E-commerce marketing

Het online marketing landschap wordt steeds complexer. Met alleen AdWords kunnen webwinkels het niet meer van de concurrentie winnen. Een goed uitgewerkte e-commerce marketing aanpak zorgt voor de optimale uitrol van juiste performance marketing middelen. Van remarketing tot Beslist, AdWords, Youtube, Facebook en display. Met maar één doel: bottom-line groei maximaliseren nú EN in de toekomst. Dat is wat SDIM levert.

E-commerce metrics en performance doelstellingen

SDIM werkt altijd vanuit een concrete performance doelstelling. SDIM helpt ze vooraf te bepalen, als onderdeel van de strategie. Hiermee legt u de basis voor de juiste resultaten tegen de juiste kosten en voor duidelijke concrete rapportages om het succes te beoordelen. De belangrijkste e-commerce doelstellingen en bijbehorende metrics zijn:

  • Verkopen, omzet volume bottom-line verhogen
  • Marge vergroten
  • Kosten als percentage van de totale marge of omzet verbeteren
  • Storelocator page visit waarde vergroten
  • Percentage nieuwe bezoekers en kopers verhogen
  • Hogere lifetime value van nieuwe kopers
  • Herhaalaankopen bevorderen

E-commerce strategie

SDIM zorgt voor omzet maximalisatie van webwinkels en levert advies over automation en feedsmanagement(-tooling). In de vorm van een duidelijke e-commerce middelenstrategie krijgt u vooraf inzicht in welke platformen, kanalen, advertentieformats en budget úw doelstellingen realiseert. Daarnaast levert SDIM alle feedmarketing operatie. Waaronder optimale feeds voor elk geadviseerd/gewenst kanaal. SDIM neemt u desgewenst alles uit handen, inclusief optimalisatie, tracking en reportage van resultaten, ook op directieniveau.

E-commerce platformen, middelen & kanalen

De belangrijkste Nederlandse e-commerce platformen die met feeds werken zijn:

SDIM levert e-commerce bedrijven:

  • Meer online omzet
  • Hoger rendement
  • Meer winkelvloer traffic
  • Extreem goede feeds
  • Inzicht in bijdrage van kanalen aan de totale webwinkel omzet
  • Beter mobiel rendement
  • Duidelijke e-commerce KPI scoreboards. Op directie-niveau, of voor de online marketeer zelf

Waarom SDIM

  • Bewezen succesvol in het vergroten van bottom-line webshop resultaat
  • Jarenlange ervaring met e-commerce marketing (waaronder ook een aantal eigen webwinkels)
  • Benutten van alle voordelen van online product advertsing (biddable, continue optimalisatie)
  • Kennis, ervaring en benchmarks reeds beschikbaar
  • Kennis van alle tooling
  • Geen budgetcommitment, wél continue budget en kosten/baten advies tussentijds
  • Direct effectief, door operationeel perfecte setup en continue optimalisaite

Vragen over E-commerce?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.