SDIM collega Chloe Fonville

Remarketing

Wil je websitebezoekers die je website verlaten hebben opnieuw benaderen via andere kanalen, bijvoorbeeld via een website zoals nu.nl? Dan is remarketing de juiste strategie. Als je dit op de juiste manier inzet, kun je vergelijkbare resultaten (zoals sales en leads) halen zoals je gewend bent van andere advertising kanalen. De doelgroepsegmentatie kun op verschillende manieren worden ingesteld. Via analyses kun je bijvoorbeeld achterhalen welke websitebezoekers een bepaalde pagina hebben bezocht of een banner hebben gezien waar ze geen interactie mee hebben gehad. Vervolgens kun je deze doelgroep gebruiken om specifiek op deze mensen een campagne te targeten. Dit zijn dus gebruikers die al interesse in je product of dienst hebben getoond.

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Implementatie van tagging en campagnebeheer tot bannercreatie
  • Samenwerking tussen advertising- en contentspecialisten voor optimale resultaten

Remarketingcampagnes tonen advertenties aan mensen die eerder interesse toonden in je product of dienst, om hen opnieuw te benaderen en tot actie aan te zetten.

Het concept van remarketing is om een gebruiker later opnieuw te benaderen. Dit kan met verschillende kanalen, zoals: Google Ads, Programmatic Ads, Meta Ads en ook met verschillende uitingen: statisch, bewegend of dynamisch.

De exacte inzet hangt onder andere af van de doelstelling en doelgroep. Afhankelijk van waar de doelgroep zit kunnen meerdere kanalen tegelijk worden ingezet, of is het juist beter om specifieke kanalen in te zetten.

Remarketing

Met Programmatic remarketing is het mogelijk om bijvoorbeeld:

  • Gebruikers te remarketen die geen interactie hebben gehad met een banner
  • Luisteraars van bijvoorbeeld audio-advertenties te remarketen
  • Custom (high-impact) banners te gebruiken 

Remarketing met Meta ads biedt juist mogelijkheden om:

  • Een gebruiker cross-device te bereiken
  • Gebruik te maken van “social proof”  door likes and shares 
  • Gebruik te maken van de Facebook omgeving voor hogere interactie en het uitbouwen van de fanbase op Facebook

Voor performance doeleinden is inzetten van dynamische advertenties natuurlijk ideaal. Dit biedt de volgende voordelen:

  • Gepersonaliseerde advertenties op basis van de bekeken content
  • Inspelen op de behoefte van een potentiële klant
  • Performance gedreven

Verbeter de Online Marketing Effectiviteit met Remarketing

Met een goed ingestelde remarketingcampagne kan er op performance gebied meer rendement uit bestaande website bezoekers worden gerealiseerd. Het merendeel van de websitebezoekers converteert natuurlijk niet direct. Met het gebruik van remarketing kunnen websitegebruikers die geen conversie hebben uitgevoerd worden verleid om alsnog een aankoop of een andere actie te voltooien. Naast performance remarketing is het natuurlijk ook mogelijk dat je de merk- of product bekendheid of overweging bij je doelgroep wilt beïnvloeden. Wij bij SDIM zien remarketing als een effectieve manier om opnieuw interesse op te wekken bij potentiële klanten.  Nadat de doelstelling duidelijk is, is het belangrijk om een aantal stappen goed te doorlopen om het juiste uit je remarketing strategie te kunnen halen.

Stel een remarketing pixel in

Voordat je remarketing kan inzetten, moet je er eerst voor zorgen dat je de bezoeker van je website of social media account kunt volgen.

Maak een lijst van je websitebezoekers

Met de data die de remarketing pixel vergaart kun je beginnen met het verzamelen van gegevens over de bezoekers van je website of social media account. 

Stel een advertentie op

Met de lijst die je hebt opgesteld van je doelgroep, kun je advertenties maken die specifiek deze mensen targeten. De advertentie zou daar zelfs op toegespitst kunnen worden.

Specifieke biedstrategieën en budgetten instellen

Voor remarketingcampagnes is het verstandig om je biedstrategieën en budget aan te passen. Het kan nuttig zijn om meer te investeren om de mensen die al eerder interesse hebben getoond in jouw dienst of product te overtuigen tot aankoop.

Om te beginnen wordt er samen met de klant een duidelijke en volledige strategie geformuleerd. Hierin wordt de gehele remarketingcampagne optimaal ingericht. SDIM heeft al jarenlang ervaring met het opzetten van remarketingcampagnes. Ons portfolio beschikt daarom over uiteenlopende casussen die bewezen hebben dat remarketing uitstekend werkt. Het uitgangspunt in al deze casussen is dat er altijd optimaal gescoord moet worden op de juiste KPI’s. Met remarketing bij SDIM profiteer je van al onze ervaringen:

  • Op voorhand weten we wat de beste doelgroepselectie is.
  • We weten ook welke websites en posities goed scoren.
  • Onze ervaring leert dat de koppeling met Google Analytics voor extra targeting opties zorgt.
  • We hebben resultaten per benchmark per direct beschikbaar.

Wil je je remarketing succesvol inzetten en optimaliseren en ben je benieuwd wat wij voor jou en je bedrijf kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

SDIM collega's Pieter en Anne

Onze klanten
aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik

Allereerst wil ik graag even met je delen dat ik tot nu toe ontzettend tevreden ben over de samenwerking! Vandaag een hele fijne en nuttige meeting gehad met Misja en Menno.

Jennifer Schregel van Amsterdam Marketing
Business Developer Online bij Amsterdam Marketing
Jennifer Schregel

Het succes van onze samenwerking zit hem vooral in het vertrouwen dat wij in SDIM hebben. Zij weten als geen ander wat er speelt en leeft in de online marketing industrie en op welke zaken wij ons als webshop moeten richten om deze succesvolle lijn voort te blijven zetten. Hierdoor kunnen wij samen snel schakelen en blijven wij de markt altijd net één stapje voor.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van onlinedeurbeslagshop.nl
Jan de Wagt

Naast de behaalde successen zijn we vooral enthousiast over het persoonlijke contact en het initiatief dat SDIM brengt. Ze denken proactief mee, staan open voor feedback en hebben duidelijk het beste met ons voor. Alleen al om die reden raad ik SDIM aan als marketingpartner.

Brian Gerrits
Digital Marketing Expert bij Trifinance Nederland
Brian Gerrits

Wij zijn heel blij dat SDIM voor ons een campagne heeft ontwikkeld, waarmee we heel gericht de juiste doelgroepen konden bereiken. Op het moment dat de bijeenkomsten vol zaten, kon de campagne per direct aangepast worden. De samenwerking met SDIM verliep zeer prettig. SDIM is een bureau dat zich goed verplaatst in de wensen van de klant, en deze kan vertalen in een aansprekende campagne.

Claudia Busato
Communicatieadviseur bij FNV
Claudia Busato

We zijn zeer tevreden met de werkzaamheden die SDIM verricht! Wat jullie leveren is van hoge kwaliteit en dat is ook terug te zien in de targets die behaald worden. We beoordelen het serviceniveau van SDIM als uitstekend. Fijn dat jullie zo open staan voor alles, en ook flexibel zijn.

Elise Chung van UNHCR
Digital Fundraising bij UNHCR
Elise Chung

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen

Onze vaste aanspreekpunten zijn stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!

Jeroen Beelen
Digital & Marketing Automation Manager bij Save The Children
Jeroen Beelen

Innovam helpt iedereen om het beste uit zichzelf en het bedrijf te halen, zodat de mobiliteitsbranche als geheel optimaal functioneert. Met trainingen op het gebied van (bedrijfs)auto- en tweewielertechniek, (after)sales en management en HRM zijn zij dé opleider voor de mobiliteitsbranche. Sinds juni 2015 verzorgt SDIM de online marketing voor Innovam, met onder andere een succesvolle SEO websitemigratie tot gevolg.

SDIM is een partner waar je lekker mee kan sparren. De specialisten van SDIM hebben veel know-how en blijven weg van dogma’s: ze erkennen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dat betekent echter niet dat het hier om ja-knikkers gaat. Ze monitoren goed en stellen de juiste vragen. Daarnaast zijn het warme, prettige mensen. Ook niet onbelangrijk.

Kars Koele
Brand strategist bij Minddistrict
Kars Koele

We zijn erg tevreden met de samenwerking met SDIM. Het uitwerken van campagnes gaat snel en efficiënt, er wordt eigen initiatief getoond voor het starten van nieuwe campagnes en we kunnen ook snel schakelen v.w.b. het aanpassen van de campagnes. Samengevat kunnen we snel schakelen met een meedenkend team. Korte lijntjes met een ervaren accountmanager als Menno helpt hierbij

Jesse Zwart
Oprichter van Dagjeindenatuur.nl
Jesse Zwart

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels
Bas van Poorten
Bas van Poorten
31 maart 2023
Click through rate
Wat is Click-Through-Rate (CTR)? De Click-through-rate (CTR) is een verhouding die aangeeft hoe vaak een link of advertentie is…
31 maart 2023
1 minuut lezen
Gwoon Sun Lai
Gwoon Sun Lai
18 december 2018
Betalen voor conversies in display campagnes
Google heeft op 13 december 2018 de optie “betalen voor conversies” beschikbaar gesteld. Bij het opzetten van Display campagnes in Google…
18 december 2018
2 minuten lezen