Feedmarketing: e-commerce productadvertising

Feedmarketing is het geautomatiseerd doorzetten van uw website productdatabase naar verschillende platformen en vergelijkingssites, zoals Beslist, Marktplaats en Google Shopping. Het maken van goede, centraal aangestuurde feeds heet feedmanagment. Alleen Google Shopping goed inregelen en uw AdWords omzet verdubbelen en soms zelfs nog meer. Integreer uw webshop bij Beslist of Bol.com en het wordt nog weer beter.

Zelf aan de slag gaan met feedmarketing is niet zo eenvoudig. De kwaliteit en constante optimalisatie van een feed is bepalend voor het succes van datafeed management. Kennis van feed datafeeds en bijhorende tools is dan ook absoluut een vereiste. Er zijn verschillende feedmarketing tools in de markt beschikbaar. S&D Interactive Media werkt met alle commerciële tools, of gebruikt eigen in-house ontwikkelde tooling.

Feedmarketing strategie

S&D Interactive Media zorgt voor maximalisatie van het feedmarketingresultaat en levert advies over de te kiezen feedmarketingstrategie. In de vorm van een uitgewerkte online middelenstrategie krijgt u vooraf inzicht in welke platformen, kanalen, advertentieformats en budget úw doelstellingen realiseert. Daarnaast levert S&D Interactive Media goedkoop alle kennis en feedmarketing operations. Zo regelen wij onder andere optimale feeds voor elk platform. SDIM neemt alles voor u uit handen, inclusief optimalisatie en tracking van resultaten.

Feedmarketingplatformen & kanalen

De belangrijkste Nederlandse platformen die met feeds werken zijn:

Feedmanagement

Het maken en optimaliseren van feeds  voor alle platformen is vaak een complex, maar éénmalig, proces. Elk platform stelt z’n eigen specifieke eisen. Het aanleveren van een goede feed vereist kennis van de platformen en vooral de mogelijkheden voor optimalisatie. Een voor elke afzonderlijk platform geoptimaliseerde feed zorgt voor betere resultaten. Een goede feed is:

  • Schoon (geen lege velden, vreemde leestekens etc.)
  • Ontdubbeld
  • Aangepast op elk afzonderlijk platform
  • Zo ver mogelijk uitgesplitst als elk individueel platform toelaat
  • Automatisch voorzien van tracking codes
  • Etc.

Als de feeds zijn opgeschoond, geoptimaliseerd en geïmplementeerd bij de geadviseerde platformen start het optimalisatieproces. Net als bij AdWords search bepaald optimalisatie van biedingen op productniveau voor een belangrijk deel het succes. Door de volledig uitgesplitste tracking wordt het mogelijk om de resultaten te optimaliseren. Veel verkopen, veel omzet, met maximale marge, tegen de juiste kosten, dat is het doel.

Is uw feed in orde? Laat ons een analyse doen.

Ondanks dat het uitvoeren van campagnes op advertentieplatformen wel mogelijk is met een kwalitatief slechte feed, kan het optimaliseren van uw feed echt het verschil maken in de resultaten die u uit die campagnes haalt. Wij helpen u graag (en vrijblijvend) bij het analyseren van uw feed op eventuele fouten of verbeterpunten. Vul daarvoor ons contactformulier in, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Vragen over Feedmarketing?

Tijmen Duijvenvoorde, van

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.