Product lead e-commerce

Steven Hiemstra

Steven is sinds augustus 2018 werkzaam bij SDIM. Hij heeft Oriëntaalse & Communicatie - Japans gestudeerd en een cursus gevolgd aan The Kyoto center for linguistic studies. Middels een stage bij een game-developer kwam hij voor het eerst in aanraking met digital marketing. Na een aantal jaren in de sales & marketing branche gewerkt te hebben, waar hij onder andere lekkere Japanse rijst en sojasaus verkocht, moest hij toch vaak terugdenken aan die stage en hoe leuk online marketing was. Vandaar dat de knop in 2018 om ging en hij via SDIM weer met marketing aan de slag kon gaan. Hobby's en interesses zijn muziek, games, sport en alles wat met Japan te maken heeft.

Neem contact op
Ook voor Japan tips
Steven Hiemstra
Steven Hiemstra
Haarlem
Japan
Leeftijd
37 jaar
In dienst bij SDIM
2018
Functietitel
Product lead e-commerce
Studeerde in
Japan
Getrouwd met een
Japanse
Spreekt ook
Japans
Op de socials

SPECIALISATIES &
CERTIFICERINGEN

Steven heeft o.a.
bijgedragen aan

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Urban Iki fietsstoel

Hoe Urban Iki met A/B testen erachter kwam of en vanaf welk bedrag ze gratis verzending moeten bieden

Door gebruik te maken van A/B testen via Google Optimize onderzochten Urban Iki en SDIM vanaf welk bedrag er gratis verzending moest zijn voor klanten om opbrengst, transacties en winst te maximaliseren. Hoe Urban Iki en SDIM dit samen getest hebben en tot het optimale punt zijn gekomen vanaf waar gratis verzending is, staat hier verder uitgelegd. 
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.

Omnichannel online marketing strategie Vloervoordeel

In de uitdagende wereld van e-commerce is het cruciaal om een sterke online aanwezigheid te combineren met een naadloze offline ervaring voor klanten. Vloervoordeel, een toonaangevende aanbieder van vloeren met zowel een webshop als een fysieke winkel, stond voor de uitdaging om een consistente en winstgevende omzetgroei te genereren en de online en offline verkopen te maximaliseren. In deze case study belichten we hoe we een doordachte omnichannel strategie implementeerde voor Vloervoordeel.

Laatste artikelen
van Steven

Steven Hiemstra
27 maart 2023
Marktinzichten in het Google Merchant Center
Op zoek naar marktinzichten voor strategische webshop beslissingen? Met Google Merchant Center krijg je op een laagdrempelige manier marktinzichten...
27 maart 2023
2 minuten lezen
Steven Hiemstra
29 juli 2022
E-commerce update juli 2022
Bol.com zit niet stil en gaat zelf pakketjes ophalen bij hun verkooppartners. Daarnaast beloont Bol.com ook nog eens verkooppartners...
29 juli 2022
3 minuten lezen
Steven Hiemstra
28 februari 2022
E-commerce update – februari 2022
De e-commerce wereld groeit hard en is continu in verandering. SDIM zet maandelijks de belangrijkste ontwikkelingen op een rij....
28 februari 2022
3 minuten lezen