YouTube for Action

Save the Children – YouTube for Action

Als grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld geeft Save the Children kinderen een gezonde start, de kans om te leren en bescherming tegen onrecht. Toen door corona de offline face-to-face marketing stilgelegd moest worden, was het zaak om de performance marketingmix verder uit te diepen. Want juist in tijden van corona is de steun nog harder nodig, dus stilzitten was geen optie. Er werd gekozen voor YouTube for Action, wat een perfecte aanvulling op de marketingmix bleek.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeCasesSave the Children – YouTube for Action

SDIM zet voor Save the Children al Google Ads Search Paid, Google Ads Search Grants, Microsoft Advertising en Facebook in. YouTube for Action bleek de perfecte aanvulling op de marketingmix. Voor het opzetten van de campagne, volgden we de best practices op.

De resultaten

De campagne die zich richtte op het realiseren van nieuwe donateurs, was in eerste instantie een pilot van één maand. Tijdens de pilot werd er een ROAS doelstelling gehanteerd van 200%. Door alle campagne inspanningen hebben we echter een ROAS van 300% behaald! De resultaten waren dermate goed dat besloten werd om de YouTube for Action campagne als vast onderdeel op te nemen in de Always On marketinmix.

Met de inzet van de gehele campagne zijn er van 05-04-2020 tot 13-09-2020 nog eens 23% extra gebruikers uit paid gerealiseerd.

Lees hier verder hoe deze resultaten bereikt zijn:
Download case