Saniloft Badmeubelnet
Digital marketing

Hoe Badmeubelnet haar omzet vanuit Google Shopping ads met 61% verhoogde voor de productcategorie ‘badkamermeubels’

Badmeubelnet levert badmeubels van hoge kwaliteit en een prachtig design tegen ongekende budgetprijzen. In combinatie met hun vlotte levering, eenvoudige installatie en betrouwbare aftersales maakt dat zij de afgelopen jaren flink gegroeid zijn. Aan SDIM Online Marketing is gevraagd hoe we de online omzet voor hun productcategorie ‘badkamermeubels’ op een winstgevende manier konden vergroten. Hoe wij dit hebben gedaan, lees je hieronder in de case die wij in samenwerking met Producthero hebben gemaakt. 

  • Gecertificeerd Google Shopping Premier Partner
  • Full-service e-commerce marketing expertise
  • SDIM is gold partner van Producthero
  • Machine learning voor slimme optimalisaties
  • Innovatieve oplossingen voor e-commerce uitdagingen
  • Top 3 Emerce 100
  • Meer dan 20 jaar digital marketing ervaring

Wanneer e-commerce organisaties zich aansluiten bij SDIM, krijgen ze Producthero CSS aangeboden. Door de lage kosten is dit voor bijna elke webshop een logische stap om de CPC kosten met 20% te verlagen. Om nog meer impact te maken, analyseren de paid ads specialisten van SDIM waar zij verdere optimalisaties zien. Bij Badmeubelnet haalde Mike Karregat hiervoor een deel van de goed presterende producten uit de campagnes om deze in aparte campagnes te plaatsen. Dit leverde goede resultaten op maar vergt handmatige acties. Door Producthero Pro in te zetten, kon hij dit proces nog verder verbeteren en tegelijkertijd voorkomen dat hij onnodig veel uren kwijt raakte.

Bij het opzetten van de Labelizer-campagne met Producthero werd er gekozen om een deel van het assortiment toe te voegen. Vervolgens werden deze producten onderverdeeld in drie categorieën, de Heroes (best presterende producten) & Sidekicks (goed presterende producten), Villains (slechtst converterende producten) en Zombies (producten met weinig impressies).

Toen we de samenwerking met Badmeubelnet startten, werd er een ROAS-doelstelling geformuleerd van 357% voor de productcategorie badkamermeubels. Bij klanten ondervragen we altijd hoe deze doelstelling tot stand gekomen is, om duidelijke doelen te stellen die tot winstgevende campagnes leiden. Is er bijvoorbeeld rekening gehouden met productmarges, retourpercentages en is er goed nagedacht over het herinvesteringspercentage om nieuwe verkopen te realiseren? Hiervoor had Emiel Hoogendoorn van Badmeubelnet een heldere uitleg en goede analyses gemaakt. Daarna gingen wij aan de slag met de strategie en campagnestructuur.”

Mike Karregat
Digital advertising specialist van SDIM
Mike Karregat
Badkamermeubel
Google Shopping Ads Certified Partner

Ook hulp van een gecertificeerd
Google Shopping specialist?

Contact

De resultaten van de nieuwe structuur toonde het succes aan van de Producthero Labelizer. Doordat er efficiënter geadverteerd werd, steeg het aantal conversies vanuit Google Shopping Ads voor de badkamermeubel campagnes met 59,3%. Dit leidde tot een omzetverhoging van 61,4% uit dit kanaal op deze productcategorie. Hoewel ook de advertentiekosten stegen was er een ROAS van 474,6% behaald, welke dus eigenlijk nog winstgevender was dan aanvankelijk berekend. Dit betekent dat er zelfs nog ruimte is om nog verder te investeren, en dus te groeien!

Naast de positieve cijfers zag Emiel Hoogendoorn, oprichter van Badmeubelnet, ook de voorraad van producten slinken die eerst een hoge voorraad hadden. Dit was een prettige bijkomstigheid van de nieuwe aanpak.

Campagne resultaten badmeubels

Naast het aanpassen van de campagnestructuur heeft SDIM ook gebruik gemaakt van de Producthero Optimizer tool om de product titels van de badkamermeubels te optimaliseren op basis van eigen zoektermenonderzoek en suggesties van Producthero. Voor titel suggesties maakt Producthero onder andere gebruik van ChatGPT om voorstellen te doen. Voor de vergelijking hiernaast is de periode voor het optimaliseren van de product titels, vergeleken met de periode na het optimaliseren van de product titels.

Met de titel optimalisaties kunnen we zoveel meer volume creëren, daarom zet ik het ook bij andere e-commerce klanten in. Het voordeel van de Producthero Optimizer is dat je gelijk de productprestaties en zoekvolume kunt inzien. Dit stelt je in staat om de best presterende producten prioriteit te geven in het optimalisatieproces. Ook is het prettig dat je in bulk aanpassingen kunt doorvoeren voor producten uit een bepaalde categorie, hierdoor houden we ook de vaart erin. Doordat de supplemental feed al geconfigureerd is kun je ook gelijk de short titles, welke belangrijk zijn voor Google Discovery en Shopping ads binnen Gmail, optimaliseren.



Badmeubels van Badmeubelnet
Badkamermeubel van Badmeubelnet