Feedmarketing is het geautomatiseerd doorzetten van uw website productdatabase naar verschillende platformen en vergelijkingssites, zoals Beslist, Marktplaats en Google Shopping. Alleen Google Shopping goed inregelen en uw omzet kan oplopen tot 50% van uw totale AdWords resultaat additioneel en soms zelfs nog meer. Integreer uw webshop bij Beslist of Bol.com en het wordt nog meer.
Wat is feedmarketing en wat levert het op?
Zelf aan de slag gaan met feedmarketing is niet zo eenvoudig. De kwaliteit en constante optimalisatie van een feed is bepalend voor het succes van datafeed management. Kennis van feed datafeeds en bijhorende tools is dan ook absoluut een vereiste. Er zijn verschillende feedmarketing tools in de markt beschikbaar. S&D Interactive Media werkt met alle commerciële tools, of gebruikt eigen in-house ontwikkelde tooling.
Feedmarketingstrategie
S&D Interactive Media zorgt voor maximalisatie van het feedmarketingresultaat en levert advies over de te kiezen feedmarketingstrategie. In de vorm van een uitgewerkte online middelenstrategie krijgt u vooraf inzicht in welke platformen, kanalen, advertentieformats en budget úw doelstellingen realiseert. Daarnaast levert S&D Interactive Media goedkoop alle kennis en feedmarketing operations. Zo regelen wij onder andere optimale feeds voor elk platform. SDIM neemt alles voor u uit handen, inclusief optimalisatie en tracking van resultaten.
Feedmarketingplatformen & kanalen
De belangrijkste Nederlandse platformen die met feeds werken zijn:
- Beslist.nl
- Bol.com
- Ebay
- Amazon
- Shopping platformen als Fashionchick en nog veel meer
- Verschillende affiliate netwerken als Zanox, Daisycon etc.
- Andere vergelijkingssites als Kieskeurig, Tweakers, Winkelstraat.nl etc.
- Marktplaats Admarkt
- Google Shopping
Feedoptimalisatie
Het aanmaken van feeds voor alle platformen is een kostbaar en complex proces. Elk platform stelt daarnaast z’n eigen specifieke eisen. Het aanleveren van een goede feed vereist kennis van de platformen en vooral de mogelijkheden voor optimalisatie. Een voor elke afzonderlijk platform geoptimaliseerde feed zorgt voor betere resultaten. Een goede feed is:
- Schoon (geen lege velden, leestekens etc.)
- Ontdubbeld
- Aangepast op elk afzonderlijk platform
- Zo ver mogelijk uitgesplitst als elk individueel platform toelaat
- Automatisch voorzien van tracking codes
Als de feeds zijn opgeschoond, geoptimaliseerd en geïmplementeerd bij de geadviseerde platformen start het optimalisatieproces. Net als bij AdWords search bepaald optimalisatie van biedingen op productniveau voor een belangrijk deel het succes. Door de volledig uitgesplitste tracking wordt het mogelijk om de resultaten te optimaliseren. Veel verkopen, veel omzet, met maximale marge, tegen de juiste kosten, dat is het doel.
Is uw feed in orde? Laat ons een analyse doen.
Ondanks dat het uitvoeren van campagnes op advertentieplatformen wel mogelijk is met een kwalitatief slechte feed, kan het optimaliseren van uw feed echt het verschil maken in de resultaten die u uit die campagnes haalt. Wij helpen u graag (en vrijblijvend) bij het analyseren van uw feed op eventuele fouten of verbeterpunten. Vul daarvoor onderstaand formulier in en laat uw feed achter, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.