Remarketing
Wil je websitebezoekers die je website verlaten hebben opnieuw benaderen via andere kanalen, bijvoorbeeld via een website zoals nu.nl? Dan is remarketing de juiste strategie. Als je dit op de juiste manier inzet, kun je vergelijkbare resultaten (zoals sales en leads) halen zoals je gewend bent van andere advertising kanalen. De doelgroepsegmentatie kun op verschillende manieren worden ingesteld. Via analyses kun je bijvoorbeeld achterhalen welke websitebezoekers een bepaalde pagina hebben bezocht of een banner hebben gezien waar ze geen interactie mee hebben gehad. Vervolgens kun je deze doelgroep gebruiken om specifiek op deze mensen een campagne te targeten. Dit zijn dus gebruikers die al interesse in je product of dienst hebben getoond.
- Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
- Implementatie van tagging en campagnebeheer tot bannercreatie
- Samenwerking tussen advertising- en contentspecialisten voor optimale resultaten
Remarketingcampagnes tonen advertenties aan mensen die eerder interesse toonden in je product of dienst, om hen opnieuw te benaderen en tot actie aan te zetten.
Het concept van remarketing is om een gebruiker later opnieuw te benaderen. Dit kan met verschillende kanalen, zoals: Google Ads, Programmatic Ads, Meta Ads en ook met verschillende uitingen: statisch, bewegend of dynamisch.
De exacte inzet hangt onder andere af van de doelstelling en doelgroep. Afhankelijk van waar de doelgroep zit kunnen meerdere kanalen tegelijk worden ingezet, of is het juist beter om specifieke kanalen in te zetten.
Met Programmatic remarketing is het mogelijk om bijvoorbeeld:
- Gebruikers te remarketen die geen interactie hebben gehad met een banner
- Luisteraars van bijvoorbeeld audio-advertenties te remarketen
- Custom (high-impact) banners te gebruiken
Remarketing met Meta ads biedt juist mogelijkheden om:
- Een gebruiker cross-device te bereiken
- Gebruik te maken van “social proof” door likes and shares
- Gebruik te maken van de Facebook omgeving voor hogere interactie en het uitbouwen van de fanbase op Facebook
Voor performance doeleinden is inzetten van dynamische advertenties natuurlijk ideaal. Dit biedt de volgende voordelen:
- Gepersonaliseerde advertenties op basis van de bekeken content
- Inspelen op de behoefte van een potentiële klant
- Performance gedreven
Verbeter de Online Marketing Effectiviteit met Remarketing
Met een goed ingestelde remarketingcampagne kan er op performance gebied meer rendement uit bestaande website bezoekers worden gerealiseerd. Het merendeel van de websitebezoekers converteert natuurlijk niet direct. Met het gebruik van remarketing kunnen websitegebruikers die geen conversie hebben uitgevoerd worden verleid om alsnog een aankoop of een andere actie te voltooien. Naast performance remarketing is het natuurlijk ook mogelijk dat je de merk- of product bekendheid of overweging bij je doelgroep wilt beïnvloeden. Wij bij SDIM zien remarketing als een effectieve manier om opnieuw interesse op te wekken bij potentiële klanten. Nadat de doelstelling duidelijk is, is het belangrijk om een aantal stappen goed te doorlopen om het juiste uit je remarketing strategie te kunnen halen.
Stel een remarketing pixel in
Voordat je remarketing kan inzetten, moet je er eerst voor zorgen dat je de bezoeker van je website of social media account kunt volgen.
Maak een lijst van je websitebezoekers
Met de data die de remarketing pixel vergaart kun je beginnen met het verzamelen van gegevens over de bezoekers van je website of social media account.
Stel een advertentie op
Met de lijst die je hebt opgesteld van je doelgroep, kun je advertenties maken die specifiek deze mensen targeten. De advertentie zou daar zelfs op toegespitst kunnen worden.
Specifieke biedstrategieën en budgetten instellen
Voor remarketingcampagnes is het verstandig om je biedstrategieën en budget aan te passen. Het kan nuttig zijn om meer te investeren om de mensen die al eerder interesse hebben getoond in jouw dienst of product te overtuigen tot aankoop.
Waarom Remarketing bij SDIM?
Om te beginnen wordt er samen met de klant een duidelijke en volledige strategie geformuleerd. Hierin wordt de gehele remarketingcampagne optimaal ingericht. SDIM heeft al jarenlang ervaring met het opzetten van remarketingcampagnes. Ons portfolio beschikt daarom over uiteenlopende casussen die bewezen hebben dat remarketing uitstekend werkt. Het uitgangspunt in al deze casussen is dat er altijd optimaal gescoord moet worden op de juiste KPI’s. Met remarketing bij SDIM profiteer je van al onze ervaringen:
- Op voorhand weten we wat de beste doelgroepselectie is.
- We weten ook welke websites en posities goed scoren.
- Onze ervaring leert dat de koppeling met Google Analytics voor extra targeting opties zorgt.
- We hebben resultaten per benchmark per direct beschikbaar.
Wil je je remarketing succesvol inzetten en optimaliseren en ben je benieuwd wat wij voor jou en je bedrijf kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.