Certified Google Premier Partner
SDIM werkt al sinds de oprichting in 2006 nauw samen met Google en ontving daarvoor het Google Premier Agency certificering. Al in 2007 behaalde SDIM de status Google AdWords Certified Partner (GACP). Tegenwoordig gaat het partnership veel breder en heeft SDIM de hoogst haalbare premier partner badge met certificeringen op alle specialisaties.
- Sinds 2006 officiële Google partner
- SDIM kwalitatief beter dan 95% van alle partner agencies
- Aantoonbare partnerpagina op Google
- Gecertificeerd in alle vakgebieden
SDIM kwalitatief beter dan 95% van alle partner agencies
Google vergelijkt partner bureau’s aan de hand van een groot aantal criteria. SDIM haalt een Google Partner agency “Prestatie Index” score van 99% en behoort daarmee tot de top 1% beste bureau’s volgens Google. Ter vergelijk: de gemiddelde score is ongeveer 80%. Bekijk hier de profielpagina van SDIM van het Google Partnerprogramma.
Het Google Partner programma
Google lanceerde haar Partnerprogramma om een bureau kwaliteitskeurmerk te bieden aan adverteerders. Op het partner platform brengt Google adverteerders en bureaus samen. Elke officiële partner heeft een eigen profielpagina. Ook zijn de vereisten aangescherpt door Google. Waar bedrijven in het verleden de GACP badge mochten voeren nadat één werknemer individueel gekwalificeerd was, zijn er nu een drietal vereisten:
- Prestaties: Als geregistreerde Google Premier Partner zijn wij door onze consistente prestaties en hoge optimalisatiescore van minimaal 70% in staat om Google-campagnes effectief te beheren. Dit stelt SDIM in staat om optimale resultaten te behalen die nauw aansluiten bij de doelstellingen van onze klanten. Wij behouden volledige controle over het proces: we kunnen aanbevelingen van Google toepassen of afwijzen, op basis van onze expertise en de specifieke wensen van onze klanten.
- Beheerde advertentieuitgaven: Ons Google Partners geregistreerde Google-manageraccount moet voor gezamelijk minimaal 10.000 euro uitgeven aan advertenties gedurende 90 dagen. Voor SDIM zijn uitgaven aan Google nooit een doel, maar voor Google een graadmeter voor beheerde klanten.
- Certificeringen personeel: Om ons Google Ads-manageraccount, dat geregistreerd staat bij Google Partners, optimaal te benutten, is het noodzakelijk dat ten minste de helft van onze strategen gecertificeerd is in Google Ads. Daarnaast vereist Google dat er voor elk ander productgebied waarin de afgelopen 90 dagen campagnes draaien, zoals Display, Video, Apps of Shopping, minstens een gecertificeerde collega aanwezig is. Dit waarborgt de kwaliteit en de effectiviteit van de advertentie-inspanningen.
Als officiële Google Partner garanderen wij dat je samenwerkt met een toegewijde en deskundige aanbieder van Google-campagnes. Wij houden ons strikt aan het Google Ads advertentiebeleid, wat betekent dat jouw campagnemanager beschikt over uitgebreide kennis en ervaring. Voor meer informatie over de samenwerking met externe Google Ads-serviceproviders, kun je Google’s richtlijnen raadplegen op hun pagina over het werken met derden.
Onze status als officiële Google Partner verzekert jou er dus van dat je te maken hebt met een serieuze toeleverancier voor Google campagnes, het Google Ads advertentiebeleid volgen en dat uw campagnemanager over ruime kennis beschikt. U kunt de adviezen voor het werken met een third-party Google Ads services provider van Google nalezen op de pagina samenwerken met een partner van Google.