers kan uitzetten voor mijn social media om mijn doelen te behalen. Het was niet alleen super nuttig, maar ook nog eens heel gezellig! De mensen bij SDIM zijn echt toppers. Als je op zoek bent naar online marketing experts die je bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen, dan raad ik SDIM van harte aan! Dank jullie wel, SDIM, voor de waardevolle lessen en de fijne samenwerking.

Miranda Kasius
Eigenaar
Miranda Kasius
Rode Kruis Tikkie en Meta campagne

Rode Kruis: Aardbeving Marokko

Na het nieuws over de aardbeving wilde Het Rode Kruis geld inzamelen om de slachtoffers van de aardbeving te helpen. Om dit te verwezenlijke zijn we gestart met het opzetten van Meta campagnes. Het Nederlandse Rode Kruis had als doelstelling om zoveel mogelijk donaties te verwerven voor Marokko. We besloten verschillende kanalen in te zetten, een daarvan was Meta. Een ander nieuw kanaal om te adverteren was Tikkie.

Breed advies zorgt voor sterke groei conversiepercentage Makai

In 2024 steeg het conversiepercentage van Makai van 1,68% naar 12,76%. Daarnaast daalde de CPA met 94,72% en de CPC met 59,90%. Lees welke strategieën SDIM heeft toegepast om tot deze resultaten te komen en hoe de samenwerking tussen SDIM en Makai hieraan heeft bijgedragen. +750% conversiepercentage Grotere strandtent vraagt om een boost in activiteiten...
Urban Iki

Hoe SDIM, Urban Iki heeft geholpen aan stijging in opbrengsten door SST

Urban Iki wilde zijn marktaandeel vergroten en resellers tevreden houden in een competitieve markt. Door over te schakelen op Server Side Tracking (SST), met de hulp van SDIM, werden ze in staat om meer en betere data te verzamelen. Het resultaat? 278% meer opbrengsten en 318% meer transacties. Ontdek hoe deze datagedreven aanpak hun campagnes, Google Ads-prestaties en merkbekendheid aanzienlijk verbeterde.
Klanten aan het woord

SDIM is een no-nonsense agency die voor ons de perfecte combinatie heeft tussen kwalitatieve expertise, flexibiliteit en hands-on uitvoering. Waarbij er wordt opgeleverd wat is afgesproken. Ik heb de samenwerking daarom als zeer prettig ervaren.

Fabio Bottelier
Growth & Performance marketeer bij Urban Arrow
Fabio Bottelier
Urban Arrow bakfiets

Hoe Urban Arrow optimaal is voorbereid op de toekomst door SST

In de snel veranderende wereld van digitale marketing is nauwkeurige dataverzameling cruciaal voor het succes van campagnes. Bij SDIM begrijpen we het belang van betrouwbare data en hebben we recentelijk Server Side Tracking geïmplementeerd voor Urban Arrow, een toonaangevend merk in elektrische transportfietsen en onderdeel van Pon.Bike, grootste fietsenproducent van de wereld. Urban Arrow &...
PHIL Haarlem

Stadsschouwburg en de PHIL

ROAS van 2137%! De Stadsschouwburg en de PHIL zijn de twee grootste podia van Haarlem. Ze organiseren meer dan 350 evenementen per jaar: van pop en klassieke concerten tot soul performances en van televisieproducties tot zakelijke evenementen en congressen in de PHIL. En van hiphop tot dans, toneel en cabaret in de Stadsschouwburg. Op de...
De Nationale Suiker Challenge van Diabetes Fonds

Case Nationale Suiker Challenge – Diabetes Fonds

In de digitale wereld is het voor NGO's essentieel om online leads te werven. Dit vergroot hun bereik, trekt nieuwe donateurs en vrijwilligers aan, en versterkt hun impact. Door digitale marketingstrategieën te gebruiken, kunnen NGO's efficiënt en kosteneffectief communiceren met een wereldwijd publiek. Bovendien helpt het verzamelen van data bij het optimaliseren van campagnes, waardoor...
Klanten aan het woord

We zijn heel tevreden met de ondersteuning van SDIM en de resultaten die we hebben behaald met Google Ads. Zeker nu we ons meer richten op first party leadgeneratie zijn we blij dat Search een kanaal is dat goed werkt voor onze bewustwordingscampagne. SDIM schakelt snel, geeft heldere adviezen, denkt proactief mee en is flexibel. Ik hoop dat we ook volgend jaar weer zo’n succesvolle campagne kunnen draaien.

Rico Hop
Digital Campaign Marketeer bij Diabetes Fonds
Rico Hop
Klanten aan het woord

Ik zou mijn werk niet zo goed kunnen doen zonder Daan en Dave. Ze zijn absolute sterren. Dus ja, deze twee gasten, en hoe goed ze werken, hoe goed ze alles uitleggen, hoe vriendelijk ze zijn en de resultaten die ze leveren - daarom zou ik SDIM aanbevelen. Ik vind dat het niveau van expertise en professionaliteit van de consultants waarmee we werken fenomenaal is. Het is zo fijn om te weten dat we op je advies kunnen vertrouwen. Ze zijn ook allemaal erg vriendelijk en makkelijk om mee te werken. Het werk is altijd erg grondig en goed uitgelegd

Marie-Charlotte Pezé
Hoofdredacteur van Expatica
Marie-Charlotte Pezé
Klanten aan het woord

SDIM is goed bereikbaar en duidelijk en eerlijk over wat er gedaan is en moet worden. Dat alles geld kost is een feit en dat maakt het soms lastig om door te pakken, zeker bij een kleine onderneming zoals wij zijn. Wij hebben weinig verstand van het werk wat jullie voor ons doen, maar hebben al het vertrouwen dat jullie het beste met ons voor hebben en dat gevoel stralen jullie ook uit naar ons, dat is fijn. SDIM is goed bereikbaar en heeft maandelijks goede rapportages, waar snel op gehandeld wordt als er iets niet klopt

André Van Der Weiden
Eigenaar Jan Monnikendam
André van der Weijden
Klanten aan het woord

We zijn erg tevreden met de samenwerking met SDIM. Het uitwerken van campagnes gaat snel en efficiënt, er wordt eigen initiatief getoond voor het starten van nieuwe campagnes en we kunnen ook snel schakelen v.w.b. het aanpassen van de campagnes. Samengevat kunnen we snel schakelen met een meedenkend team. Korte lijntjes met een ervaren accountmanager als Menno helpt hierbij

Jesse Zwart
Oprichter van Dagjeindenatuur.nl
Jesse Zwart
Klanten aan het woord

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio's/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes - bij vakanties - naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal
Klanten aan het woord

Met SDIM gaat het contact goed en ze zijn zeer behulpzaam en reageren altijd snel. Ook met de kwaliteit van de adviezen zijn wij erg tevreden. Ook bij afwezigheid van ons vaste contactpersoon wegens vakantie wordt er tijdig melding gemaakt en staat een vervanger klaar. Kortom, SDIM levert perfecte service en is zeer behulpzaam.

Jacqueline van der Weijden
Managementassistente
Jacqueline van der Weijden
Klanten aan het woord

De samenwerking met SDIM heeft onze visie rondom het PR bericht (en het verspreiden ervan) versterkt en tot uiting gebracht. We zijn blij met de waardevolle input!

Anneloes Krikhaar
Marketing en Communicatie bij Mom in Balance
Anneloes Krikhaar
Mom In Balance case

Hoe SDIM met Digital PR het merk Mom in Balance versterkte

Mom in Balance gelooft dat vrouwen makkelijker de juiste keuzes maken, hun persoonlijke ambities kunnen waarmaken én meer kunnen genieten van hun gezin als ze fysiek en mentaal goed in hun vel zitten. Om zo veel mogelijk (aanstaande) moeders in Nederland en daarbuiten aan een sterke, energieke basis te helpen, vroegen ze SDIM om hulp....
Klanten aan het woord

We zijn erg tevreden over SDIM en het YouTube-traject. YouTube heeft bewezen dat het een goede aanvulling is op onze marketingmix. SDIM heeft ervoor gezorgd dat we nu meer transacties hebben tegen een rendabele ROAS. We gaan de YouTube-campagne voortzetten en kijken uit naar de volgende stappen die we kunnen zetten in samenwerking met SDIM.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van Online Deurbeslagshop
Jan de Wagt
Klanten aan het woord

We zijn enorm tevreden over onze samenwerking met SDIM! Ze hebben onze online activiteiten écht naar een hoger plan getild. De specialisten van SDIM helpen ons met het opzetten van campagnes, het optimaliseren van onze website (zowel SEO als CRO) en het beheer van ons Google Ads en Grants account. Door al deze activiteiten bij één bureau te beleggen, kunnen we snel schakelen tussen disciplines en tuigen we binnen no-time efficiënte en succesvolle online campagnes op. Door op vaste contactmomenten de koppen bij elkaar te steken monitoren we de resultaten en stuurt SDIM bij waar nodig. En niet onbelangrijk: de experts van SDIM zijn altijd bereikbaar voor tips en adviezen en denken graag mee.

Lennart Brans
Online marketeer bij Wilde Ganzen
Lennart Brans
Klanten aan het woord

Wij werken naar volle tevredenheid al enkele jaren samen met SDIM. Ze zijn deskundig op het gebied van SEO, weten precies wat ze moeten doen om websites beter vindbaar te maken voor Google én ze weten die kennis ook succesvol over te brengen op anderen. Het is niet voor niets dat we SDIM meerdere keren gevraagd hebben om hun expertise te delen met onze klanten in diverse masterclasses en workshops. Succes gegarandeerd!

Robert van Eekhout
Oprichter Van Ons
Robert van Eekhout
Klanten aan het woord

We zijn zeer tevreden met de werkzaamheden die SDIM verricht! Wat jullie leveren is van hoge kwaliteit en dat is ook terug te zien in de targets die behaald worden. We beoordelen het serviceniveau van SDIM als uitstekend. Fijn dat jullie zo open staan voor alles, en ook flexibel zijn.

Elise Chung van UNHCR
Digital Fundraising bij UNHCR
Elise Chung
Klanten aan het woord

SDIM en TMI hebben al jaren een hechte samenwerking op het gebied van Recruitment Marketing. SDIM neemt niet alleen het beheer en optimalisatie van verschillende onderdelen binnen onze online marketingfunnel voor hun rekening, maar levert ook waardevol advies op strategisch niveau. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van online marketing hebben ons geholpen onze campagnes continu te verbeteren en onze doelstellingen te bereiken. Wij waarderen hun professionele, flexibele werkwijze en zien hen echt als een verlengstuk van ons eigen team. SDIM is een betrouwbare en kundige partner, en we kijken uit naar een langdurige samenwerking.

Mareno de Boer van TMI
Online Marketeer bij TMI
Mareno de Boer
Klanten aan het woord

Na mindere ervaringen bij andere partijen hebben we in SDIM een partij gevonden waar we op kunnen bouwen. Vanaf het begin van de samenwerking hebben zij met een probleemoplossende houding onze vindbaarheid in een moeilijke branche verbeterd, met als uiteindelijk resultaat meer conversies én omzet uit de kanalen SEA en SEO. Met Merel en Tom schakelen we met echte specialisten, waarmee we snel en inhoudelijk kunnen schakelen om bijvoorbeeld campagnes voor nieuwe locaties snel draaiend te hebben en de organische vindbaarheid structureel te verbeteren op de voor ons belangrijkste zoekwoorden.

Rob Reintjens
Directeur en IT manager van The Body Clinic
Rob Reintjens
Klanten aan het woord

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels
Klanten aan het woord

Stichting Lezen en BoekStart hebben uitstekende ervaringen met SDIM rondom het inrichten en onderhoud van de Google Grants, het opzetten van onze online dashboards en het meedenken met succesvolle campagnes op Instagram en Facebook. Deze partij volgt de ontwikkelingen binnen de veranderlijke wereld van online marketing op de voet en is prettig klantgericht!

Gijs van der Hammen
Medewerker online communicatie bij Stichting Lezen
Gijs van der Hammen
Klanten aan het woord

Onze vaste aanspreekpunten zijn stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!

Jeroen Beelen
Digital & Marketing Automation Manager bij Save The Children
Jeroen Beelen
Klanten aan het woord

Wij zijn enorm blij met onze samenwerking met SDIM, er wordt altijd heel vlot gereageerd en meegedacht. Er is veel expertise binnen SDIM en ook het serviceniveau in de samenwerking is heel goed!

Anne Laurine Stadermann
Marketing Manager bij ViewSonic Benelux
Anne Laurine Stadermann
Klanten aan het woord

Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Dorine van Moorsel van Sanquin
Communicatie adviseur
Dorine van Moorsel
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd.

Cornelie de Boer van Sanquin
Manager HR Talent Acquisition bij Sanquin
Cornelie de Boer
Klanten aan het woord

De behaalde resultaten versterken onze positie als autoriteit op het gebied van bloed. In SDIM heeft de Bloedbank een partner gevonden die eerlijk, transparant en pragmatisch meedenkt om tot oplossingen en resultaat te komen. Vanuit de basis die staat kunnen we het succes verder uitbouwen.

Jeroen Bakker van Sanquin
Teamlead bij Sanquin
Jeroen Bakker
Klanten aan het woord

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin
Klanten aan het woord

SDIM is een digital marketing partner zoals je die zoekt, met veel ervaring en fijne service. Er wordt veel meegedacht om allerlei facetten te optimaliseren en zo een gewenst resultaat te behalen. Dit hebben wij inmiddels opnieuw ervaren bij de lancering van onze compleet vernieuwde webshop, waarbij we de migratie hiervan volledig uit handen hebben kunnen geven.

Ramon Romein van Natureko
Marketing & E-commerce bij Natureko Biodisposables
Ramon Romein
Klanten aan het woord

Een goed product is belangrijk, gevonden worden ook. Google Ads is voor ons het wilde westen. Na slechte ervaringen bij een andere partij, zijn wij zeer tevreden met SDIM. SDIM weet een zeer goed resultaat voor ons te behalen. Het feit dat SDIM geen stugge organisatie is en dat we met ze kunnen sparren als echte partners, maakt het een super partij.

Adriaan Mol
Oprichter van Mollie
Adriaan Mol
Klanten aan het woord

SDIM is een partner waar je lekker mee kan sparren. De specialisten van SDIM hebben veel know-how en blijven weg van dogma’s: ze erkennen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dat betekent echter niet dat het hier om ja-knikkers gaat. Ze monitoren goed en stellen de juiste vragen. Daarnaast zijn het warme, prettige mensen. Ook niet onbelangrijk.

Kars Koele
Brand strategist bij Minddistrict
Kars Koele
Klanten aan het woord

SDIM is onze vaste partner voor onze Google Ads campagne. De samenwerking bevalt goed en de campagne draait een mooi rendement. De lijnen zijn kort en de communicatie is persoonlijk. Er is altijd ruimte om onze vragen te stellen en we worden maandelijks voorzien van een duidelijke no nonsense rapportage waarin we in één oogopslag kunnen zien wat de campagne voor ons oplevert. Bedankt SDIM voor jullie inzet en expertise. Op naar de volgende succesvolle jaren!

Raymond Blom
Eigenaar van Lucky Touch
Raymond Blom
Klanten aan het woord

Met meer dan 10 jaar websites bouwen dacht ik vooraf al redelijk wat SEO-kennis in huis te hebben. Dat SEO een andere tak van sport is bleek al vrij snel na onze eerste meeting. Het is bijzonder prettig om in gesprek te zijn met mensen die echt weten waar ze het over hebben. In korte tijd is mijn SEO-kennis een stuk rijker en kan ik aan de slag om met loten.nl betere posities te behalen. SDIM is zonder meer een partij om aan te bevelen.

Jeroen de Beurs
Ontwikkelaar van Loten.nl
Jeroen de Beurs
Klanten aan het woord

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen
Klanten aan het woord

Naast de behaalde successen zijn we vooral enthousiast over het persoonlijke contact en het initiatief dat SDIM brengt. Ze denken proactief mee, staan open voor feedback en hebben duidelijk het beste met ons voor. Alleen al om die reden raad ik SDIM aan als marketingpartner.

Brian Gerrits
Digital Marketing Expert bij Trifinance Nederland
Brian Gerrits
Klanten aan het woord

Vanaf het moment dat we met SDIM in zee zijn gegaan, zien we een mooie groei binnen onze website resultaten. De persoonlijke benadering en het proactief delen van ideeën maken het contact erg prettig en vertrouwd. Daarnaast wordt er altijd enorm snel gehandeld en staan de deuren altijd open voor sparringsessies. Zo kunnen we het beste uit onze samenwerking halen!

Freke van Nimwegen
Mede-oprichter van Instock
Freke van Nimwegen
Klanten aan het woord

Innovam helpt iedereen om het beste uit zichzelf en het bedrijf te halen, zodat de mobiliteitsbranche als geheel optimaal functioneert. Met trainingen op het gebied van (bedrijfs)auto- en tweewielertechniek, (after)sales en management en HRM zijn zij dé opleider voor de mobiliteitsbranche. Sinds juni 2015 verzorgt SDIM de online marketing voor Innovam, met onder andere een succesvolle SEO websitemigratie tot gevolg.

Klanten aan het woord

Wij zijn heel blij dat SDIM voor ons een campagne heeft ontwikkeld, waarmee we heel gericht de juiste doelgroepen konden bereiken. Op het moment dat de bijeenkomsten vol zaten, kon de campagne per direct aangepast worden. De samenwerking met SDIM verliep zeer prettig. SDIM is een bureau dat zich goed verplaatst in de wensen van de klant, en deze kan vertalen in een aansprekende campagne.

Claudia Busato
Communicatieadviseur bij FNV
Claudia Busato
Klanten aan het woord

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein
Klanten aan het woord

SDIM werkt al ruim 10 jaar voor Ezbook.nl om te ontzorgen op het gebied van digital marketing. SDIM is een sterke organisatie met een hoge kennisgraad. Het team werkt snel, accuraat en professioneel. Daar waar nodig kan ik terecht voor overleg, en ik heb 100% vertrouwen in de campagnes. Makkelijker kan niet. Ik heb dan ook al meerdere bedrijven aangebracht bij SDIM.

Mark Deeleman van EZbook
Directeur van EZbook.nl
Mark Deeleman
Klanten aan het woord

Wij vonden de samenwerking met SDIM weer heel fijn. Bedankt voor alle moeite en vooral voor het ongevraagde meedenken. Dat was een grote hulp voor ons. Daarnaast heel fijn om te zien dat de inzet zijn vruchten afwerpt!

Christian Happ
Voorlichting en communicatie bij EUregio
Christian Happ
Klanten aan het woord

De samenwerking is erg fijn en de maandelijkse updates ook. Dit zorgt ervoor dat we kunnen vertrouwen dat alles goed verloopt. Ik zie momenteel geen gebieden waar het nog beter kan. Als er iets is krijgen we snel reactie en er wordt altijd geprobeerd om ons verder te helpen. Dat is erg fijn!

Annabella Rijksen
PR and Communication Advisor bij De Wolven
Annabella Rijksen
Klanten aan het woord

Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (pro-actief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!

Wouter Klootwijk van Care Nederland
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland
Wouter Klootwijk
Klanten aan het woord

Als startende webshop zijn we met SDIM om de tafel gaan zitten om te kijken wat voor verbeter mogelijkheden er waren op gebied van Google Ads. Een half jaar later was de online omzet verviervoudigd waarbij vooral de verkopen uit de Google Shopping kwamen. Het is duidelijk dat de mensen van SDIM weten wat ze doen, we zijn dan ook zeer tevreden!

Matthijs Hol Horeman van Behind The Pines
Eigenaar van Behind The Pines
Matthijs Hol Horeman
Klanten aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons geholpen met het opzetten van onze digitale strategie & online marketing strategie voor de internationale expansie van assessment-training.com. Met inhoudelijk sterke adviezen op zowel SEO als PPC en door gebruik te maken van slimme technologieën en nieuwe functies hebben wij in een korte tijd de internationale markt veroverd en een gigantische groei doorgemaakt. De samenwerking verliep altijd perfect en efficiënt. Mocht je de kans krijgen om met SDIM te werken dan kunnen wij dat  van harte aanbevelen!

Daan Funcke van assesment-training.com
Founder van assessment-training.com
Daan Funcke
Klanten aan het woord

Allereerst wil ik graag even met je delen dat ik tot nu toe ontzettend tevreden ben over de samenwerking! Vandaag een hele fijne en nuttige meeting gehad met Misja en Menno.

Jennifer Schregel van Amsterdam Marketing
Business Developer Online bij Amsterdam Marketing
Jennifer Schregel
Klanten aan het woord

Influencer marketing heeft voor ons al veel naamsbekendheid opgeleverd. We zijn hierdoor in een korte tijd op social media enorm gegroeid in het aantal volgers en bereik. Het is onwijs leuk om te zien hoe influencers op hun eigen creatieve manier onze producten promoten, wat ons natuurlijk ook weer nieuwe klanten oplevert.

Brenda de Wagt van Online Deurbeslagshop
Content creator bij Online Deurbeslagshop
Brenda de Wagt
Klanten aan het woord

Het succes van onze samenwerking zit hem vooral in het vertrouwen dat wij in SDIM hebben. Zij weten als geen ander wat er speelt en leeft in de online marketing industrie en op welke zaken wij ons als webshop moeten richten om deze succesvolle lijn voort te blijven zetten. Hierdoor kunnen wij samen snel schakelen en blijven wij de markt altijd net één stapje voor.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van onlinedeurbeslagshop.nl
Jan de Wagt
Klanten aan het woord

De Social Media Training door Rosanne was heel erg leerzaam, interactief en heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd. Ze wisselde mooi af tussen het delen van nieuwe informatie en inzichten en het betrekken van de groep. Ik zou deze training ten zeerste aanbevelen aan iedereen die zijn social media-vaardigheden wil verbeteren.

Florine van Nuffic
Communicatieadviseur bij Nuffic
Florine Snethlage
Klanten aan het woord

Dankzij SDIM hebben wij een duidelijke voortgang kunnen waarnemen. We worden steeds op een correcte manier te woord gestaan en geholpen. De service ervaren wij altijd als goed!

Robert Machielsen
Eigenaar van Annie's Heilzame Kruiden
Robert Machielsen
Expatfile website

Optimale tracking via Zaraz van Cloudflare voor Expatfile

Expatfile koos voor Zaraz van Cloudflare voor optimale analytics- en advertentietracking en een flitsende website. Met Zaraz werd uitgebreide tracking opgezet zonder laadsnelheidsverlies of adblockers. Zaraz traceerde meer verkeer dan server-side Google Tag Manager en maakte de website sneller.
Klanten aan het woord

Jesse en zijn team bij SDIM zijn technisch zeer kundig en blijven met ons verder innoveren.

Giuseppe Salvaggio van Expatfile
Mede-oprichter van Expatfile
Giuseppe Salvaggio
Omroep West App

Zo ontwikkelde SDIM een campagne die meer 21% meer actieve app gebruikers opleverde

Een data specialist en een advertising specialist vanuit SDIM werden verantwoordelijk voor het implementeren van de juiste tracking en het opzetten van de advertentiecampagnes via UAC, display, Facebook en Instagram. Omroep West maakte hierdoor een grote digitaliseringsslag door op het gebied van tracking en analytics.

SEO strategie zorgt voor 1000% stijging in organisch verkeer voor Nedstar

SDIM ontwikkelde een nieuwe SEO-strategie om Nedstar's organische vindbaarheid, vooral internationaal, te verbeteren. De strategie richtte zich op het opbouwen van thought leadership en topical authority voor Nedstar in hun niche. De doelen waren meer organische conversies, betere vindbaarheid hoger in de zoekfunnel en Nedstar de #1 autoriteit op biologische alcohol te maken. Als resultaat steeg het organische verkeer met maar liefst 1000%, waarbij Nedstar beter vindbaar werd voor transactionele zoekwoorden en hun expertise kon uitdragen.
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
Burgerbar social media case fotoshoot

Het social succesverhaal van Burgerbar: 648% meer bereik op Instagram

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.
Klanten aan het woord

Als trotse marketingmanager van Burgerbar is het geweldig om het succes van onze digitale strategie te zien. Dankzij de samenwerking met SDIM heeft Burgerbar een ongekend niveau bereikt. We zijn blij dat onze content nu echt onze merkwaarden weerspiegelt, onze doelgroep aanspreekt en een nieuwe standaard zet in de hamburger marketing.

Laura van Burgerbar
Marketing Manager van Burgerbar
Laura Losado
Surfana campagne

Hoe SDIM voor Surfana een creatief concept bedacht dat meer dan 500.000 mensen bereikte

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana's camps en lessen.
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd. Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Jeroen Bakker van Sanquin
Teamlead bij Sanquin
Jeroen Bakker

Hoe Sanquin met een full funnel Arbeidsmarktcampagne een YOY uplift in sollicitaties realiseerde van 23%

Sanquin staat, volgens een onderzoek van Randstad, in de top 3 van beste en meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Toch heeft ook Sanquin moeite met het vervullen van functies binnen de IT en Research/Laboratorium sector. SDIM draaide een full funnel vacaturemarketing campagne gericht op deze sector en Sanquin zag een YOY uplift van 23% in sollicitaties. Meer weten? Lees het in deze case!
UNHCR advertenties

Het succesverhaal van de UNHCR x SDIM Online Winterization Campagne

Hoe slaagde SDIM erin traditionele en experimentele media te combineren voor optimale resultaten? Ontdek de impact van onze strategische keuzes.
Volksuniversiteit campagne

Zo stimuleerde een social media campagne een groei +507% cursisten voor Volksuniversiteit.nl

Volksuniversiteit kwam bij SDIM met de uitdaging om via online media meer cursisten te werven voor de aangesloten volksuniversiteiten. SDIM ontwikkelde een data-gedreven social media advertising campagne met een multidisciplinair team. Door middel van een full-funnel strategie met verfrissende creaties werd de doelgroep in elke fase van de customer journey bereikt en geprikkeld. Na doorlopende monitoring en optimalisatie over meerdere campagnes, resulteerde dit in een indrukwekkende groei van 507% in cursusaanmeldingen en een zeer hoge doorklikratio.
Klanten aan het woord

Van initieel plan en vorming van projectteam tot daadwerkelijke uitvoering en budgetbewaking, al deze aspecten binnen onze sociale mediacampagne voor volksuniversiteiten werden door SDIM op een uitstekende wijze gemanaged. Door continu monitoring van resultaten – over 4 fases in 2 cursusjaren – werden in elke campagnefase weer aantoonbaar betere resultaten behaald.

Rene de Kok van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit
Commercieel Manager van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit.nl
René de Kok
Terre des Hommes kinderen

Terre des Hommes fondsenwervingsproces

Samen met Terre des Hommes zet SDIM zich voortdurend in om als toonaangevend goed doel het aantal donaties te vergroten en tegelijkertijd hogere donatie bedragen te genereren. Met als doel dit te bereiken, hebben we besloten het anchoring-principe toe te passen op de donatieformulieren van de organisatie. Hier vind je het proces, de overwegingsredenen en de bevindingen.
Online Deurbeslagshop Case influencer marketing

Hoe influencer marketing leidt tot een loyale community van merkambassadeurs voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop, zocht naar manieren om hun Instagram-volgers te laten groeien en meer betrokkenheid met hun doelgroep te creëren. Met behulp van een influencer marketing strategie van SDIM werd een loyale community van merkambassadeurs opgebouwd. Door gerichte samenwerkingen met influencers via het platform Influentials zagen ze een enorme groei in volgers, naamsbekendheid en website-verkeer.
Badmeubels van Badmeubelnet

Hoe Badmeubelnet haar omzet vanuit Google Shopping ads met 61% verhoogde voor de productcategorie ‘badkamermeubels’

Badmeubelnet kampte met een uitdaging: hoe de omzet voor badkamermeubels op een winstgevende manier te verhogen? SDIM schoot te hulp door de campagnestructuur slimmer in te richten en producttitels te optimaliseren met geavanceerde tools, zagen we het aantal conversies met 59,3% stijgen. De omzet schoot zelfs met 61,4% omhoog, bij een indrukwekkende ROAS van bijna 475%. Het onverwachte succesverhaal toont aan dat met de juiste data-gedreven aanpak en innovatieve technologie, elke uitdaging aan te pakken is.
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Urban Iki fietsstoel

Hoe Urban Iki met A/B testen erachter kwam of en vanaf welk bedrag ze gratis verzending moeten bieden

Door gebruik te maken van A/B testen via Google Optimize onderzochten Urban Iki en SDIM vanaf welk bedrag er gratis verzending moest zijn voor klanten om opbrengst, transacties en winst te maximaliseren. Hoe Urban Iki en SDIM dit samen getest hebben en tot het optimale punt zijn gekomen vanaf waar gratis verzending is, staat hier verder uitgelegd. 
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.

Omnichannel online marketing strategie Vloervoordeel

In de uitdagende wereld van e-commerce is het cruciaal om een sterke online aanwezigheid te combineren met een naadloze offline ervaring voor klanten. Vloervoordeel, een toonaangevende aanbieder van vloeren met zowel een webshop als een fysieke winkel, stond voor de uitdaging om een consistente en winstgevende omzetgroei te genereren en de online en offline verkopen te maximaliseren. In deze case study belichten we hoe we een doordachte omnichannel strategie implementeerde voor Vloervoordeel.
vtwonen weer verliefd op je huis

Hoe vtwonen via het inzetten van een chatbot in de conversiefase de bekende fanbase heeft omgezet in betalende abonnees

Door een innovatieve chatbot-strategie te implementeren, transformeerde SDIM vtwonen's miljoenenfanbase op social media naar een lucratieve abonneebasis. Ontdek hoe deze revolutionaire aanpak niet alleen de doelstellingen van vtwonen overtrof, maar ook een nieuwe standaard zette in klantacquisitie en engagement.
Save the Children aan het werk

Save the Children: YouTube for Action

Als grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld geeft Save the Children kinderen een gezonde start, de kans om te leren en bescherming tegen onrecht. Toen door corona de offline face-to-face marketing stilgelegd moest worden, was het zaak om de performance marketingmix verder uit te diepen. Lees in onderstaande case hoe SDIM het lukte om de prestaties...
Youtube

Hoe ODS met YouTube for Action 52% groei in opbrengst vanuit Google CPC behaalde

Online Deurbeslagshop is totaal gericht op performance, met een kosten/batendoelstelling. De kosten moeten in verhouding staan met de gegenereerde omzet. SDIM zet voor Online Deurbeslagshop al Smart Shopping, Showcase Shopping Ads, Google Ads Search, Microsoft Advertising, Dynamische remarketing via Facebook, Beslist, Twenga, Vergelijk, Kiesproduct, Amazon en Bol.com in. De uitdaging lag voor SDIM in het kiezen van het juiste kanaal om de marketingmix aan te vullen. Dit kanaal moest echter ook passen binnen de performancedoelstellingen van Online Deurbeslagshop.
Sanquin website migratie

Zeer succesvolle SEO migratie voor Sanquin

Benieuwd hoe Sanquin hun websiteverkeer met maar liefst 195% wist te verhogen na een succesvolle SEO migratie? Lees hoe een strategische samenwerking met SDIM leidde tot een indrukwekkende daling in bouncepercentage en een toename in organische verkeer. Van zoektermenanalyse tot technische audits en SEO-training – ontdek de stappen die Sanquin van een moeizame migratie naar online succes hebben gebracht.
Fitchannel

Testimonial van Aart-Jan van Triest van Fitchannel

Fitchannel is een online platform waarmee je met je eigen personal trainer thuis kunt sporten en voedingsadvies krijgt. Fitchannel werkt met bekende en onbekende personal trainers die ieder een trainingsprogramma begeleiden, geschikt voor elk trainingsdoel en niveau. Sinds 2019 verzorgt SDIM de online marketing voor Fitchannel. Fitchannel is een online platform dat sporten, gezonde voeding...
Barbara Karel

Testimonial van stemacteur en voice-over Barbara Karel

Barbara Karel, bekend van haar tijd als veejay bij MTV en DJ bij 3FM, is tegenwoordig een veelgevraagd voice-over en stemacteur. Ze wordt ingehuurd voor het inspreken van: tv-commercials, radiocampagnes, bedrijfsfilms, apps, e-learnings, presentaties, tv programma’s, et cetera. SDIM verzorgt voor haar het totale online marketingplaatje.
Loten.nl loterijen

SEO vraagstuk voor Staatsloterij Oudejaarstrekking

Op loten.nl zijn alle trekkingsuitslagen, de laatste loterij-acties en nieuwtjes over loterijen te vinden. Sinds 2018 ondersteunt SDIM loten.nl op het gebied van SEO en webanalytics.

Laatste artikelen
van Melissa

Melissa van Ketel
8 mei 2025
Meta’s app Edits versus CapCut
Er speelt veel in de wereld van content creators apps. TikTok combineert creatie en publicatie al slim via CapCut....
8 mei 2025
3 minuten lezen