SDIM collega's Pieter en Anne

Business Intelligence

Jouw bedrijf en marketing verzamelt allemaal relevante data. Denk aan webbanalytics, CRM, advertentiekanalen en andere interne klantsystemen en uiteraard het internet zelf leveren allemaal data. Data die gebruikt kan worden om vragen te beantwoorden welke keuzes gemaakt moeten worden op strategisch en marketinggebied. SDIM helpt je om optimaal inzicht in jouw eigen (en externe) data te krijgen, de juiste koppelingen te leggen, gemakkelijk te visualiseren en waardevolle learnings op te bouwen om de juiste beslissingen te kunnen maken.

  • Op maat gemaakte BI-oplossingen: SDIM biedt volledig BI-oplossingen die specifiek zijn afgestemd op de unieke behoeften en doelstellingen van jouw bedrijf, zodat er het maximale uit de data gehaald wordt.
  • Snelle, eenvoudige en toegankelijke inzichten: Door het koppelen van data en visualisaties in de BI tool naar keuze, verwerken we gemakkelijk de belangrijkste inzichten in de data op een intuïtieve wijze.
  • Eenvoudige integratie met uw huidige systemen: SDIM zorgt ervoor dat de data wordt gehaald en gekoppeld uit de bestaande systemen, zonder te veel gedoe. Zo kun je snel profiteren van verbeterde data-analyse zonder gedoe of onderbrekingen.

Transformeer data in data-gedreven beslissingen door de juiste inzet van BI.

Elk bedrijf heeft uiteraard zijn eigen vraagstellingen en problemen. Veel komen die terug op onderstaande vraagstukken waarbij de inzet van business intelligence het antwoord kan bieden.

  • Hoe kan mijn organisatie onze eigen data beter gebruiken voor het maken van betere business beslissingen?
  • Wat is de customer lifetime value nu eigenlijk van mijn klanten?
  • Welke strategische marketing kanalen dragen bij aan de bottom-line resultaten?
  • En welke online kanalen scoren nu eigenlijk het best?
  • Wat is de ROI van mijn totale (online-)advertising investeringen?
  • In welke mate dragen verschillende devices bij aan het resultaat en waarin verschillen ze?
  • Hoeveel budget voor online marketing is optimaal?
Voorbeeld dashboards leadsoverzicht vanuit SDIM

Data gebruiken met een doel

Het verzamelen van data is uiteraard om betere beslissingen en inzichten te verkrijgen. Bij SDIM helpen we daarom bij het verzamelen van de juiste en betrouwbare data en het koppelen van de benodigde databronnen. We denken graag met je mee over de vraagstukken en problemen waar jullie tegenaan lopen en welke inzichten daarvoor nodig zijn. Denk daarbij aan bijvoorbeeld:

  • Het leveren van inzicht in de totale gerealiseerde resultaten van jouw website.
  • Inzicht in de werkelijke resultaten van campagnes.
  • Inzicht in de bijdrage van marketing budgetspend aan de totale business.
  • Inzicht op het effect van de verschillende kanalen op de salesfunnel.
  • Visualisatie van de salesfunnel met knelpunten.
  • Het opbouwen van learnings en succesfactoren.
  • Het creëren van inzichten die (online-)marketing en advertising helpen optimaliseren op de bedrijfsdoelstelling en online marketing doelstelling.

SDIM helpt

bedrijven met

Onze ervaren data & analytics consultants duiken graag met jullie samen de vraagstukken en problemen in waar jullie nu tegenaan lopen. Samen komen we tot de beste aanpak en uiteindelijke business intelligence om de juiste keuzes te maken.

1
Verzamelen van de juiste data

SDIM helpt met zorgen dat de juiste data die benodigd is verzameld wordt en juist wordt opgeslagen. We zorgen samen dat de juiste KPI’s en metrics geïnventariseerd en betrouwbaar verzameld worden.

2
Advies en inrichtingen koppelingen

SDIM helpt uitzoeken welke data uit welke systemen nodig is om de juiste keuzes te maken en zorgt dat de juiste koppelingen gemaakt wordt.

3
Adviseer, implementatie en onderhoud van de benodigde tooling

Wij geven advies, implementeren en onderhouden de juiste tooling; van een datawarehouse of opslag tot in welke tool de data gevisualiseerd gaat worden.

4
Custom scoreboards en dashboards

SDIM levert zoals beloofd een dashboard of scoreboard op, perfect op maat gemaakt waar de juiste inzichten worden geboden.

5
Actionable maken van marketing data

Uiteraard denken onze data analisten graag met je mee als het dashboard staat bij vraagstukken die ongetwijfeld daarna nog volgen.

Waarom SDIM voor het beheren of opzetten van jouw Business Intelligence?

Alles halen uit jouw data is ons uitgangspunt bij SDIM. Van data tot inzicht en van inzicht tot actie: SDIM helpt je graag om jouw bedrijf daarbij te helpen met op maat gemaakte en kostenefficiënte business intelligence-oplossingen. Onze data specialisten hebben allemaal jarenlange ervaring met zulke opdrachten.

Webanalytics

Op Maat Gemaakte BI-oplossingen

Bij SDIM geloven we in een kost efficiënte maar custom aanpak. Waarbij we werken volgens een vaste basis, waarbij we tweaks maken die passen bij jullie specifieke bedrijfsbehoeften. Zo kan de data echt voor je gaan werken, zonder de bank te breken.

Overkoepelend strategisch meedenken

Welke effecten en mogelijke neveneffecten hebben keuzes op basis van de data voor de rest van de online marketing strategie? SDIM denkt graag met je mee.

Opzetten, beheren en optimaliseren dataverzameling

Onze data specialisten helpen graag mee als er datapunten missen of toegevoegd moeten worden in de tracking. Server Side tracking via Server Side Google Tag Manager of Cloudflare’s Zaraz pakken ze met liefde op.

Betrouwbare Partner met Bewezen Resultaten

Met een sterke reputatie en bewezen succesverhalen biedt SDIM de expertise en ervaring om jouw BI-projecten tot een succes te maken. Wij leveren niet alleen tools, maar ook de strategische begeleiding om ze optimaal te benutten.

Altijd in het belang van jouw organisatie

Soms zullen er keuzes gemaakt moeten worden die voor SDIM nadelig zouden kunnen zijn in een eerste oogopslag. Echter is er maar één ding belangrijk voor ons: SDIM zet in op een lange termijn relatie waardoor jouw belangen ook onze belangen zijn.

Onze
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Klanten aan het woord

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd.

Cornelie de Boer van Sanquin
Manager HR Talent Acquisition bij Sanquin
Cornelie de Boer
Expatfile website

Optimale tracking via Zaraz van Cloudflare voor Expatfile

Expatfile koos voor Zaraz van Cloudflare voor optimale analytics- en advertentietracking en een flitsende website. Met Zaraz werd uitgebreide tracking opgezet zonder laadsnelheidsverlies of adblockers. Zaraz traceerde meer verkeer dan server-side Google Tag Manager en maakte de website sneller.
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Klanten aan het woord

SDIM is goed bereikbaar en duidelijk en eerlijk over wat er gedaan is en moet worden. Dat alles geld kost is een feit en dat maakt het soms lastig om door te pakken, zeker bij een kleine onderneming zoals wij zijn. Wij hebben weinig verstand van het werk wat jullie voor ons doen, maar hebben al het vertrouwen dat jullie het beste met ons voor hebben en dat gevoel stralen jullie ook uit naar ons, dat is fijn. SDIM is goed bereikbaar en heeft maandelijks goede rapportages, waar snel op gehandeld wordt als er iets niet klopt

André Van Der Weiden
Eigenaar Jan Monnikendam
André van der Weijden
Klanten aan het woord

Een goed product is belangrijk, gevonden worden ook. Google Ads is voor ons het wilde westen. Na slechte ervaringen bij een andere partij, zijn wij zeer tevreden met SDIM. SDIM weet een zeer goed resultaat voor ons te behalen. Het feit dat SDIM geen stugge organisatie is en dat we met ze kunnen sparren als echte partners, maakt het een super partij.

Adriaan Mol
Oprichter van Mollie
Adriaan Mol
Klanten aan het woord

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein

Laatste
artikelen

Jesse Wieleman
Jesse Wieleman
22 maart 2024
De voor- en nadelen van Piano Analytics
Vanuit SDIM proberen wij altijd de laatste snufjes en innovaties in de gaten te houden. Vanuit de markt is…
22 maart 2024
4 minuten lezen
Steven van Eck
Steven van Eck
4 juli 2023
Google BigQuery
De toolbox van de online marketeer is tegenwoordig erg uitgebreid te noemen. Data raakt al gauw versplinterd als je…
4 juli 2023
3 minuten lezen
Gwoon Sun Lai
Gwoon Sun Lai
24 juni 2022
Amazon Web Services gaat UID2 ondersteunen
Afgelopen woensdag heeft Amazon aangekondigd UID2 te gaan ondersteunen. Een interessante ontwikkeling, want dit betekent dat marketeers hun first-party…
24 juni 2022
3 minuten lezen
David Compagner
David Compagner
30 maart 2022
Het einde van Universal Analytics
Vanaf 1 juli 2023 werkt alleen Google Analytics 4 nog Wat heeft Google tot nu toe bekend gemaakt? Google…
30 maart 2022
2 minuten lezen