Hoe SDIM met Digital PR het merk Mom in Balance versterkte
Mom in Balance gelooft dat vrouwen makkelijker de juiste keuzes maken, hun persoonlijke ambities kunnen waarmaken én meer kunnen genieten van hun gezin als ze fysiek en mentaal goed in hun vel zitten. Om zo veel mogelijk (aanstaande) moeders in Nederland en daarbuiten aan een sterke, energieke basis te helpen, vroegen ze SDIM om hulp. Ontdek hoe we samen een nieuwswaardig artikel creëerden dat zorgde voor positieve media-aandacht en relevante backlinks.
Uitdaging
Mom in Balance wilde een nieuw trainingsprogramma onder de aandacht brengen dat specifiek gericht is op vrouwen rondom de menopauze.
Inzicht
SDIM zag dat er veel publicaties zijn voor de doelgroep van Mom in Balance; vrouwen met een druk (gezins)leven waarin gezondheid een belangrijke rol speelt. Oftewel: het onderwerp en de doelgroep boden een ideale kans om Digital PR in te zetten, een strategie waarin waardevolle of nieuwswaardige content wordt verspreid, met als doel dat relevante publicaties de artikelen met bronvermelding overnemen. Dit zorgt niet alleen voor positieve naamsbekendheid, maar helpt Mom in Balance ook om zich te positioneren als autoriteit of kennisleider op het gebied van vrouwen en sport. En last but not least: links van relevante websites (backlinks) naar de eigen site versterken het profiel van de website, waardoor Mom in Balance beter vindbaar zou kunnen worden in zoekmachines.
Campagne
Samen met Mom in Balance ontwikkelde SDIM het idee om een positief verhaal te creëren over de gunstige effecten van sporten tijdens de overgang. De nieuwswaarde van het artikel zou moeten zitten in inzichten vanuit de wetenschap en de kennis van experts op dit gebied.
Mom in Balance interviewde experts uit haar eigen netwerk en maakte de eerste opzet van het artikel. De contentspecialisten van SDIM verzorgden de redactie en creëerden een infographic om de kans te vergroten dat media een link naar Mom in Balance in hun artikelen zouden verwerken.
SDIM stelde in een perstool een lijst op met relevante media (publicaties gericht op vrouwen, moederschap, sporten, gezondheid of een combinatie hiervan). Vervolgens werd het artikel via de tool uitgestuurd naar de relevante media.
De samenwerking met SDIM heeft onze visie rondom het PR bericht (en het verspreiden ervan) versterkt en tot uiting gebracht. We zijn blij met de waardevolle input!
Resultaat
Bij Digitale PR is het altijd afwachten of publicaties het artikel of persbericht waardevol genoeg vinden om over te nemen. Daarbij is de kwaliteit (oftewel de relvantie) van de publicaties over het algemeen belangrijker dan de kwantiteit. In dit geval was het resultaat erg positief, en werd het artikel door voor de doelgroep zeer relevante sites overgenomen, waaronder Women’s Health, Runner’s World, Nouveau en Beaumonde. Zo werd de nieuwe training van Mom in Balance gepromoot, vergrootte het bedrijf haar autoriteit in het eigen vakgebied en werd de betrouwbaarheid van de website vergroot.
Bij elkaar vertegenwoordigen deze plaatsingen een mediawaarde die vele malen hoger lag dan de kosten voor het creëren van een persbericht.